Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Alla inlägg under april 2011

Av Marie - 30 april 2011 14:56

Veckorna rusar förbi ,  77 kilo nu  !! Jippiee, nu har jag börjat plocka fram lite gamla kläder som jag kunde ha förr...Har varit på myrorna och slängt 4 säckar med gamla kläder som är förstora. Skitkul....


Valparna växer och frodas, nu börjar  de äta lite själva och har börjat ha lite mer vakentid :)


De är sååå söta!


     


Tror fortfarande att de är Belge allihop..en liten besvikelse då det är mest Prtiter som efterfrågas, men personligen föredrar jag ju strävhår ;)


Ikväll är det valborg och kalendern är helt tom...någon därute som ska göra något kul så man kan få haka på ;)))








Av Marie - 25 april 2011 14:12

Nu börjar det bli fart på bebbarna, första avmaskningen och kloklippning avklarad

Alltså jag kan inte se vad det blir för päls! Tycker alla verkar sträva...(inte bra när alla vill ha petiter)


Men jag ske be någon expert att  titta...



     

För övrigt lever jag livet ;) Tillbringade en del av påsken med Marita  på hennes mammas kolonilott, sååå mysigt..har hunnit städa garderoben, sola och bara finnas till, dansat lite och partajat lite ....

En härlig  påsk...


Av Marie - 17 april 2011 06:55

Valparna växer och frodas, det är lugnare på nätterna nu så jag får sova bättre  

Tur att spädbarnstiden med valpar är över ganska fort, nu är det dags att köpa hem en komposthage för efter en vecka till så kommer de att börja röra sig lite mer.

Behöver en liten  Biabädd också...nu saknar jag bil! Det är långt till en bra Zoo butik och man ska släpa på allt kommunalt   


Än så länge är valparna även för mig bara en "hög" med mjuka söta klumpar   Jag ser inte skillnad på dom, jo Majas favorit, den stora tiken ..


Än så länge har vi inte kommit på några namn, Elin i USA har börjat knåpa ihop namnförslag till K-Kullen


EN uppfödares vardag...man har 10 valpköpare på kö...och när valparna är födda så helt plötsligt har de köpt en annan hund, de har inte råd, de ska vänta ja det är det ena med det tredje...*suck* Det finns inget man kan göra...och det leder mig osökt in på att jag är så förbaskad på vår Kennelklubb som har så  pissiga regler för oss uppfödare.


Om det inte var för att man är tvingad skulle jag ALDRIG vara med i SKK

Alla avtal, regelverk etc är utformat så att valpköpare ALLTID får fördelar och kan beté sig ur som helst..  



Ja ja,...det löser sig säkert.


Här kommer några av underverken


         


Inte så mycket att se ännu    Men jag rotade fram lite bilder på Irma & Inez när DE var små..Irma i blått halsband och Inez i rött

         

Annars så är det som vanligt mest jobb, och så lite nätflirt däremellan...  

Har hittat det perfekta stället för vad jag vill ha  


Ungdomarna är  som dom är, de tror att de bor på hotel, och jag curlar som vanligt...Vi bor som jag nämnt alldeles för trångt, det GÅR inte hålla ordning...jag har gett upp, jag ger det ett par år till i Kaos sedan har bägge försvunnit hemifrån, och sedan ska jag ha det såååååå fint   


Vill ju inte lämna lägenheten, den är så fin...


Igår var jag en sväng på Garbo igen, som vanligt laddar jag med lite vin hemma, går dit innan 21 så det är gratis inträde, sedan kan man ta något gott alkoholfritt i baren (billigt och bra) och man har hur mycket plats som helst att dansa...

Bandet spelar sin första omgång för kvällen och det brukar vara ett himla ös...


Som vanligt blir jag genomsvett! Det är inte kul , men vad tusan, raggar gör jag ändå inte på krogen....  Så går man hem lagom vid 01 då alla andra ska gå ut *ha ha ha*

Den här klänningen hade jag sist , jo jag är ganska nöjd nu när vikten börjar kli under kontroll, storlek 42 kom jag i häromdagen!! 81 kg nu, och jag ska ner till typ 72-75


 


Hon é på gång, hon e´laddad hon e tänd *ha ha ha ha*

Så för alla som inte har mig på Facebook

Hörs om en vecka  



Av Marie - 9 april 2011 15:05

Nu är det officiellt:) Jag har fått en ny tjänst, som Program Manager

Det innebär att jag kommer att jobba med att ta fram förbättringsförslag, vara proaktiv , jobba mer mot kund, och dessutom så har jag inte personalansvar, och det kommer att kännas bra, jag TRODDE att jag gillade den biten, men det har jag upptäckt att jag INTE gör, jag vill vara mer "operativ"


Just nu är jag gift med mitt jobb, och har inte mycket tid över för annat, det blir promenader med hundarna, vattengympa så ofta jag hinner och sedan vila...


Vågen står på 81!! Så nästa vecka ska jag under 80 streckat! Mer träning och fler shakes...


Usch vi bor verkligen för jäkligt , nu har vi stått ut i mer än ett år att bo så trångt, Rasmus MÅSTE få någonstans att bo, vi kan inte bo så här trångt längre *arrrggh*  SÅ nu fick jag ut lite frustration :)) Lägenheten är jättefin, men den är INTE gjord för tre vuxna...


Valparna växer, jag har fått gå in och stödmata lite i veckan det är ett par av valparna som inte lägger på sig vikt som de ska, och det beror på att de är så många.


Irma är en bra mamma, men lite orolig som många förstföderskor är.


Jag har tappat bort telefonumret till en av valpköparna så om du Gun läser detta så ring igen!


Valparna har redan börjat öppna ögonen...de är såå söta..


         


Hade en mycket trevlig fredag på Helens Krog , trött och lite bakis, men OJ vad skoj!


Ikväll blir det tvätta och städa *suck*




Av Marie - 1 april 2011 18:47

Irma lurade oss fint i natt, hon har varit varm och flåsat mycket på nätterna så i morse vid 03.30 så kallade jag på henne då hon som vanligt vankade omkring och flåsade lite..hon kom och la sig i korgen och jag somnade om...men en kort stund senare vaknade jag av något, en känsla...då sitter Irma i soffan...


Jag går fram och kollar...och hon var inte ensam!! EN liten valp!! Hon lurade oss fullständigt, i vanliga fall brukar tikarna frysa, gå ner i temp, de hässjar och bäddar frenetiskt Men inte Lilla Irma..hon var som gjord för att föda valpar...


Nåja, panik, ta fram alla grejjer, lägga henne där hon skulle valpa...Hon ville INTE veta av sin valp och var mycket orolig...så som vissa förstföderskor kan bete sig...

Nåja, jag lugnade henne och klappade  om henne och så kom nästa valp ganska snart, och DÅ kickade modersinstinkten in, nu blev det tvättande och slickande och hon tog väl han om de små...numer tre kom strax efter igen..2 tikar och en hane..tikarna vägde på några gram när 150g st och hanen nästan 170...sedan var det en låååååååång väntan...Irma krystade och tog i...jag blöev lite orolig en stund, men precis som jag skulle ringa veterinären så kom nummer fyra..en jättetik på 200 gram!


Sedan var det paus en lång stund igen och på slutet kom nr fem och sex relativt enkelt...en tik och en hane...


Irma har varit jätteduktig! Och att ha sååå lätt för att valpa är en fin egenskap.


Nu återstår bara att se hur hårlaget blir, jag har många i kö på tik, men bara en hane tingad..jag vet att Freddans matte är väääääldigt sugen på en till:)))


Här är några bilder


Ett par skimrar i brunt och vi får hoppas att svärtan ökar:)


       





Av Marie - 1 april 2011 12:51

Är dödstrött, fler bilder och längre inlägg kommer men imorse nedkom duktiga Irma med 6 fina valpar

4 tikar och två hanar


 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards