Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Alla inlägg den 27 oktober 2009

Av Marie - 27 oktober 2009 10:43

Hade tur som fick en regnfri lunchpromenad men sedan brakade det loss, hela eftermiddagen var det som om man hällt  hinkvis med vatten från himlen...


Det blev att sysselsätta sig inne...gömma gosedjur i sovrummet och köra positioner och fritt följ i köket med klicker och köttbullarSkrattande



Det är skönt att det är ljusare på morgonen men eländigt att det nästan är mörkt när man ska hem:(

Jag gilar INTE hösten och INTE den skånska vintern...ingen snö, bara regn rusk blåst och slask...någon enstaka gång kanske några dagar i taget får vi lite kyla och snö..i februari...


Fast första året jag bodde i Skåne, tror det var vintern -94 då vart vi riktigt insnöade och militären körde omkring på åkrarna med bandvagnar...det var en rejäl vinter...


Det var på den tiden jag bodde i Sjöbo och hade kurser på Sjöbo brukshundklubb...då hade vi även hästar, en shettis, ett gotlandsruss, ett varmblod, och ett fullblod...


På den tiden jobbade jag bara halvtid, jag sprang tre km varje dag innan jobb, red två hästar 1 mil /häst på eftermiddagen och på kvällen körde jag aerobic 3-5 dagar i veckan....


Och nu är man helt försoffad, men min fot vill inte kännas riktigt bra....

Det känns att man är 10 år äldre, man har inte alls samma energi och ork....

OCH att man jobbar heltid med ett jobb man inte gillar..

Jobba halvtid och göra kul grejjer andra havan av dagen hade ju varit toppen!


Tänk att vinna 25 000 i månaden i 25 år....


Idag har dom lovat sol i malmö...men den lyser med sin frånvaro....


Snart dags för en lunchprommis....


Indolent = Loj , slö









Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards