Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 22 mars 2009

Jag borde...

Av Marie - 22 mars 2009 11:44

Åka in till Malmö idag för dels så kommer Susanne dit och dels så skall En av Peggys valpar ställas ut, men jag är :


1. Dödens trött

2. Har en massa somn ska tvättas innan flytt

3. Måste gå en riktigt långpromenad med djuren, de klättrar på vägarna.


Och varför är jag så trött?? Jo den blivande ex-sambon var otroligt trevlig och charmerande igårkväll , han glömde sin "bettskena" uppe i köket (vi sover i källaren) och han har en decibelstyrka ,när han snarkar, som kan väcka döda...Men gå och hämta den sa jag...Pallar inte säger han!!!

(han som gnäller på att ungdomarna och speciellt Rasmus använder det uttrycket!) - Vaddå pallar? Det är väl bara att gå och hämta den?

-Nä, om du tycker det är jobbigt sedan så kan ju du hämta den!


 

Ja man kan ju fatta varför man bara längtar till att få komma in i sitt eget boende! Iallafall så när klockan var närmare 03 gav jag upp sömnförsöken och la mig i soffan däruppe, komer nog sova där resten av tiden också.


Så jag är tröööööööööött!!


Jag har ändå badat lite hundar nu på förmiddaqgen, speciellt Jäger stinker, hanar luktar alltid pecka...så det innebär att alla fällar ska tvättas, förutom alla kläder och sånt som ska med...


Och så hundarna då...ja De är mer eller mindre galna...det busas och det leks, det hämtas grejjer och skor, kläder och annat man INTE får ha....de är sååå laddade..

Så har jag min jäkla fot...jag hade behövt en Pelott IDAG!

Det bränner som eld att gå på foten..men men, jag petar i mig lite värktabletter och sedan är det bara at marschera..


Revinge är ju idealiskt att promenera på, jag kan alla vägar där ute och vet hur långa dom är, finns en bra 8 km runda...MEN på söndagar så har hela skåne hittat ut till dessa fyra kvadratmil och det är hundar, spår, rapport och sök-grupper överallt! Jag vill helst slippa koppla allihop...


90% av flocken lyder 90% av alla ggr, men det finns vissa tillfällen då jag inte litar på Jäger...och drar han iväg kan han mycket väl få med sig Signe...för att inte tala om den lilla köttbullen Hector...det finns INGEN kontroll på honom och han flyger på ALLT fyrbent som tvåbent...(inte min hund som tur är) Han råkar bara vara hos Kent denna helgen eftersom Elin är på fotbollsläger...


SÅ det får nog bli ljungen, den rundan är så kort, tar bara 25 min, men man får väl gå två varv minst... *jippieee* NOT....


För övrigt har tonåringarna skött sig skitbra i helgen!


Jag skulle vilja åka in med bara Rasmus & Maja och Bowla en dag...vi gör alldeles för lite tillsammans...


Det kommer att bli annorlunda nu:)


Bonke = Hög...Jorabonke....mögbonke...






 
 
Jessica

Jessica

22 mars 2009 21:27

Jobbigt med foten, jag höll på att krevera för några år sen när jag hade hälsporre och fick läkarorder att vila foten och inte promenera...dvs innan jag hittade en vettig läkare som ordinerade tejpning av foten och då knallar man på rätt bra sen:)

http://www.yrlabus.se

 
Ingen bild

Susanne

22 mars 2009 22:19

Ingen fara tjejen :-) Jag var själv dödens trött och orkade inte att åka ner till Malmö. Vi får ta igen det längre fram när vi förhoppningsvis båda är på spåret igen och pigga som mörtar ;-) Ta hand om dig!

 
Lea

Lea

24 mars 2009 19:27

Kanske ska prova med luftfuktare istället.
Ofta är det det också.

Har gjort snarkoperation själv men snarkade ändå fast inte lika högt.

Blev bättre med luftfuktare.Prova

http://www.leasdjur.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards