Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Alla inlägg den 24 oktober 2009

Av Marie - 24 oktober 2009 20:27

Du som läser detta, oavsett om vi pratar ofta eller inte, skriv en kommentar om det första du kommer att tänka på med dig och mig. När du gjort det kopiera meddelandet till din egen logg. Du kommer att bli förvånad över vad folk minns om dig... AJAJ *hukar mig*Tyst

Av Marie - 24 oktober 2009 09:12

Var ju väldigt enkelt...MEN jag hade så bestämt för mig att detta var ett "felcitat"

Så jag lurade mig själv...

Jag har iallafall inte kunnat hitta den informationen (jag trodde jag hade) någonstans...

Så innan jag kan verifiera det så är Det Caesar som sade dessa orden och det är Suetonius som berättar om detta i sin skrift "De Vita Caesarum"

Caesar i sin tur hämtade inspirationen från en på den tiden känd författare Menander...


*************************************************


Regnet ÖSER ner....Izzie går lite orent, hon ska få lite Rimadyl idag, det sitter i litegrand från tidigare i veckan.

Det svåraste blir att hålla henne någorlunda i stillhet *suck*


Igår var jag hos Kent och tittade på Idol, rätt kille åkte ut....

Kent är en sån bra lekfarbror, han och Izzie roade sig med samma lek som Jäger lekt så många ggr..."gömma märgben"


Kent lurar Izzie att han slänger iväg det och så gömmer han det någonstans i soffan där han sitter ,eller på sig själv...och så ska Izzie hitta benet...den leken kan pågå hur länge som helst och de är lika roade bägge två *ha ha ha*

De är båda som två små barn ibland *hi hi*


Eller så hämtar Izzie en halvt punkterad fotbol, knölar in den mellan benen på Kent så han ska knipa åt, så kan hon stå där och dra , slita och morra....


Hon blir iallafall sysselsatt en stund och en aning trött Skrattande


Idag blir det Rasmus favvo-mat "Taccos" så får vi se vilken efterrätt eller tårta han vill ha...


Jag har köpt Kallingar, strumpor, en grov flanellskjorta med en snygg T-shirt att ha under och så lite "lukta gott"


Skjortan kommer han säkert att byta, jag föröker köpa lite "snyggare" kläder när han fyller år..."droppen som urholkar stenen" kanske Tungan ute men ännu utan resultat...åja han är ju BARA 19 år *he he he*


Tänk att jag som är så ung har så stora barn....Oskyldig


Så till avdelningen för Värdelöst vetande....(obs ej källgranskat)


Jordnötter är en av beståndsdelarna i dynamit.

En katt har 32 muskler i varje öra

Du kan inte ta självmord genom att hålla andan.
Bibliofobi innebär rädsla för böcker.
För att tillverka en kopp espresso behövs det 42 kaffebönor.
På tio minuter frigör en orkan mer energi än all världens samlade kärnvapen.
En skunks lukt kan kännas inom radien av en mil.
Det finns över 500 namngivna fobier. En av de mer sällsynta är dendrofobin där man är rädd för träd.

Huden hos en vuxen människa väger 2,7 kg, nästan dubbelt så mycket som hjärnan.
Den mest andvända vokalen är A, alla språk och alla djur kan säga det.
Den elektriska stolen uppfanns av en tandläkare.









Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards