Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Alla inlägg under februari 2010

Av Marie - 16 februari 2010 13:04

För första gången fick jag uppleva "kaos" i tunnelbanan..

Hoppade av på T-centralen och den höll på att utrymmas , röd linje mot Ropsten var stängd...Man skulle ta en ersättningsbuss...


Jag måste säga att SL är effektiva, jag fick givetvis fråga lite extra eftersom jag inte så självklart hittar när de bara hänvisar till ett gatunamn..

Men jag traskade iväg 200 meter och hittade var ersättningsbussen skulle gå..och 10 min senare satt jag på en buss...Jag tycker SL är otroliga...snabbt framme med en buss, trevlig chaufför  med bra information, så en 45 min försenad anlände jag till jobbet...


 Information från SL"Stopp vid Mariatorget, Slussen, Gamla stan, T-Centralen, Östermalmstorg och Karlaplan för tunnelbanans röda linje 13 sedan kl 8:53 på grund av rökutveckling.
Ersättningsbussar är insatta mellan Mariatorget och Karlaplan."
 Ikväll är det jobb till 19 och man är inte hemma förrän runt 20 så det blir en soft kväll i TV fåtöljen bara...  



Av Marie - 15 februari 2010 21:06


Nu börjar det likna något....nu ska jag fixa "ram" til spegelväggen och jag har beställt väggdekor från en firma och så ska tavlor upp....


En snygg matta i hallen och sedan voila!


Måndagar är det hetsigt på jobbet hualigen, efter jobb åkte jag til Rasmus jobb och handlade lite mer färg, vi målade det sista ikväll så nu ska det bara bättras på lite på något enstaka ställe...


Hoppas ingen målare ser detta bara, jag och målning *suck* det blir INTE superfint....


kolla bara listen längst fram i bild....den är bara grå halvvägs...


Marie i ett nötskal, allt ska vara gjort igår.....


Nu har jag bara en två sits soffa jag måste bli av med, och sedan hitta en bil med drag så jag kan åka och köpa en "Expedit" Bokhylla..finns många till sau på blocket men brorsan har inte bdrag på bilen och en sådan hylla tar plats....


När hyllan är här kan jag packa upp resten av kartongerna...har nog en 7-8 kartonger kvar...







  

Av Marie - 14 februari 2010 19:52

Kan man lugnt säga att det blir...och när allt är på plats blir det fiiiiint  


Tyvärr kunde jag ju inte ta ner spegelväggen, men ska köpa lister och klä in den istället, jag har ju en sån snygg spegel som jag skulle vilja få plats att hänga upp...men men det finns ju fler väggar i hallen:)

SKa nog måla listerna i en ljus gråblå färg:)



     

Av Marie - 14 februari 2010 10:49


Som sagt en skoj film men alldeles utan vetenskapligt tänk...alla hundar är ju individer och kanske inte biter allt vad dom orkar i en attrapp...och hur är mallen & holländaren (individerna på filmen) om man jämför den mentala statusen?


Oavsett så är det härligt när man visar upp rejäl HH  

Av Marie - 14 februari 2010 09:31

Fick mail från Marion och Izzies mamma Skye är nu parad, valpning förväntas i April, vilket ger leverans någon gång i Juni


Leif hade fått in någon som ev var intresserad av denna valpen...men än var inget bestämt, det lutar åt att Leif följer med ner och hämtar denna lilla Importtjejjen och att det blir någon form av samägande eller avtal oss emellan, jag kan ju inte ha någon hund själv, Men Aija & Izzie är så grymt bra, och jag har ju sett fler av Marions tikvalpar i vuxen ålder...ruggigt starka och trevliga.


**************************************************
***********************

Pappa är Cheecca Chien De Berger

  

Cheecca är en IPO meriterad hund, men han är helbror Till Marions SPIKE

Spike exporterades till USA och hade PHI, PH II  & Object, och han härstammar från kända Belgiska Linjer som Boscaille & Duvetorre (Stoned)


I sin närmaste stamtavla på Cheecca finns IPO titlade hundar men av Ring-linjer samt KNPV titlade hundar.

Cheecca

10xIPO 3 , FH 2
3x Kreismeisterschaften (Tyd distrikt/regionsmästare)
1x Landesausscheidung (6 Platz)
FH1 99 Poäng
FH2 100 poäng


Mamma kommer att bli IPO III Skye van de Vroomshoeve, återigen en IPO meriterad tik men av KNPV och tjänstehunds ursprung.

Förutom att Marion  (uppfödaren)har  17 stycken KNPV  titlar och även har deltagit i KNPV mästerskapen så har hon också en karriär inom IPO (därav Skyes IPO III)


  



Skye är altså Mamma till Izzie. och Skye är mormor till Aija


Av Skyes 43 valpar är 90% röntgade utan anmärkning(enligt Marion)

Parningen är gjord redan, är du intresserad så hör av dig


Jag har förstahandsval på tik i denna kullen.

Jag förväntar mig lika sociala hundar som Izzie och Aija med klara tjänstehundsdrag


Maila eller ring för mer info....


Av Marie - 12 februari 2010 23:42

Men den här bloggen kommer att ta lite uppehåll vad gäller hunderiet, åtminstone MINA hundar....


Det är en import på gång, Skye är parad och förväntas valpa i april...

Och så är det Erikas lilla Maggan och kanske Agnes på tur att paras...


Men för övrigt blir det mest...skäggiga damen tex....


Upptäckte när jag skulle gå på gymmet med Bea att jag såg ut som damerna på -70 talet

Dvs..obefintlig bikinilinje...nu pratar vi buske....och det är INTE syrén eller hägg


Sen är det benen.....svarta och lurviga...och armhålorna som en rysk diskuskastare...


Vilket förfall...  Var ju tvungen att ha långärmat heeela tiden  


Kläder då?

En annan är ju van vid att när man går ut har man ett koppel hundar i släptåg..så vad har man för vinterjackor??


Jo BARA hundkläder...de passar liksom inte riktigt in i min nya "stureplan look"'


Men men...allt ger sig...


Nu blir det mer en blogg om livet i Sumpan...



Just nu är det Erin Brokowich ( ursäkta stavningen) på TV...Yeeey! Based on a true story..och Julia Roberts gör en riktigt bra prestation


Jag är sceniast och älskar bra film....sonen i huset har börjat kolla alla top 250 filmer på

www.imdb.com


Han har nu sett gudfadern 1 & 2.  Samt några till, tror Pulp Fiction stod på schemat idag

Den bästa film som någonsin gjorts är

The shawshank redemption" Eller " Nyckeln till frihet"


Jag gav den till min lillebror Alex i julklapp en gång, och när han fick den så syntes det att han inte förstod vilken bra film det var..och det tog säkert ett halvår innan han tittade på den...

Men DÅ fick jag "credit"   


Jag skummade igenom listan och håller ju långtifrånmed alla placeringar...


Men i huvudsak är det grymma filmer...

Das Boot är GRYM!



Så jag kan väl säga så här...det kommer inte hända mycket hundigt här

Men jag bloggar väl på om livet....jag välkomnar  alla er som läser att ge er till känna:)


Och återigen..Jag VET att jag har haft kontakt med många av er häruppe i Fjollträsk!

MEN jag är såååå ledsen at jag tappat era namn...Beauceron tjejjen?

Terv bruden mfl......sen (P & I...P & AK mfl...har jag adresser till:)


Kram på er alla oc h trevlig helg

  






Av Marie - 12 februari 2010 22:58

    

Av Marie - 12 februari 2010 22:07

Jag har inte haft tid att fundare på systembolag eller annat på över en månad, men idag hoppade jag in på systemet och köpte en flaska Mulderbosch...

en annan är ju lite sen på trender och har nyligen hittat denna underbara Rosé


Så när pappa och hans dam var här så korkade jag upp...och ingen annan ville ha! Så jippieee en hel flaska själv *hick*


Till något allvarligare då....Pappa är tillsammans med en dam från Armenien...

Armenien är ett litet kristet land mitt ibland alla muslimska grannländer..


Jag blev så arg när jag fick höra om turkarnas folkmord på Armenier...varför visste jag inget om detta? Varför har jag inte läst om det i skolan?

Hitler hämtade  inspiration av detta folkmord när han ville utrota judar...


Ta er tid och läs om folkmordet i Armenien...


här finns en del information


www.shirak.se


Shirak är en region i Armenien....

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards