Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Alla inlägg under april 2010

Av Marie - 29 april 2010 21:35

Just nu kan jag ju bara använda mobilkameran..min dator är fotrfarande inte installerad så jag använder jobb-datorn..den har ju ingen kortläsare och jag har ingen kabel som funkar mellan kameran-datorn..så det blir lite mobilfoton..och allt blir ju så smått fast man står bara någon meter ifrån..


Detta var kvällens promenad iallafall...Den här svanen var mega ilsk på gässen...

och hundarna var nyfikna...

      

Av Marie - 29 april 2010 16:21

Veckorna går snabbt..näsatn FÖR snabbt, nu är det snart Maj och snart är sommaren här...Man hinner inte alltid stanna upp och leva i NUET...jag har en förmåga att alltid vara på väg någonstans..NÄSTA vecka ..NÄSTA helg, till sommaren, till hösten..och så lever man i en förväntan på det som komma skall och glömmer bort att livet är det som pågår medans man är upptagen med annat...


Vissa kvällar har jag känt den där lugna inre harmonin när jag varit ute med tofsarna och gått runt sjön...man andas in dofter av vått gräs, jord och mylla...

Man ser knopparna på träden som blir lite större för var dag....det pirrar av glädje i magen att jag får vara med om detta, att jag trots allt har ett hem, mat för dagen, jag har en familj och vänner som jag bryr mig om...jag har det faktiskt förbannat bra!

      

Men så vänder jag på huvudet och ser alla dessa gäss...och gissa vad så många gäss gör...jo de SKITER överallt...och gissa vad två tofsar älskar...Jo två tofsar älskar GÅSSKIT! *GAAAAAAH!!* Så djävla äckligt...


Numer blir det koppel på när vi vandrar igenom gåsflocken och skithögarna...som tur är är det relativt gåsfritt på större delen av rundan...



Men iallafall...som sagt en inre harmoni och ett lugn står högst upp på önskelistan:  


Det är lite tjorvigt nere i Skåne, tyvärr ....det drabbar flera oskyldiga och det är så barnsligt och dumt så det räcker och blir över...



Men *zuum zuuuummm zuuummmm* Stäng det ute      

Jag gör vad jag kan i bakgrunden för att hjälpa till  och det är  nedräkning tills hela familjen är samlad...  Elin gör ett hästjobb! Hade jag inte henne hade det aldrig fungerat!

TACK Elin! TACK för att du agerar så vuxet och moget !  


Jobbet fungerar bra! Det är lagom stressigt och ett riktigt bra gäng!

Tyvärr har Kalle sagt upp sig och ska vidare på andra uppdrag...lite trist för han är en riktig "skojjare" det är aldrig tråkigt med Kalle i närheten.  


Här i kungliga huvudstaden märks en del förberedelser inför det kungliga bröllopet...


De här pajsarna  tränar nästan dagligen just nu med hästarna...


      


Det trummas och spelas för allt vad tygen håller, allt för att hästarna ska sköta sig bra den dagen "det blir dags" Kul att se  

Funderar starkt på att sitta på jobbet den dagen..som ni ser är det första parkett  Jo jag är Royalist...jag tycker inte det gör något att de "kostar" i apanage..vad hade inte en President kostat? Med valkampanjer och annat..nä Fram för Familjen Bernadotte!



Jackpot verkar trivas bra hos Ola och Ola verkar trivas med Jackpot...

Nedanstående bilder är fådda av www.Stormvallen.se fotograf Karin Köster

           


        


OM jag har tur blir det TRE resor söderut i år...den första för att hämta Jina from Marraxplace, sedan kanske en tripp till Holland, och har jag riktigt stor tur så blir det en långhelg i Södra Frankrike....allt hundrelaterat förstås...


Men men...återkommer om detta....


Ha nu en riktigt skön Valborg därute! Själv är jag faktiskt bortbjuden för en gångs skull!

Jag har i alla år bjudit hem folk ,anordnat  ordnat fester  alltifrån Midsommarfirande, kräftskivor, glöggfester, nyårsfester mm mm men jag blir sällan  eller aldrig bjuden tillbaka...förmodligen får man ta det som en pik att man inte är ett trevligt umgänge...*ha ha ha ha*


Men i år har jag iallafall blivit bjuden på middag...TACK vänner  


Vi hörs och syns på Facebook kamrater...







Av Marie - 26 april 2010 12:27

Det är faktiskt en glädje att se att Tajma fungerar så bra som hon gör, rapporterna förtäljer att hon är en av de bästa spårhundarna dom har i Jönköping, spårar kanonfint inne i samhället..

Att hon kan ta för sig i kravaller syns också..

*stolt uppfödare*


  


Från Jönköpingsnytt

 http://www.jnytt.se/nyhet/31650/nu-ska-publikskandalen-utredas

Av Marie - 25 april 2010 18:11

Lina Sleman,  Vixax Jaagas matte har också lagt upp några bilder på Fejjan...

Kolla denna "gummiboll"


    


Jaaga är jättefiiin!


    


Lina hittar ni här...http://www.hundkojan-vastervik.se



Av Marie - 25 april 2010 16:27

Idag skiner solen igen...härligt! Tog en runda runt sjöarna med Signe, Agnes fick vila hemma.

Så blev det en god sallad i solen på balkongen ,


En sådan här dag känner jag mig lite ensam...man håller koll på Facebook och läser om alla som är ute och tävlar och tränar...och det känns som om mitt liv står still..

Tänk! Det är väl märkligt EN helg utan aktiviteter eller problem som ska lösas , inga katastrofer , och inga speciella nyheter heller...och jag känner mig ensam och övergiven.,..blir rastlös....


Det finns bara EN sak att göra när man känner sig lite "blue"

Och det är att köra denna på hög volym! 



Här är några bilder på birdisarna...jag har inte lagt så mycket tid som  jag borde men med lite övertalning kan de åtminstons sitta på fingret...

Är lite osäker på om Melvin är en Malva faktiskt...


      


Dags att ta tvättsugan i besittning och digga vidare...


  Say Love say love Or love´s gonna get you down  

Av Marie - 24 april 2010 21:23

När man för en gångs skull får sova vaknar man givetvis strax innan åtta  

Ja, ja lite Facebook, gosa med sängvärmarna och sedan klädde jag mig i träningskläder för en femkilometerrunda  Men jag kom inte så långt innan jag upptäckte att Agnes var halt   Hon haltar rejält på ett framben. så det blev en minirunda och sen hem igen.. Jag hoppas att det bara är att hon hoppat ner tokigt från säng eller soffa...

Nåja nu får hon vila så tar vi nya tag imorgon jag och Signe bara.


Så bar det av till Sergels torg och Manifestationen för att hedra offren för folkmordet  1915, min pappa är särbo med en dam från Armenien och de brinner för denna saken... de har startat en förening www.shirak.se


Svenska riksdagen har ju erkänt folkmordet men man kommer att kämpa tills Turkiet erkänner det också...


Jag tog en del bilder men min jobbdator har ingen kortläsare och givetvis hittar jag inte kabeln  


Nåja testade nya telefonen innan manifestationen så här är en bild av folkvimlet på Sergels torg någon timma innan det fylldes av Armeniska flaggor.


  



Så fick jag ett meddelande från skyddslägret på Stormvallen (inte från Ola) men från en annan som tittat på...att Jackpot skött sig strålande ...det värmer!


Så pratade jag med Mia & Venke idag , det kändes toppen...nu när solen tittar fram önskar man att man hade någon tjejkompis att umgås med, kunna gå och sätta sig och ta ett glas vin på någon uteservering...upptäcka Stockholms kulturliv..lite Museum och slott...gamla stan med mera...


Nåja det ger sig nog...Venke hade lite ideer om roliga händelser och resor i sommar....låter väldigt roligt!


Ha en fortsatt trevlig helg!


Av Marie - 23 april 2010 12:29

Malin har lagt upp jättefina bilder på Jagger på Facebook , kunde inte låta bli att stjäla dom..han är också en mycket vacker hund:) och Malin är en kanonduktig fysioterapeut! Så kontakta henne om ni bor i Ö   stra delen av Skåne

http://vixaxjagger.blogspot.com/


    

Av Marie - 23 april 2010 08:09

Två veckor på nya jobbet...det är alltid mycket att lära i en ny Servicedesk,nya datasystem, nya rutiner..nya användare...Mycke Norsk! 

En betydligt friare arbetsplats precis som LF var, inte som min förra arbetsgivare där det var extrem koll på folk..man fick 15 min rast och det skulle det hållas track på...så gick man på toa så drogs det från rasten...


Här jobbar vi vuxet som på så mnga andra arbetsplatser, man tar ansvar och sköter sitt jobb helt enkelt..UTAN  stämpelklockor och folk som enbart pysslar med att dubbelkolla allt man gör och klagar på minsta lilla...


Ett toppenställe:) Arbetskolegorna är trevliga och roliga, några yngre killar och ett par i min egen ålder.


Men som sagt mycket nytt att lära ,Så när arbetsdagen är slut så är jag också mentalt slut, man fixar lite mat går ut en långrunda med "mopsarna"  och sedan är det kväll och natti natti...


Mina undulater har inte blivit så värst mycket tamare..nu hinns det inte riktigt med. försöker en stund varje dag och med lite övertalning kan de sitta en kort stund på fingret:)



Jag tog en massa kort med min gamla HTC på Operahuset i Oslo och på Karl Johan..men tyvärr snackar inte datorn med telefonen:(


Min egen dator åkte i golvet och så här långt har jag lyckats rädda det jag skulle på hårddisken, nu ska den bara dubbelkollas så den är hel innan jag installerar om...


Så jag lever med jobbdator , webbmail....

Izzie är röntgad och jag hoppas det kommer på unddata idag eller i början på veckan *håller tummarna*


Här är Izzies bror & syster


    


Yiani är en kopia på Izzie:) Ixx ser riktigt maffig ut:)


För övrigt så funkar Jackpot bra än så länge hos Ola....Irma fungerar hos sin polis...Izzie är en pärla hos Leif....


Aagje kommer hem igen i höst OM Elin kommer iväg till College i Florida:)


Maja slutar snart skolan och flyttar hit....Kanske det börjar ordna upp sig lite ....










Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards