Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Alla inlägg under december 2008

Av Marie - 20 december 2008 12:20

 

JORDBÄVNING I SKÅNE - DIN HJÄLP BEHÖVS!
NU HAR DEN GLOBALA UPPVÄRMNINGEN ORSAKAT JORDBÄVNING I SKÅNE!

Tisdagen den 16 december slog katastrofen till med full kraft i Skåne. Med epicentrum utanför Bo Olsson i Tomelilla skakade en kraftig jordbävning med magnituden 4.7 på Richterskalan hela Skåne. Tusentals skåningar väcktes ur sin nattsömn de så väl behöver. Många var hungriga efter att inte ha ätit på hela natten.

Din hjälp behövs omedelbart.
Skåningen är en mycket känslig individ, särskilt nu inför julen. Många skåningar kommer lida oerhört om de inte får luad ål, gröt och kalkon med sviskon till jul. Läkare har redan sett naveldjupet minska hos vissa skåningar i särskilt utsatta områden.

Skänk 1500 kronor till konto bifogat nedan. Denna blygsamma summa kan ge tre skåningar en trygg tillvaro under julen som de så väl behöver. Se exempel nedan.
1500 kronor ger tre skåningar:
      snaps till julbordet
      extra grädde i ris á la Maltan
      extra fet ful-fiskad ål
      specialimporterade äpplen till äpplekagan
      filtar till soffan, för eftermiddagsluren
 Öppna ditt hjärta, och plånboken, och börja skänk NU!

DU KAN RÄDDA EN SKÅNING TILL JUL!

Skånsk jordbävningshjälps konto  90 1950-5

Av Marie - 20 december 2008 10:57

Här är några av alla våra fina julkort, några har vi fått i pappersform, andra är i format som inte går att ladda upp i bloggen.









TACK för alla julhälsningar!


Så kommer även några bilder på min halvfodertik Aija´s bror.

 

 



 Jag skall försöka ta mig i kragen och lägga in Aija, Jazza & Jaaga samt lilla Errol som är på väg....är inte Errol ett killnamn?? Kanske inte i Tjeckien...

alltså lägga i dom på hemsidan, alla bloggar utom Jaaga. Det är som sagt farligt med bloggar för man läser, glmmer ofta kommentera och så har man ju koll på vad som händer..men det vet ju inte skribenten...alltså mina valpköpare...När det gäller läger så har givetvis mina valpköpare förtur, efter det så blir det de som var med förra året och som jag redan lovat plats...och sedan är ALLA välkomna efter det:)


Även lilla Maggan ska vara med..Maggan är Vixax Margareta Krook, syster till SIxten som var med för något inlägg sedan, hon är bedårande och en fodervärdstik som min syster Erika har. Tyvärr har Erika inte haft tålamod att ställa ut henne så hon är nedklippt, men kolla huvudet..och hon ÄR snygg!


Nä nu ska jag snart ta mig i kragen och gå ut med vovvarna...Kerstin hör av dig i morgon så spårar vi !(ska till svärmor och svärfar lite senare på dagen så gärna runt lunchtid)


Nu har jag btw bestämt mig för att gå tillbaka till den andra bloggen, detta är för meckigt, jag måste publicera meddelandet hela tiden om jag  ska lägga upp lite bilder, så kommer man på något annat man ska ta med, så måste jag publicera det IGEN ..så under tiden jag håller på kommer inlägget att variera, och de första bilderna i det jag publicerade är helt plötsligt borta*suck*


Nåväl skulle ju visa en liten söt film med Vixax Glassiga Gusten & Gulliga Glenn. Dessa två gossar är otroligt snygga, det är synd att inte uttsällningsintresserade ville köpa dom, dom har det superbra i sina nya familjer , men som uppfödare hade det varit roligt att få ut dom i ringen...pappa Vixax Fräcka Fjölvar är ju jättefin han med.


 Nu vet jag inte riktigt hur jag ska gå vidare med min Shih-Tzu avel. Agnes är den enda tiken jag har hemma, och jag har sneglat på ett par hanar...Agnes löper nog snart så det börjat bli dags att bestämma sig.



Funderar på den här snyggingen, hade sneglat på hans pappa först (Viola Hirtas Special Creation) Men sonen är jättetrevlig, han var dessutom hos oss på kennelträff i somras:)



Trevlig Helg på er alla!







Av Marie - 19 december 2008 14:14

Nu börjar det ta form...dessa instruktörer är klara:



Spår- Tomas Wiman
Rapport  Cathrine & Anders Rodin
Sök- Vakant
Brukslydnad -Frida Sundberg

Skydd-Glenn Andersson
IPO- (vakant)

MR- Emma Svensson & Jonas Wallén


Jag tackar så här långt för tips om instruktörer, några av dom har jag kontaktat och de har varit upptagna, andra använder enbart vind och i Skåne är vi ju glada för våra pop-upper och och om man låst sig i en träningsvariant kan man inte hålla läger där majoriteten förmodligen tränar på annat sätt. Även om man är öppen och tycker det är OK att köra med Vind alternativt pop-upp,  så har man inte bredden.

 Jag letar en instruktör som erfarenhet av båda varianterna  och som inte stenhårt håller på det ena eller andra, jag letar en instruktör som inte har fördomar mot skall eller rullhundar en instruktör som förstår att man kan köra sök ensam med hunden och lära den markera på en jacka eller ryggsäck...


En instruktör som är ödmjuk nog och erfaren nog att veta att man aldrig blir fullärd och att det finns många vägar som leder till Rom.


Finns du därute??


Skyddsgruppen är i det närmaste full och de andra grupperna börjar fyllas på:)

Jag kommer at gå ut med en "officiell "inbjudan efter Jul när alla instruktörer är klara.


Ev får vi köra utan sök...*snyft*







Av Marie - 19 december 2008 06:49

Att jag inte ska skapa omröstningar med alternativ som inte säger något:)

Majoriteten har valt "annat" men jag har ingen aning om VAD, jag är ju

nyfiken på vad folk äter till jul:)


Den här veckan har det inte blivit mycket hundträning, jag har varit så förbenat trött så jag har bara rasat ihop i soffan när jag kommer hem.


Till helgen blir det destu mer...någon spårgrupp som ska ut på revinge man kunde få hälsa på??? Eller sökgrupp??


Tänk att jag hade missat EL-Divo??? Första gången jag hörde talas om dom var  i IDOL finalen..men gud vad bra dom är!!


Äntligen Fredag! och snart jul :)  Ska tyvärr Jobba den 22 & 23:(


En riktigt God jul till er alla därute



 

Tiken från Tjeckien  Landar den 22/12 allt är klar med Jordbruksverket...ska verkligen bli spännande att se henne:)

Av Marie - 18 december 2008 22:04

Kan ju inte låta bli att sno en bild från Angelicas blogg!

De unga tu har förlovat sig!

Ha en underbar Jul ni båda!!

Av Marie - 18 december 2008 06:41

Amanda Jensen släng dig i väggen:) Den här tjejjen...wow


Hittade den i Sannes blogg...


Av Marie - 17 december 2008 19:58



Ni som väljer kategori annat , snälla skriv VAD:) Jag är ju nyfiken...


Har lagt till en massa blogglänkar nere till höger på sidan:)

Och Nat King Cole...Christmas song...mmmmm


Av Marie - 17 december 2008 19:26

Två underbara pojkar ....Sixten & Glenn



Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards