Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Alla inlägg under februari 2010

Av Marie - 28 februari 2010 19:14

Är hallen färdig, gulliga Bea har hjälpt mig hela dagen!

VIlken speed hon har! Det blev toppenfint..Bea har fållat gardiner och kommit med tekniska lösningar på en del småsaker...


TACK GUMMAN!


      


Och så en bild på söta Maja i lugg..

Maja flyger hem imorgon, jag hade ju bonuspoäng pga att jag flugit en del innn jul...så det löste sig med biljett till sist.


  

Av Marie - 27 februari 2010 20:14

För er som jag inte fått tag på via Facebook eller mail


Den 20/3 träffas vi hos mig för lite tilltugg & Rödtjut...

Inflyttning kombinerat med födelsedagsfest!


Kl 18.00


Maila om du kommer  

Av Marie - 27 februari 2010 20:00

Alltså nu har jag nog lite för mycket på hårddisken igen..  

Dags att skaffa mer RAM minne, eller köra Format C:


Förra helgen när sonen skulle hem hade jag bokat hem honom på fel dag, men det var ju sånt kaos ändå med tågen så han fick åka med ändå...


Så ikväll skulle vi avsluta Majas vecka här med middag på Hard Rock Café, deras burgare är dom bästa i världen! Och sedan skulle vi till Bromma flygplats...


Väl framme vid T-centralen skulle vi ta en flygbuss ut till Bromma...

Alltså det finns INGEN station i välden som är sämre skyltad än Stockholms central och T-central...


Jag har åkt kommunalt i London i USA och i fler länder...men det går fantamig inte hitta på STockholms central (om man inte bara ska till ett tåg)


Nåväl, efter att ha frågat på fyra ställen hittade vi fram till flygbussarna..inga gick till Bromma??


Nähä?? Så vi frågade i disken...men det gick varken flygbussar ELLER plan från Bromma?


VA??


Joddå..Maja skulle åkt hem IGÅR!  Jag hade helt missat dag!

Har nu kollat på nätet och det lutar åt att Maja kan åka hem tidigast på Tisdag..

Ja jag har inte råd att köpa biljett för 2-3000:- och nästa billighetsflyg för 500:- är på Tisdag..Tågen är också fulla...

Buss i åtta timmar?? Nja hur kul är det....i nödfall så...


oooops I did it again...  



Av Marie - 25 februari 2010 22:05

Den här låten får mig att tänka på Kent och gråta en skvätt

Han berättade att han lyssnade på den i början av vår relation när hans ex helt plötsligt fick för sig att hon skulle ha tillbaka honom trots att hon var sambo med en annan....han ville så gärna att jag skulle ha tålamod och "vänta" på att han skulle reda ut lite trassligheter med henne.....



Av Marie - 25 februari 2010 19:33

Från Niels ...om ni minn så fick inte Holländare bli polishundar i Danmark...


Hej Marie
 
I går afleverede jeg Jackpot til forsvarets hundeskole i Danmark. Han blev testet i forbindelse med afleveringen. De syntes han var meget miljøstærk både ude og inde og ville gerne lege og søge i nye lokaler og på glatte gulve.
 
I bidet syntes de at han blev for belastet, så de vil teste ham som sprængstofhund.
 
De tog ham med og i dag blev han så tilset af en dyrlæge og fik røntgenfotograferet sine hofter, albuer og ryg. Hofterne var AA og albuerne var 00. Rygen var også fin.
 
De måtte give ham 2 gange bedøvelse for at få ham ned og ligge, hvilket de aldrig havde prøvet før.
 
Nu har de ham i ca. 3 uger og vil teste ham. hvis de vil købe ham så kommer han ud til en fast hundefører, hvor han kommet til at bo i familien og formentligt skal udsendes til afganistan sammen med sin fører til september.
 
Ham som testede ham havde selv trænet med Hollændere i Holland og havde også set Jackpots far arbejde.

Jag önskar Jackpot lycka till och hoppas att Niels hittar en bra schäfer så han kan fortsätta som hundförare inom polisen....

Av Marie - 25 februari 2010 11:12

Är livet runt Marie som vanligt...Elan har sina spioner  som är här och läser bloggen   


Jag undrar om inte Elan har gjort sig skyldiga till Kontraktsbrott?
Jag fick ett avtal med Elan ang min uppsägning som jag har hållt hemlig...
Vi skrev BÅDA under :
 
Såväl denna överenskommelse som de bakomliggande orsakerna och orsakerna till att den upprättas ska behandlas med största konfidentialitet av parterna"
  
Och ÄNDÅ har Elan i möte med länsförsäkringar den 23/2 -2010 berättat om varför de inte vill ha med mig att göra, de har dragit upp delar ur ett blogginlägg (som också är ett mail som skickats till VD) och de har smutskastat mig inför min blivande arbetsgivare.(högre chefer)
Detta har lett till att jag längre inte är aktuell för anställning på LÄnsförsäkringar.
TROTS att min nuvarande chef vill ge mig goda referenser och mina kollegor är supernöjda och jätteledsna för att jag ska sluta, tyvärr kan min chef inte gå emot "högre" makter....
Som tur är ska jag på anställningsintervju idag kl 15.00
Det finns som tur är  gott om jobb i Stockholm...
 

Av Marie - 23 februari 2010 08:55

Någon som behöver en soffa??


Jag har inte plats för denna ...och det är irriterande att inte kunna packa upp de sista kartongerna...


Det är en aning frustrerande att hitta en massa bra saker på blocket som man behöver, dessutom så himla  BILLIGT tex bokhylla, badrumsskåp och så kan man inte hämta...


Nåja, jag har ju blivit erbjuden hjälp av A-K, ska bara få tummen ur och bjuda hem dom och några andra vänner så man får uppdatera sig på hur alla har det  



Må gott därute i snöovädret


  

Av Marie - 22 februari 2010 11:37

Sonen som varit i SKåne över helgen skulle ha landat i STockholm vid 21 igårkväll.

(Han hade ändå tur att tåget gick överhuvudtaget.) Men pga av förseningar och frysta växlar och stillastående tåg så anlände han först vid 01 tiden..

Missade förstås sista tunnelbanan hem  

Jaha, då fick vi leta bussar...gå upp till Vasagatan...

Men hur tusan skulle han hitta till Vasagatan?


Efter en massa letande lyckades han ta sig mot vasagatan...nästa problem, hitta var bussen skulle gå ifrån... det var ett litet h..te...han frågade två chaufförer som  inte visste   Det finns 120 linjer och de kunde minsann inte hålla reda på var bussarna gick...(kunde de inte hjälpt honom ta reda på det då???)


Han frös och var hungrig den stackarn...till sist hittade han en buss som tog honom till Sundbybergs Centrum så fick han gå sista biten...så 03.00 var han hemma...


Idag är man GANSKA trött!!


Det var rena kaoset när vi skulle till jobbet nu på morgonen också, endast två linjer gick ..och det var så fullt på T-centralen att jag fick vänta på två tåg innan jag kom med...


Så en timme försent anlände jag jobbet idag...minus 22 grader...knarrsnö och solsken..kunde varit mysigt ..men NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ


Jag och Maja har bara softat,färgat håret, fixat naglar och bara kramats och gosat...


Ikväll jobbar jag till 19 och Maja skulle träffa Bea idag...

Vi får se vad veckan har att erbjuda annars.


Pappa skulle hört av sig i helgen, får se om han dyker upp, det är några småsaker som behöver lagas....


På hundfronten intet nytt:)


Sonen har haft min dator med sig i helgen så ingen facebookande eller bloggläsande..


Får väl ta igen det ikväll.


Har varit på anställningsintervju också...jodå, man får se om sitt hus...


Återkommer om det.


Just nu skulle jag vilja ha lite global uppvärmning...jag vill ha vår och sommar!


Må gott alla!





Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Skapa flashcards