Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av Marie - 20 oktober 2009 21:58

Här kommer lite filmer på Izzies pappa...

Fortfarande ung och under träning, men en härlig jycke




http://www.working-dog.de/dogs-details/40205/Nero-vom-Haus-Mecki



http://www.youtube.com/watch?v=XjVVOZlP5X4





Av Marie - 20 oktober 2009 09:33

Nästa vecka är det dags för Peggys ultraljud, det ska bli spännande!

Jag hoppas att det ska finnas några bebisar i magen:)


Igår blev det bara vanlig lunchträning med Izzie och idag ska jag försöka hinna få till ett spår innan det blir becksvart.

Izzie är hemsk om hon inte får göra något vettigt på dagen, går knappt att ha i möblerade rum..och jo det är klart att det är uppfostran, men det är inte schysst att tvinga henne till att vara stilla och lugn när hela kroppen och hela hunden vibrerar av arbetslust.


Igårkväll var jag tvungen att ta tag i lite eftersatt hushållsarbete så Rasmus fick i updrag att vara ute och leka lite med henne, hon BEHÖVER verkligen få "busa/kampa" av sig lite energi för att vara mottaglig för att ligga stilla och ta det lugnt inne.


Jag funderade på om jag kunde lägga ett spår innan jag börjar jobba för att ta det 4-5 timmar senare, det hade säkert funkat om jag hade haft något område i närheten av jobb där jag visste att inte så många andra hade gått.


Att markera och "snitsla" eller lägga ut föremål för att veta vart jag gått funkar inte heller, de grönområden som finns frekventaras hela tiden av andra hundar och människor, saker kommer att försvinna och det blir inte riktigt schysst mot Izzie.


Att ha så stora störningar med så många olika spår och begära att Izzie efter fyra timmar ska hitta mitt fungerar inte.

Inte så spårovan som hon är.


Jag måste hitta på en variant på godis som hon gillar och håller intresset uppe med men som hon inte sätter i halsen och hostar upp...funderar faktist på en tub mjukost eller nåt. För att köra linförighet och positioner blir det lite hetsigt och för ivrigt med boll och kampdutt, hon hoppar in i position, hamnar snett trycker och tränger alternativt kommer för långt bort och blir alldeles för skruvad med leksaker...ger jag godis är intresset inte lika stort...det blir att verkligen få till "dressörskunskaperna" för att lägga henne på rätt stressnivå.  Och framförallt måste hon vara välrastad innan.


Aijas moster Flinn har också PH 1 nu med gott resultat, (halvsyster till Izzie)


Jag hoppas såååå att Aijas armbågar skall vara OK, ny röntgen i November...

Kolla in Aijas nya fina ROSA hemsidaTungan ute

www.mallemaija.se


Pluttan (Vixax Jazza) är ju helt friröntgad det känns bra, Annica är superflitig och tränar på:)

Pluttan visar mycket lovande talanger för bruksarbete och även Skydd


Läs gärna hennes blogg till höger i listan.


Tiden rullar på och vi får se om det kan bli någon kull 2010 , den som ligger närmast i tid är Aija, men hon är fortfarande ung, Pluttan blir två år i juni nästa år....

OM allt klaffar, röntgen och lena är med på det så skulle man kunna tänka sig hösten 2010 med Aija...

Men höstvalpar är inte så kul att ha....man vill gärna kunna dra nytta av semester, sol och utevistelse.


Så det realistiska är kanske att det kan bli valpar först  våren 2011 OM det blir några valpar...


Som sagt  det står och väger just nu....


Jag hade ju lovat att ordna en Shih-Tzu träff i år, men som läget är just nu verkar den tyvärr inte kunna bli av.

(ledsen Mia) Jag har inte glömt det och ska verkligen försöka få till det....


Ha en bra dag alla!

















Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards