Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 27 april 2009

Datorlös =hopplös

Av Marie - 27 april 2009 13:55

Det är jättefrustrerande att vara utan dator, för två veckor sedan tog jag lite kort på våra första riktiga vårtecken:)


Men nu två veckor senare har björkarna nästan slagit ut en massa andra träd är gröna, tulpaner och påskliljor i full blo, tom Rapsen har börjat skifta i gult....så nu är det frösent med vårtecken bilder:(


I fredags var jag hos Camilla med Jäger www.kronch.se, Han skötte sig väluppfostrat och fint, och efter att Camilla mutat honom med lever och annat gott så fick hon klämma och känna både här och där...

Och heureka! Äntligenvisade han var det gjorde ont...I hasen är han öm...så nu blir det laserbehandling och treadmill i kombination med antiinflammatoriskt och vila så hoppas vi att det "bara" var hasen som spökade förut också...en stukning kanske ...Hos vetten var han ju så förbannad så han visade ju absolut ingenting...


Men ömheten i hasen det har lett till överbelastning på frambenen så han är lite öm i handlederna fram,jag är positiv och tror på en stukning som vi inte sett, för även om han är röntgad hela bakdelen så tror jag inte de tog hasen, och skador i mjukdelar syns ju ändå inte..

Bilder från behandlingen kommer:)


Nu ska han vila en månad men vi körde några markeringsövningar i Lördags ändå...när jag fick chansen att köra på okända figgar så  kände jag att jag var tvungen..jag behövde kolla av hur han var i skallen..

och han skötte sig strålande!!

Sprang ut fint, kom i anskällning fint och var faktiskt ganska samarbetsvillig på stigen:)Han har sovit hos mig i helgen och vi har "bondat" ihop oss lite..


Men som sagt nu ska det vilas och förhoppningsvis läka ut hasen...så dags för "lugn aktivitet" , leta godis och mat i högt gräs, spår etc..men å andra sidan ska han vila från spåret också...så det blir en månads semester för Scooby, kan nog göra honom gott:)


För övrigt har helgen tillbringats i trädgården,vilket härligt väder!!!


Vi har filmat lite spårarbete med Jäger & Aagje..men vi får nog göra det en gång till:)

Värmen och taskig förbererdelse från lilla  moi  gjorde att spåren inte blev optimala:)


Jag siktar på Tjejfest den 10 maj!


Så tjejjer! Boka in datumet så ska jag maila ut uppgifter så fort min dator är tillbaka...

Vi ska hitta på nåt kul:)


ooops, jobbe igen...






 
 
Ingen bild

Jenny

27 april 2009 15:41

Back on track- har hasskydd som påskyndar läkningen, genom att öka blodsirkulationen och återspegla kroppens egna värme. Jag är nöjd med mina. Kan vara värt att prova...

 
Ingen bild

Angelica

28 april 2009 07:47

Tjejfest 10 maj? Men det är ju en söndag. ;-) Och kom nu inte och säg att det är den 9 maj för då är jag redan uppbokad!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards