Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2012

Att komma till insikt

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!

Vad gör man som god medmänniska?
Man kan påtala att du har problem och du måste söka hjälp! Men om det inte går in?
Om man inte vill inse att man är sjuk? När det kostar äktenskap, vänner, bekanta och när man inte längre kan ta hand om det enda som finns kvar..sin hund…

Det är tragiskt att det inte går in när man berättar att din hund är ett vrak! Du förstör en otroligt bra hund, hunden mår inte bra, du kommer aldrig klara att reda ut den här hunden..för du är ju så berusad på kvällarna så du inte kan köra bil till de som kan hjälpa dig! Lämna ifrån dig hunden..lägg in dig på behandlingshem, bli FRISK, och SEN kan du skaffa en hund igen…

Det finns en uppsjö med människor som skulle stötta, coacha och peppa , om personen ifråga bara erkände för sig själv och omvärlden, JA, jag HAR problem, jag är sjuk, jag behöver hjälp! Det är INTE en skam…det hade varit urstarkt!

Man kan bara hoppas på mirakel.., framförallt för ägarens skull som är en fin människa i grund och botten, och inte minst för hunden i det akuta skedet…

 
 
Nina

Nina

8 augusti 2012 14:07

Så sant och så svårt :(!

http://www.palmstrand.se

 
Ingen bild

AK

8 augusti 2012 21:08

Tråkigt och svårt. Speciellt trist för hundens skull:( Varför säljer uppfödare hundar till alkoholister/andra missbrukare?!

Marie

9 augusti 2012 03:21

För att personen i fråga döljt sitt missbruk i många år, men alla i personens närhet vet numera om det, men trots det så saknas det fortfarande självinsikt..

 
Ingen bild

Pierre Thulin

9 augusti 2012 11:40

Problemet är att få dem att erkänna det för sig själv.
Dom tycker inte själv, att det är ett problem men den som är närmast
har kanske ett rent helvetet, Om sen omgivningen upptäcker det
då har det troligtvis gått väldigt långt. Den som är ...närmast försöker
kanske under lång tid att få ett stopp på det, den kan hitta flaskor på
de mest konstiga ställen, bokhyllan,bland underkläder,städ skåp,i petflaskor osv.
Men när det sen kostar ett Äktenskap så har man något att skylla på.
Men man har fortfarande inget problem, Det är bara alla andra omkring som har problem???

Marie

10 augusti 2012 11:27

Och alla i den här personens omgivning som nu låtsas om som om inget har hänt när detta avslöjats blir medmissbrukare, de låter personen fastna i sitt missbruk genom att inte säga ifrån att JAG VET att du missbrukar, du kan inte längre skylla på jobb, sjuka föräldrar etc...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 6 augusti 2012 11:42

Länk till bilder från Mallekrafts Läger HÄR   Jag har ju slutat blogga, det känns som om fler och fler faktiskt slutat.. Facebook har blivit det stora forumet där man håller koll på varandra, på gott och ont. Men här kommer en liten blogg i a...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards