Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Alla inlägg under april 2009

Av Marie - 30 april 2009 08:39

Ja så kan det bli,...strul här och meck där och mög däruppe..kort sagt så blev jag helt plötsligt utan kamrater på Valborg...så jag vet inte om jag är hemma eller om jag tar mig iväg någonstans...

Tänker inte sitta ensam hemma iallafall:)))


Idag är det


 Skitsnygga Jäkligt Smarta Kvinnors Internationella Dag 


Kom ihåg mottot:

'Livet är inte en resa till graven med syftet att komma dit i en attraktiv och välbevarad kropp.


Det handlar om att sladda in sidlänges med en choklad-
kaka i ena handen, en flaska vin i den andra, fullständigt slutkörd, totalt utsliten, skrikande 'Hoho, vilken resa!!


Ha en underbar dag!

Av Marie - 30 april 2009 07:24

Nu har min lillebror och hans tjej Beatrice fått sin son nummer två:)

Stort grattis och välkommen till världen William:)

Elliott verkar vara en glad och stolt storebror:)


Deklarationen var en katastrof...restskatten skulle uppstiga till mer än 100 000!!! Jag får helt enkelt köpa mig ett hus, eventuellt det jag hyr nu...då får man uppskov med skatten tills man säljer nästa gång...


I teorin har jag ju sålt med vinst, men i praktiken var det inte så...huset var belånat över taknockarna plus en massa annat..

Ja ja, ....så kan det gå när inte Haspen är på.....Det lär dröja innan jag ens TÄNKER TANKEN att flytta ihop med någon... trots  ev utlovade guld & gröna skogar...




Jag har fortfarande inte lyckats få ut bilderna ur kameran..så det dröjjer...


Ha nu en trevlig Valborg alla!



Av Marie - 29 april 2009 15:19

Farlitt va grannt vär de ei idau.

De kommor främmad po sönda, o på lörda blir det gille å så litta nytt töj skulle ente vau dummt men nu haur jau bara hundra spenn igen.

 Jäger han blaij pittöyd så de förslo naur ikarna vaur i skoven So jau sau - vad glor du po? Haur du ätet glosoppa? Håll flabben pågablära! Jävvla möghong!Darr ble han allt långflabbad *ha ha* ja de ei sammedant ihuppa med alla hongar de lyssnar ente po sånt vrövvel.

Av Marie - 29 april 2009 13:22

Det är verkligen sommarvärme här i lilla Skaune, powerwalkade på lunchen och svettas kopiöst mycket!

I morse var det powerwalk och nu på lunchen med..hoppas det syns nästa invägning...


Har bara så förbenat ont i foten fortfarande:(  trodde det var Mortons metatarsalgi

 Det orsakas av en nervinklämning mellan 3:e och 4:e mellanfotsbenen. Symtomen är smärta i främre delen av foten ut mot tårna vid belastning. Ibland påverkas känseln. 
Jag har försökt följa rådgivningen på nätet, bara gått i fotriktiga skor, MED pelotter, men det blir bara värre och värre...så nu tror jag det är en :

Stressfraktur

(Utmattningsfraktur)


Definition

Benbrott i fotskelettet.

Orsak(-er)

Återkommande överbelastning hos framför allt långdistanslöpare och marscherande militärer. Hos äldre med benskörhet även vid måttlig belastning. (vanligaste fotåkomman på medelålders kvinnor och joggare *moahhahha*)


Symtom

Utan tecken på våld får patienten lokal svullnad och smärta vid belastning. Ibland smärta även i vila. Oftast drabbas mellanfot (ff.a. andra metatrsalbenet) men även häl, underben och lårben.


Status

Typisk sjukhistoria. Tilltagande belastningssmärtor. Tydlig smärta samt svullnad över det aktuella skelettområdet.


Utredning

Kontroll av sänka (SR).

Röntgen. Kan dock ta upp till 2 månader från symtomdebut innan en stressfraktur ses på vanlig röntgen.

Vid skelettscintigrafi ses förändringarna i regel inom 1–2 veckor.


Behandling

Stressfrakturer i mellanfotsben behandlas i 4–6 veckor genom att patienten undviker hopp och löpning på hårt underlag. Ordinera ej vila!

För löpare gäller vattenlöpning.

Övriga stressfrakturer åtgärdas i samråd med ortoped.

 ********************************************

Men om man ska fortsätta gå och det bara blir värre och värre?

Ja då vet jag inte...för jag hoppar ju inte på hårt underlag..*suck*

Har tid hos doktorn nästa vecka.


Jägarn vilar, äter rimadyl och får laserbehandling och Treadmill, har fortfarande bilder i kameran som kommer så småningom.



I helgen blir det lite miljö-träning i Billesholm hos Sara:) Annars kommer Valborg att vara lugnt..får hålla ungdomarna i herrans tukt och förmaning..

Familjeterapin går framåt och både Rasmus & Maja  är mer lugna och harmoniska nu när de inte konstant är under lupp och kritik för allt de säger och gör...och jag behöver inte springa omkring och vara orolig att nån ska tycka om saker de säger och gör och ständigt behöva försvara allt...


Maja har sin sidor och strular som alla tonåringar, men har faktiskt blivit betydligt lugnare och trevligare..hon är duktig och hjälper kusin Malin ibland när hon jobbar på Hydro, hon hoppas kunna få sommarjobb där.

 Maja är jätteduktig när hon väl vill:)Tyvärr har två st tjejjer som står oss nära sagt att de INTE vill jobba med Maja...det gjorde henne ledsen och besviken, de har ju ingen aning om hur Maja är när hon är som "bäst" de har bara sett hennes "dåliga" sidor...


Skolan är fortfaranmde det stora bekymret för bägge och det jobbar vi med mycket nu, vår familjeterapeut är kanonbra:) Han skall försöka få till ytterligare ett möte i skolan:)


Imorgon kommer Venke och hälsar på:) det ska bli kul:) kanske någon annan kompis också dyker upp :)


Jag är så glad att jag har så många vänner "out there":) Tänk om man BARA hade sina barn att umgås med... då hade jag nog blivit knasig till sist...

Sedan är det dop på Söndag...Lilla Filip ska döpas...

så helgen blir en lugn och mysig helg...



Ikväll är det deklaration, så alla som vet vilka avdrag man kan göra för att få ner vinsten på huset MAILA!

97 000 i restskatt är ingen lek....vi som precis klarar oss som det är nu:(


Jag kommer inom kort dra igång lite helgkurser i Vardagslydnad och rallylydnad...Har startat upp firman och har numer F-skattesedel...


Så laddar vi för en eventuell ny familjemedlem...men det är mycket pappersexercis innan allt är klart....


Over and out!







Av Marie - 28 april 2009 15:01

Men jag är sååååå odygdig..

Kan inte hålla mig!!


Detta verkar så hiiiiiimla kul!


Kom igen nu tjejjer...!

Härmed inbjuder jag ALLA mina tjejkompisar, bekanta & kvinnliga bloggläsare på  vårens häftigaste tjejfest!


 Så fort datorn kommer så skickar jag till er alla !


(er jag har mailadress till, bara hör av dig om du vill vara med!!!)

 

NÄR:   Lördagen 16/5 kl 15.00

VAR: Lämmelgången 74

 

Vad ska hända!


15.00 vi samlas och tar en fördrink hos mig....packar upp väskor för er som åker långt:)


Kl 17.00 tar vi oss till Malmö (Audiospot) Där vi spelar in vår egen CDskiva (eller musikvideo)


Studiopersonalen tar emot oss kl 18.00 och pratar om upplägget och vi bjuds på en välkomst drink.

Sedan går vi ner till Studion och tränar på låten/låtarna vi ska spela in. Vi tar med oss skumpa så vi kan klara strupen under sjungandet!

Kostnad c.a 300:-/person beroende på hur många vi blir!

Blir vi under 10 st så kostar det mer...


Anmäl dig snarast men senast på måndag (och då hoppas vi att tiden finns kvar) 

Efter vår CD inspelning drar vi till Lilla-Torg som ligger 50 meter därifrån... Jihaaaaa:)  


Av Marie - 28 april 2009 12:27

Om man alltså vill läsa allt från 2001 och framåt är det bara att gå in i gästboken, välj att det ska visas 25 inlägg per dag och bläddra sedn 20 sidor i taget..69 sidor sammanlagt..Mycket Vixie träning, Kents sjukdom, ambras mm mm mm



Av Marie - 28 april 2009 07:59

Jag måste ju bara tala om att jag började "blogga" redan när jag köpte Vixie, allt borde egentligen ligga i min gästbok...men det sparas tydligen inte hur länge som helst...men...här är det äldsta inlägget...



Lite piggare     2001-03-11 14:26:17


Idag är det lite bättre, har börjat packa väskorna...
Min flygrädsla börjar sätta in...
Det är med skräckblandad förtjusning jag ser fram emot resan....
Hollywood here we come *ler*


**********************************

Så jag bloggade låååångt innan det blev poppis....och så Facebook då...jag reggade mig på facebook för läääänge sedan, och NU börjar vänner upptäcka det..jag är redan färdig med Facebook...jag har tom använt Twitter  men la ner det...så vad vill jag ha sagt med detta då....*ha ha ha ha*

Att jag givetvis är såååå orädd för utveckling och ny teknik och att jag är så taggad på att lära mig nya saker och att utvecklas som människa...


Och jag växer faktiskt för varje dag:)


Imorse gick jag min 20 minutersrunda, satte mig i bilen och var på gymmet 06:50 tränade duschade o nu är jag på jobb:)


DUKTIG FLICKA:)


Fick bskedet att min dator är hos ASUS på lagning och det kan dröja nån vecka till:(((


Joooo Angelica tjejfest den 9/5 det är enda helgen jag hinner klämma in relativt snart! Möjligtvis den 16/5 annars....


Vilka kan??



Av Marie - 27 april 2009 13:55

Det är jättefrustrerande att vara utan dator, för två veckor sedan tog jag lite kort på våra första riktiga vårtecken:)


Men nu två veckor senare har björkarna nästan slagit ut en massa andra träd är gröna, tulpaner och påskliljor i full blo, tom Rapsen har börjat skifta i gult....så nu är det frösent med vårtecken bilder:(


I fredags var jag hos Camilla med Jäger www.kronch.se, Han skötte sig väluppfostrat och fint, och efter att Camilla mutat honom med lever och annat gott så fick hon klämma och känna både här och där...

Och heureka! Äntligenvisade han var det gjorde ont...I hasen är han öm...så nu blir det laserbehandling och treadmill i kombination med antiinflammatoriskt och vila så hoppas vi att det "bara" var hasen som spökade förut också...en stukning kanske ...Hos vetten var han ju så förbannad så han visade ju absolut ingenting...


Men ömheten i hasen det har lett till överbelastning på frambenen så han är lite öm i handlederna fram,jag är positiv och tror på en stukning som vi inte sett, för även om han är röntgad hela bakdelen så tror jag inte de tog hasen, och skador i mjukdelar syns ju ändå inte..

Bilder från behandlingen kommer:)


Nu ska han vila en månad men vi körde några markeringsövningar i Lördags ändå...när jag fick chansen att köra på okända figgar så  kände jag att jag var tvungen..jag behövde kolla av hur han var i skallen..

och han skötte sig strålande!!

Sprang ut fint, kom i anskällning fint och var faktiskt ganska samarbetsvillig på stigen:)Han har sovit hos mig i helgen och vi har "bondat" ihop oss lite..


Men som sagt nu ska det vilas och förhoppningsvis läka ut hasen...så dags för "lugn aktivitet" , leta godis och mat i högt gräs, spår etc..men å andra sidan ska han vila från spåret också...så det blir en månads semester för Scooby, kan nog göra honom gott:)


För övrigt har helgen tillbringats i trädgården,vilket härligt väder!!!


Vi har filmat lite spårarbete med Jäger & Aagje..men vi får nog göra det en gång till:)

Värmen och taskig förbererdelse från lilla  moi  gjorde att spåren inte blev optimala:)


Jag siktar på Tjejfest den 10 maj!


Så tjejjer! Boka in datumet så ska jag maila ut uppgifter så fort min dator är tillbaka...

Vi ska hitta på nåt kul:)


ooops, jobbe igen...






Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards