Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 14 februari 2010

Mallevalp finnes till duktig fodervärd....

Av Marie - 14 februari 2010 09:31

Fick mail från Marion och Izzies mamma Skye är nu parad, valpning förväntas i April, vilket ger leverans någon gång i Juni


Leif hade fått in någon som ev var intresserad av denna valpen...men än var inget bestämt, det lutar åt att Leif följer med ner och hämtar denna lilla Importtjejjen och att det blir någon form av samägande eller avtal oss emellan, jag kan ju inte ha någon hund själv, Men Aija & Izzie är så grymt bra, och jag har ju sett fler av Marions tikvalpar i vuxen ålder...ruggigt starka och trevliga.


**************************************************
***********************

Pappa är Cheecca Chien De Berger

  

Cheecca är en IPO meriterad hund, men han är helbror Till Marions SPIKE

Spike exporterades till USA och hade PHI, PH II  & Object, och han härstammar från kända Belgiska Linjer som Boscaille & Duvetorre (Stoned)


I sin närmaste stamtavla på Cheecca finns IPO titlade hundar men av Ring-linjer samt KNPV titlade hundar.

Cheecca

10xIPO 3 , FH 2
3x Kreismeisterschaften (Tyd distrikt/regionsmästare)
1x Landesausscheidung (6 Platz)
FH1 99 Poäng
FH2 100 poäng


Mamma kommer att bli IPO III Skye van de Vroomshoeve, återigen en IPO meriterad tik men av KNPV och tjänstehunds ursprung.

Förutom att Marion  (uppfödaren)har  17 stycken KNPV  titlar och även har deltagit i KNPV mästerskapen så har hon också en karriär inom IPO (därav Skyes IPO III)


  



Skye är altså Mamma till Izzie. och Skye är mormor till Aija


Av Skyes 43 valpar är 90% röntgade utan anmärkning(enligt Marion)

Parningen är gjord redan, är du intresserad så hör av dig


Jag har förstahandsval på tik i denna kullen.

Jag förväntar mig lika sociala hundar som Izzie och Aija med klara tjänstehundsdrag


Maila eller ring för mer info....


 
 
Irene

Irene

14 februari 2010 11:57

Har länge tänkt fråga dig men aldrig kommit till skott...Vad betyder KNPV ?
/ Schäferligan i Malmö

http://www.schaferligan.se

 
Ingen bild

Marie

14 februari 2010 12:16

Hej Hej
Kungliga Nederländska Polishunds Föreningen
Kolla under Holländare-allmänt så hittad du historien om KNPV:)

 
Irene

Irene

14 februari 2010 20:23

Aha då vet jag :o)
/ Irene

http://www.schaferligan.se

 
Ingen bild

Jenny

16 februari 2010 13:34

Den dom ändå hade plats för en till.... Vad vore en bal på slottet? ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards