Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Alla inlägg under december 2010

Av Marie - 30 december 2010 14:50

Några kloka ord i det skälvande slutet på 2010
Önskar er alla ett riktigt GOTT 2011
  
Tänk på att det förflutna är över och att ditt enda mål är att göra denna dag så bra som möjligt.



Klokheten har vi från våra erfarenheter. Erfarenheterna kommer från våra dumheter


Om du skall kunna se tillbaka på något och skratta åt det kan du lika gärna skratta åt det nu.




Man bör aldrig skämmas för att man haft fel, för det betyder ju att man är klokare idag än igår.



Det är inte så stor ansträngning att göra en sak, men det kräver en hel del för att besluta vad man skall göra.

 (E Hubbard)



Minns igår, dröm om i morgon, men lev idag.




/Tove Jansson/


Om personen du talar med inte tycks lyssna, var tålmodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat
(Nalle Puh).

Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd.



  


  



Av Marie - 29 december 2010 14:01

Jag har ju uppnått den aktningsvärda åldern då jag måste ha läkarintyg för att få förnyad körkortsbehöriget...har ju BE C DE ...så i början på året fick jag brev om att skika in läkarintyg, har nu skjutit det framför mig länge men idag ringde jag och skulle boka tid....Jaa säger en snorkig människa på vårdcentralen, vi brukar hänvisa till körkortsmottagningen...


Vad är det?

Så fick jag ett telefonummer...de skulle ha närmare 1300:- för en läkarundersökning!

När fy fan! Jag vill ha en vanlig tid på en vårdcentral...

Den snipiga rösten- Ja men hos oss kostar det 250:- i kvarten!

Och det kan blir dyrare mtp blodprov o annat...

Då täcker inte socialförsäkringen ett läkarintyg!!

...Nähä...så när ska det plockas bort annat ur socialförsäkringen då?

Tänk den som inte HAR över tusen spänn att lägga på ett läkarintyg...


Usch, jag blir så arg! Jag bokade iallafall tid hos vårdcentralen, det kan inte ta en timme att fixa ett läkarintyg....


Dagens adrenalinkick var det!


Så ringde Leif & önskade gott nytt år, och Izzie går från klarhet till klarhet

Det blir parning i år och då blir det en valp till mig...
Jag kommer förmodligen inte att kunna ha den själv så jag måste hitta en fodervärd...


Han är mycket intresserad av Griffon och nån gång i framtiden kanske jag får äran att leverera en liten "Petit" till han & hans fru:)


Hej hopp Kaffekopp!!




Av Marie - 29 december 2010 10:50

Bloggtorka
 
Just nu har jag bloggtorka!
 
Det händer inte så mycket, jag jobbar på och har gått lite i Ide
Var på vattenaerobicen igår och har träningsvärk som tusan idag!
 
Kom i mina nya Jeans nu på morgonen och har minskatt ytterligare 1 kg trots svullandet!
Nere på 86 kg nu!!
 
Vettenaerobic eller vattengympa låter kanske mossigt, men det är stenhård träning!
Vi kör med hantlar och andra redskap, man är precis slutkörd!
 
Nu börjar jag hitta balansen i vattnet och kan ta ut rörelserna mer.
 
Inez är ett yrväder utan dess like totalt orädd och far fram som en virvelvind..hon är nästan FÖR mycket...
ALLT ska undersökas, Irma är beskedligare och lugnare.
 
Väntar med spänning på att hon ska börja löpa...Funderar på att para bägge flickorna iallafall..
De kommer nog i löp samtidigt och ska man ändå ta semester för en kull kan man lika gärna para bägge.
De blir ju inte så stora kullar för det mesta.
 
Till Inez funderar jag på kille....har mailat några kennlar, men får dåligt med svar..
Det finns två väldigt fina gossar på en kennel, men de är tyvärr för nära släkt:(
 
Maja har lov och är mycket med pojkvännen, bägge är lika svartsjuka på varandra så det är stormigt...
Rasmus jobbar på, hänger han i på det företaget kommer han snart stiga i graderna...
Han är bara ledig fyra dagar /mån men å andra sidan syns det i hans plånbok:)
 
Diskmaskinen har pajjat härhemma och jag behöver en ny bäddsoffa till Maja
Men det är pengar som inte finns just nu..speciellt inte efter Jul!
 
Nästa lön borde dock bli lite bättre eftersom jag fick lite mer i lön med nya tjänsten.
 
Hoppas ni alla får ett BRA nyår!
Jag har planerat att fira med Marita som ligger nyopererad för Gallsten stackarn!
Hon får ligga på soffan och vila så får vi hålla varandra sällskap.
 
GOTT NYTT ÅR!

Av Marie - 25 december 2010 11:48

vi kämpade oss med hyrbilen ner till Hjo...Jag och vägar *suck* Ringer farsan och frågar om jag ska köra E4 söderut fån sumpan ? Ja säger han  i Örebor kör ni mot Askersund så vi påbörjar färden...Så passerar jag några skyltar mot Örebro, fast riksvägsnummer typ 51??? Ingen motorväg...Så jag ringer farsan..

'

-Men har ni passerat västerås?

-Västerås? Vi är i Norrköping?

-Men för fan ni är på fel sida vättern!

-Men du SA ju E4 söderut??


Ja, ja...i Linköping fick vi ta in på lite Ko-stigar och åka mot Motala och till sist kom vi  ut i Askersund och sedan var det inte långt kvar...


Världens julmiddag var uppdukad och sen var vi mest trötta och hade matkoma resten av dan...


   


Liiite skojsigt blev det:)


       


God fortsättning alla!

Av Marie - 22 december 2010 22:20

         



           

Av Marie - 22 december 2010 21:46

Eter mycket funderande och tittande på väderprognoser bestämde vi att INTE åka till Falkenberg i Jul, tråkigt, men att åka julaftonsmorgon i snöstorm i över 50 mil...nejtack, vi har hyrt bil över helgen och siktar på att istället åka till min pappa som bor mindre  än halva vägen bort.


Nu är det spikat med hane för Irma, det BLIR Bocawas fred Astaire...

    


Irmas pappa är svart slät så det kan mycket väl blir släta i den här kullen...

Dags att tinga valp:)

Blivande valpars stamtavla



S39027/2006 S K
Bocawas Fred Astaire

S42299/2004 S S
Walliants Woodoo Dancer

FIN22838/00
Barnfall Black Flash

S34809/2002 S K
Walliants Liberty Bell

S25374/2003 R K
Walliants Petite Fleur

S58882/2000 R K
Walliants Yeah Man

S59020/2000 R S
Walliants Up Amaryllis

 

S50668/2008 S S
Vixax Inspirerande Irma

S67912/2006 S K
Waljo Solo

S65070/2005 SR S
Leo Belgicus Headline

S16515/2000 S K
Skäggfyrans Vis-A-Vis

S16788/2003 S S
Belle Chique Babette

S28450/2002 R S
Aramis Du Paradis Noir

S22998/2001 S K
Miss Niki's Ester


GOD JUL alla vänner och bloggläsare!!

    

Av Marie - 19 december 2010 10:39

Jag blir så glad när jag får bilder av mina valpköpare

Sixten är en riktigt snygging! (brorsan till Maggan) Funderar starkt på att kanske låta Sixten bli pappa till nästa kull....

OM MIa (matte) vill...


    

Av Marie - 19 december 2010 08:55

Jag är så oinspirerad att blogga...det är första gången på många år...

Jag har liksom inget att säga, eller berätta....Jag trivs bra med jobbet men får faktiskt inte skriva om det i detalj, jag vet att vårt företag letar aktivt /sniffar nätet med alla sidor som innehåller företagsnamnet och jag vill INTE riskera att hamna i något säkerhetsfilter.


Jag skulle inte ha något negativt att säga förstås, men ändå:)


För övrigt är jag så långt från hundvärlden just nu att det inte finns så mycket att skriva om...


Mina och Majas gräl blossar upp och ibland måste jag kräka av mig...Jag är så superkonsekvent med mina hundar men är en riktig curlingmorsa...


Det slarvas något kopiöst med skolan, hon har tappat motivationen helt, de är FYRA elever av 10 som brukar vara närvarande och hon känner ingen gemenskap med någon av dom...nu har hon Engelska prov på måndag och hon får IG i Engelska A om hon inte klarar det..och hon har inte pluggat alls   det är så smärtsamt att se sina barn göra misstag och inte kunna hindra dom...


Vi kan öht inte kommunicera, jag har tusen ideer, tankar och förslag, jag är en problemlösare, en doer....men givetvis så är inget av det morsan säger något att ha....Majas självkänsla behöver stärkas, Mia Törnblom har skrivit en bok för ungdomar som heter "Du äger" den har jag skaffat på ljudbok till Maja, men -Sån skit kan man inte lyssna på och både jag och Mia törnblom är efterblivna...det får jag höra hela tiden..du är så djävla efterbliven!

Tillsammans med Käften, Håll käft, jag pallar inte med dig, jag ska bajsa dig i munnen, jag bajsar snett,


För att två timmar senare..

-Mamma, jag MÅSTE färga håret, Jag har NGA kläder, jag MÅSTE ha nya skor!


Hur ska jag få henne att FATTA hur viktig skolan är! Hon har alla möjligheter i vvärlden nu när de är så få...hon får ALL hjälp och fokus...hon borde utnyttja det till max, hon skulle ju kunna plugga in MASSOR på lektionerna..med lite jävlaranamma och lite vilja!


Jag har ju  bara mig själv att ta till...funderar på att be soc om hjälp igen...Så är det när man är ensamstående och inte har någon familj runtomkring som kan stötta.


Har ju inga mor och farföräldrar som kan rycka in, tyvärr....


Usch idag är en SÅN dag....


Idag ställde jag klockan tidigt för att kunna ringa och anmäla mig till vattenaerobic passet 9.30 . var ute med hundarna vid 08 tiden...typiskt nog så var passet inställt pga av sjukdom, jag hade behövt min gympa!


Men men, det blir en långpromenad idag istället. Det snöar och snöar...undrar om det blir någon bilfärd till Falkenberg...känns mest jobbigt ...


Ja som sagt, det är en SÅN dag....eländes, eländes elände...



Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards