Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Alla inlägg under mars 2011

Av Marie - 27 mars 2011 13:05

Jag har träningsvärk i benen, ont i fötterna och rör mig som ett helt ålderdomshem:)

Men KUL har det varit!


Det finns ett ställe här i Sumpan som faktiskt är jättekul! Liveband, Schlagerbar, disco..ja allt Har varit där 5 ggr sammanlagt nu sedan jag flyttade hit..


4 ggr själv och en gång med Marita...Det är alltid lite läskigt att gå ut själv, men jag brukar söka upp nåt tjejgäng i min egen ålder och fråga om jag får "hänga" med dom och det brukar alltid gå bra, sen när dansen börjar så är man ju själv ändå:))


Tänk att jag är så gammal så jag minns när man gick ut och faktiskt blev UPPBJUDEN av män...det händer inte så ofta nu...nu går alla bara och ställer sig på dansgolvet ....


Nåja i Fredags  hittade jag två flirter, den ena var gift och ville bara ha ett litet äventyr (jag är INTE moralens väktare)...den andre var nyfikenhetskonsult??????...Tja, man kan väl lugnt säga att PRATA fungerar inte på nattklubb...men men...Den ene flirten var riktigt "het" så det blev faktiskt lite läppar mot läppar...men hu-vale, han kunde inte kyssas...jag försökte visa och lära ut..men det gick inte hem...så då fick det vara *moahhahhha*


Nä, ska man göra sig besväret att " flirta" så ska det vara värt det! Hon e kräsen den här damen....


Jag har varit inne och tittat på den skandalomsusade Viktor Milan sidan...och det ska jag säga tjejjer, hade jag haft ett förhållande hade jag skapat en profil där för att kolla den jag var ihop med....TUSENTALS gifta/sammanboende  män som letar efter en älskarinna...man blir lite skraj...ska man våga lita på någon nånsin igen?


SÅ inga hundar alls i detta lustfyllda inlägg *ha ha ha*

Nu slka lägenheten saneras, tvätt ska tvättas och disk ska diskas..jättekul söndagsnöje...NOT






Av Marie - 26 mars 2011 14:48

JAg får en klump i magen och en tår i ögat, men det är dags att inse att det inte blir några Mallar eller Holländare inom överskådlig framtid för mig  


Att försöka hänga med på vad som händer via webbsidor, mail, utan att VARA ute och se hundar håller inte.


(Förresten är Manni & Danne nere i Belgien hos Joris & Lea och ska para ett Xjulesbarnbarn med Tim....Det kommer att bli hundar med ÖS i...liknande kombination har ju Tyrannens kennel gjort, Hejja på Kennel Mordidos)



Det har snart gått 1,5 år sedan jag förstod att ekonomi, jobb och personliga omständigheter skulle "tvinga" mig till Fjollträsk...nu när jag är här har jag "gift mig" med jobbet, har påbörjat en "ny" karriär och klättar lite på stegen...


Jag har tappat kontakten med nästan alla mina "hundvänner" , pratar inte ens på telefon längre    


Vilken himla tur att facebook finns!!


Usch detta är lite läskigt, vem är Marie när hon inte bitchar i bloggen, reser runt på hundläger, ORDNAR läger och kurser?


Jag blir osynlig och en i mängden här bland alla ensamhushåll i Storstan...  


Nu blir det till att blogga om allt möjligt...fast varför? Hmmm när man inte har hundarna, kennlar, människor och hundförare  att blogga om?


Jaja, jag är för exibitionistisk för att sluta blogga tror jag *ha ha ha*


Imorgon blir det nog lite Juicy och svulstiga texter *moahhaha* Jag kysste en groda igårkväll på Gretas...kanske blir det en Prins ikväll??


Ha en underbar helg!

Av Marie - 23 mars 2011 22:06

Vill minnas att jag förra året vid den här tiden också kom in i nåt märkligt Vår-rus...


Jag säger bara come to mama *moahhahha*


           

Av Marie - 20 mars 2011 21:13

   


   Kan man gissa att den svarta klänningen är ett favvoplagg;))

Taget förra helgen....och  allra längst ner två söta  griffon systrar


 


       

Av Marie - 20 mars 2011 15:10

Helgen har ju varit minst sagt intensiv, igår fick jag en SPA behandling på hotellet av syskonen, som en förskottspresent på födelsedagen:)

Helkroppsmassage i 50 min samt face scrub och ansiktsmassage..snacka om skönt!


STORT TACK till mamsen och kära småsyskon:))

Jag och mamma har sovit på Amaranten på Kungsholmen, trevligt ställe! Jag kände igen lobbyn och har varit där med jobbet någon gång för länge sedan.


Efter SPA behandlingen så blev det en tur på stan och jag köpte ett par nya jeans, det är fortfarande inget roligt att shoppa, känner mig bara tjock och klumpig..har nu storlek 44 och ska ner till 38-40 Så nu blir det soppdrickning under några veckor för att sätta fart på viktnedgången igen...Beach 2011 närmar sig med stormsteg!



Wallmans salonger här i Stockholm var kanon! Vet att i Malmö är maten sisådär, men här var den fantatsisk!

 En god Laxmousse till förrätt, oxfilé med potatisgratäng (med Dijonsenap & sötpotatis) och sedan En underbar chokladkaka...


Vilket uppträdande!!! Helt fantastiskt!!

Tyvärr glömde vi kameran och mobilen gör inte bilderna rättvisa...

       


JAg blev rundligt firad , med ballong, bakelse och en puss på kinden av en av snyggingarna :)))


En toppenkväll!

Dock var jag inte påhugget, en förkylning har smugit sig på så det blev en tidig kväll , vi gick hem när showen var slut...natt på hotelrum sovit sådär, men hotelfrukost överväger det mesta:))


Djäkla förkylning ;(((


Irma har anlänt och Inez var måttligt förtjust, men Irma klev bara lugnt in och la sig mitt på golvet som en drottning, hon blir alltid lika lycklig över att träffa  mig, och här känner hon sig hemma, två veckor kvar till valpar....


Må väl därute



Av Marie - 19 mars 2011 07:29

Rubriksättningen kommer jag till ...så har det gått ännu en vecka Intensiv och med en massa tankar...


Jag la in en profil på en sida, följde alla tips och råd...skickade iväg små flirtar till höger och vänster.....och det kändes mest jobbigt....jag är definitivt inte sugen på att träffa nån för en relation, så är det bara..

Nåväl det dök upp något annat...något som gjorde mig jättenyfiken....


Det var en flirt på det rent fysiska planet...för att inte göra bloggen till någon porrsida *moahhahha* så kan jag väl hinta om att flirtandet via nätet och sms var ganska intensivt under några dagar...MEN det avslutades ganska abrupt och återigen går det inte riktigt berätta alla detaljer,*skrattar* men min "idiot-psykopat" radar var ur funktion...så jag fick mig en rejäl törn....


Nåja, jag kan bara konstatera att man ska lyssna mer på sin instinkt och framförallt så ska man verkligen vara beredd på att många män ÄR svin....


Jag kan iband undra om jag är en magnet som suger till sig skitstövlar som gillar att "plåga" kvinnor?? *suck*


Nätdejtingens tider  är iallafall över, kort och intensivt i några dagar...men nä...Jag har så mycket kvar jag vill göra med mitt liv, och jag vill INTE behöva ta hänsyn till någon annans vilja eller planer ...så jag skippar dejtandet  ett tag;)))


EFTERLYSNING:

Finns det någon hunk i uniform, brandmanskläder eller sådana där arbetsbyxor som snickare har, muskler ,snygg  (du behöver inte ha hjärna), sisådär mellan 30-45 och du ska BARA finnas tillgänglig då och då?? Lämpligt yrke: Polis, väktare, brandman eller snickare...  *moahhahhhhaaaaaaa*


DET är väl så långt jag kan sträcka mig idag...*fniss*



Igår var det after work på MS Vindhem, en båt man åker ut med i skärgården, MUMS man  frossar räkor eller taccos och lyssnar på lajv band  " Smalare än Thord"

Båten är bara ute mellan 7.00-23.30  Preciiiiiiis lagom:))


SKITKUL! Som vanligt dansade jag jäääääklar anåda!! Vi avslutade kvällen på ett ställe som hette Engelen, vilket crazy ställe!! Och återigen har jag någon konstig utstrålning för hela stockhoms transa-population överföll mig!


Jag har ju inga som helst problem med Transor, bögar, lesbiska eller vad nu folk är för sort *ha ha* Men jag undrar vad JAG ska vara?


En man som är klädd i kvinnokläder, uppsminkad och med plast-tuttar, men som ÄNDÅ tänder på kvinnor....innebär det att JAG ska vara lesbisk i huvudet och hetero downstairs???

Jag blir lite förvirrad där måste jag säga:))


Nåja, var väl hemma vid  02 snåret...

Och idag får jag min 25-årspresent i förskott!!


Mamma ska bjuda på Wallmans salonger, och av syskonen har jag fått SPA behandling på ett Hotel där vi också ska sova inatt, YEEEYYYY! Hotelfrukost imorgon *mums*


Hoppas nu att MÅNGA av er därute kommer till mig nästa lördag när jag har lite drop -in med lite smårätter och dryck!!

Vi bor trångt, men finns det hjärterum finns det stjärterum!

Kolla Facebook inbjudan!!


Annars är det kl 19.00 den 26/3 OSA senast början på nästa vecka!



Irma är jättetjock och jag har idag 10 pers i kö på valpar,  och ALLA vill ha svart, petit och tik...så vi får väl hoppas på en bunke sådana :)) Tyvärr gick Maggan tom, men hon ska paras igen! Agnes ska paras på nästa löp..Inez är parad men där vet vi inte än....känns som om parningen blev för tidig i löpet...Inez är lika "slampig" som sin mamma Peggy, hon parar sig varje dag i tre veckors tid...så det är svårt att veta när hon har ägglossning, nästa löp får vi göra utstryk...


Jag har inte hittat någon till Mallevalpen i Belgien ännu och det lutar åt att jag måste avboka den, vet att en hane i den kullen importeras till Sverige ....


För övrigt så funkar det bra med undomarna, vi letar desperat efter en liten lägenhet till Rasmus..och hur lätt är det på en skala....Här finns gott om jobb, bra jobb, bra betalt...men inget boende...*suck*


Ha en underbar helg alla!!










Av Marie - 11 mars 2011 18:39

Alltså det är jättemånga som träffar varandra via nätet, jag är ju egentligen inte sådär dugen på att träffa någon just nu..jag trivs ganska bra som singel...men så tänkte jag bara kolla in marknaden lite...


Men hur tusan GÖR man..

Hmmmm, steg ett , en någorlunda ok bild..

Och sen....


Restokig Ungdomlig kvinna på 45 söker likasinnad?

( Nej , 60+   charter till Mallorca är INTE vad jag tänkte mig)


Glad positiv tjej i sina bästa år söker ungdomlig man för glada stunder

(nej 60 + jag vill inte spela bingo på lördagar)


Finnes Härlig , mogen bestämd kvinna

(Nej, jag vill inte se dig i ögonbindel med en röd kula i munnen)


Finnes Sprallig, impulsiv och härlig tjej

(nej jag hoppar inte bungyjump, fallskärm eller bergsklättar)



*skrattar* skämt åsido:)

Faktum är att ha en profil ute är inte lätt!

Så tips önskas !


Kan detta vara något??

  


Tecken: Vädur
Längd: 5'8" / 173 cm
Tidigare äktenskap: berättar senare
Barn: ja, bor hos mig
Etnisk bakgrund:  Vit/kaukasisk
Utbildning: Gymnasium
Religion: Annat
Röker: ja, socialt
Dricker alkohol: ja, socialt
Kroppstyp Kurvig

En aning Impulsiv och slarvig ibland. Fåfäng och kvinnlig.... hatar spindlar och tvestjärtar...men kan krama ormar och möss....


 Passar lika bra på Nobelmiddagen som i stallet :)


 Restokig och gillar nya möten... bilat från kust till kust i USA, älskar Thailand.


 Min "Bucket list" är oändlig...det finns såååå mycket kvar att göra!



 "life is what happens to you while you're busy making other plans"


 "Life is not measured by the number of breaths we take but by the moments that take our breath away"


Och slutligen... “Life is not a journey to the grave with intentions of arriving safely in a pretty well-preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out and loudly proclaiming ... WOW! What a ride!”

**************************************************
********************************


Nåååååå?





Av Marie - 6 mars 2011 17:06

Jag har helt fallit ur träningspassen! Förra veckan var det sportlov och andra aktiviteter i badhuset,i helgen har det slarvats:(( Jag funderar på att kliva upp på "helfart" för att ta de sista 10 kg ner till idealvikten, det går snabbt och sedan är jag "home free"


Idag har jag gått en kort prommis, Agnes känns inte hundra fräsch! Hon haltar och är öm i tassar, jag TROR att det är småstenarna på asfalten nu när snön på gångvägarna  är borta, hon är ju lite pimpinett och lite av en "prinsessa på ärten"

Får hålla det under uppsikt.


Dagen har tillbringats i tvättstugan, och jag curlar som vanligt, får hjälp att bära ner tvätten och sedan bära upp den...men inte mycket mer...

Nedan ungdomarnas tvätthög

  



Själv sitter jag och tittar på svt plays öppna arkiv, här finns en massa roligt gammalt material.

Just idag är det "här är ditt liv" med Carl-Gustaf Lindstedt


Jag och Maja tittade på det ALLRA första "Hylands hörna " häromkvällen

Där finns Gäst hos Hagge, dokumentärer om ABBA, ja en massa smått och gott...


Rasmus sitter vid datorn som vanligt...



Hundarna ligger som vanligt och sover...och för dagen på nytvättade fällar


Det är bara Inez som larvar omkring ...hon är som sin mor..

Villig och låter sig paras under HELA löpet, så jag tror jag parade henne för tidigt i löpet...

Risken är att det inte blir något:(  


Tänker på en god vän idag som inte är på topp...You´re simply the best!  

         

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards