Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2009

Nike & Ester

Av Marie - 8 oktober 2009 08:57

Fyllde ett år i Måndags, det är tur att jag har Sara som har koll på lägetSkrattande


 Ester har hamnat mitt i en skilsmässa och men husse vill kämpa på, så vi får väl se vart det landar.



Nike är en superjobbig, superpestig virvelvind-Tornado som ger sin matte gråa hår! Jag håller alla tummar jag kan för att Sara ska "orka" Flört


Jag märkte redan här hos mig  att Nike skulle ljuda, och så är också fallet....Sara har fått lite tips  (av bla Lena med Aija)på hur man kan hantera ljudlighet  och har säkert en massa andra ideeer i sin "verktygslåda"  Men det är INTE lätt!`" You go Girl" !!! *kramar om Sara*


Nike har ENORMA resurser, och så är hon högtempererad...det ska bli spännande att se vad en MT säger så småningom.  Håller det ihop nervmässigt och har hon andra resurser också


MH på tjejjerna blir till våren någonstans i närheten av Där de bor, ska försöka få bäge flickorna på samma MH så jag kan åka dit.


SÅ återigen ni som är i brukssvängen, maila gärna tips på BRA MH personal (beskrivare-testledare & A-figge) eller tala gärna om vilken beskrivare /testledare man absolut INTE ska gå för (Finspångstrakten, vet inte ens vilket distrikt det tillhör)


Denna bilden snodde jag helt fräckt från Saras blogg!


  





 
 
Sara med Loke & Nike

Sara med Loke & Nike

8 oktober 2009 22:46

Klart jag orkar!! Men gnäller en del det gör jag ju såklart... ;) *skäms*... Jag VILL ju ha en sån här hund egentligen men HELST färdigtränad och med tydliga av o påknappar.... Men Loke är all passivitet hemma så lätt och jag har fått dra ur honom ur bilen för träning - nu är det jag som blir utdragen och jag erkänner, jag tappar kontrollen och styrkraft... Men tack vare goda råd från dig och många andra så känns det som om vi är på rätt väg!!! Hon är ju söt när hon sover iaf! ;)

Stor KRAM och tack för att du trodde/tror tillräckligt på mig!! Jag lovar att EN dag - då jääävlar!! ;) :)

http://www.arbetshund.se

 
Lena & Aija

Lena & Aija

9 oktober 2009 09:40

Hur du än känner dig Sara så vet att det finns en uppe i Skellefteå som genomgår samma saker med samma typ av hund, det är 180 knytt konstant just nu, fullkomligt som en bomb att köra lydnad med, orken o energin är oändlig, hösten och den svalaluften har gjort att duracellkaninen fått turbodiesel i ådrorna så just nu kämpar jag för fullt för att hålla huvudet över vattenytan i lydnadsträningen :)

Men den vinner som är trägen säger jag bara

http://blog.mallemaija.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards