Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 11 december 2011

Uttråkad

Av Marie - 11 december 2011 15:38

Så då får man väl tycka till lite om nåt då.... könsroller;) Det har debatterats om att det är diskriminering att inte pojkar får nomineras till Lucia.... ja tycker det är fånigt... till många rödstrumpor och ultrafeministers förtret...


Jag tillhör dom som INTE tror på att det är hur vi behandlar våra barn som skapar skillnader på kön ... jag är övertygad om att det finns manligt och kvinnligt. Vi ÄR olika (tack gode gud) Klart man påverkas av miljön, traditioner och annat, men i grund och botten ÄR vi olika...


 Lika lön för lika jobb JA, och att kvinnor ska få jobba med det dom vill OM de klarar av det fysiskt! (jag kan ju slänga in en brandfackla till)  Små späda 150 cm kvinnor  ÄR inte så respektingivande som patrullerande poliser... (hukar mig)


Klart kvinnor ska jobba som poliser! Men det finns ju olika typer av tjänst...

Tillbaka till manligt och kvinnligt, jämställdhet ska vi ha, men inte in absurdum, Lucia är en tjej, för mig är det så,  punkt, jag är gammalmodig och gillar traditioner...Skulle tycka det var lite fånigt med en manlig Lucia...


JAg undrar också varför människan skulle vara det ENDA djuret i världen utan könsprägel? 

Nåja... släpp bombardemanget loss ;))



 
 
Stina

Stina

12 december 2011 21:32

Hahahaha....hur bra som helst Marie ! Håller fullständigt med dig :)

Tur att du är uttråkad ibland ;)

P.s hälsningar ifrån samojed Stina som bytt ras till tibbe och trivs jättebra med dem !

http://www.fotogeni.zoomin.se

Marie

12 december 2011 21:49

Vad kul:) Grattis ;)

 
Ingen bild

Stina

14 december 2011 13:51

Tack ! Kanske ska tillägga att jag tom har tre av dem :p

 
Camilla- Skona hunden mot stress, tramp & trängsel

Camilla- Skona hunden mot stress, tramp & trängsel

23 december 2011 13:47

Hej!
Vill du hjälpa mig att sprida ordet och kampen mot att hundar tas med in på mässor och marknader där de trampas på och knuffas omkring på? Vill du som jag se åtgärder mot detta?

Kopiera då mitt inlägg ang ämnet och skriv under med ditt namn och visa ditt stöd. Samla alla du känner och skriv under och gör skillnad!

Inlägget: http://camillahastskotare.blogg.se/2011/december/skona-hundarna-ifran-massan.html

Namninsamling: http://www.skrivunder.com/skona_hundarna_ifran_massorna

Tack på förhand!
Camilla

http://camillahastskotare.blogg.se

 
maja o zoro

maja o zoro

19 januari 2012 14:27

FOTO Tävling på : http://majazoro.blogg.se/2012/january/fototavling.html#comment

http://www.majazoro.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards