Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Alla inlägg under maj 2012

Av Marie - 7 maj 2012 09:41

Jag hade liksom viftat bort operationen innan det var dags, ja, ja, jag blir väl hemma några dagar , jag är ju en tuffing och har en hög smärttröskel... men tji fick jag! Jag är trött, lite deppig och har ganska ont... orken tryter fort...Läkaren har sjukskrivit mig till den 25/5 men SÅ länge har jag inte tänkt vara hemma, hade hopopats kunna gå och jobba idag, men i helgen blev jag lite sämre, borde kanske inte varit ute i skogen en stund igår, även om jag tog det lugnt och bara "instruerade" så fick jag vila hela eftermiddagen...


När det gäller projektet med min kamrat och Aussievalpen så är det sååå roligt! vi har inte träffats sååå många ggr utan mycket råd och dåd har gått via mail, och så har vi setts då och då så jag har kunnat följa upp... och husse har verkligen talang. Lilla valpen har utvecklats jättefint! Visst finns det issues att jobba med, men överlag så är jag djupt impad, och ska försöka få husse in på tävlingsbanan... han har det "i fingrarna"  Just nu är Salt en aning "låg" men byter tänder och har tom lyft på benet nån gång så det är förmodligen därför. En enorm spårtalang, men han ska bli sjöräddningshund så söket är prioriterat, och det går framåt! I Söndags behövdes inga "dyk up" utan han gick fint rakt ut i rutan, och vid ett tillfälle gjorde han ett fint framåtslag av sig själv...


Provade även ett kort asfaltspår och med lite guidning så funkade det perfekt! Supermotiverad, noggrann och inga konstigheter... önskar bara att man kunde träna oftare,-)

Måste bli frisk!!


           


Valparna växer och har börjat öppna ögonen, Irma är en fantastisk mamma...


       


Så dags för lite painkiller och inte göra något... UTTRÅKAD!


Rasmus flytt gick bra TACK alla som hjälpte till!

Han var på besök hemma igår och han och Maja lagade köttfärspaj och en god sallad som vi avnjöt tillsammans

Så mysigt...


Ha en bra vecka alla!!






Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Skapa flashcards