Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Alla inlägg under december 2011

Av Marie - 11 december 2011 15:38

Så då får man väl tycka till lite om nåt då.... könsroller;) Det har debatterats om att det är diskriminering att inte pojkar får nomineras till Lucia.... ja tycker det är fånigt... till många rödstrumpor och ultrafeministers förtret...


Jag tillhör dom som INTE tror på att det är hur vi behandlar våra barn som skapar skillnader på kön ... jag är övertygad om att det finns manligt och kvinnligt. Vi ÄR olika (tack gode gud) Klart man påverkas av miljön, traditioner och annat, men i grund och botten ÄR vi olika...


 Lika lön för lika jobb JA, och att kvinnor ska få jobba med det dom vill OM de klarar av det fysiskt! (jag kan ju slänga in en brandfackla till)  Små späda 150 cm kvinnor  ÄR inte så respektingivande som patrullerande poliser... (hukar mig)


Klart kvinnor ska jobba som poliser! Men det finns ju olika typer av tjänst...

Tillbaka till manligt och kvinnligt, jämställdhet ska vi ha, men inte in absurdum, Lucia är en tjej, för mig är det så,  punkt, jag är gammalmodig och gillar traditioner...Skulle tycka det var lite fånigt med en manlig Lucia...


JAg undrar också varför människan skulle vara det ENDA djuret i världen utan könsprägel? 

Nåja... släpp bombardemanget loss ;))



Av Marie - 8 december 2011 10:59

 


Du kämpade så hårt, ville aldrig ge upp.... Mot slutet var jag för rädd för min egen smärta för att finnas där för dig.

Det gör obeskrivligt ont...

Mina tankar är hos alla oss som är kvar... det tomrummet du lämnar efter dig  kan ingen fylla...

RIP Tomas



Just du kunde konsten att göra någon gott.

Så jag vill återgälda en del av det jag fått
och om jag bara kunde jag skulle ge dig allt.

För dig vill jag belöna och tacka tusenfalt

En stjärna på vår himmel och ett ljus på vår jord…

Jag allt det vill jag ge dig Med ett litet ord

TACK!


  





Bloppis-annons
Av Marie - 5 december 2011 13:00

Fin Renault Megane, tillverkad 2003 men är av modellen 2004 (DVS NYA MODELLEN MED STARTKORT)


Renault Mégane ll 5 Dörrar Kombi 1,6 16V  Spo c.a 10 200 mil

Färg: silver/beige Metallic

Karosseri: Kombi

Drag

Info: ABS bromsar, AC, Airbag förare & passagerare, Bältessträckare, Dimljus, Elhissar fram och bak, Elspeglar, Fjärrstyrt centrallås, Höj och sänkbar förarstol, Insynsskyddat Bagage, Ljusviddsreglering, Metallic, Mugghållare,


Fin i Lacken,Välvårdad Inredning, Nackstöd i mitten, Orginal CD-stereo, 3 Punktsbälte, Rails, Regnsensor, Servostyrning, Sidoairbag, Skinnratt, Ställbar ratt, Svensksåld, Orginal-Tonade rutor, Vinterhjul

Registreringsnummer: UKZ 470


Rejält lastgaller.


Hunden har tyvärr rivit loss en del av innertaket i Skuffen, och man måste byta hela innertaket, det kostar hos Renault c.a 10 000:- 

Halva priset om man köper taket på en skrot och anlitar en mindre firma. 

För övrigt är det DAGS att serva bilen nu och den ska besiktigas  (Kamrem bytt vid förra Servicen)  (nya däck behövs) Avställd

Säljer därför bilen billigt!! Viss prutmån givetvis ..

Bilar, Säljes - Hjo (Västra Götalands län)
Pris:    30 000:-
Telefon:    0739660324
 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards