Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Alla inlägg den 24 mars 2009

Av Marie - 24 mars 2009 09:42

Att fylla år...men självklart så blev jag jätteglad när Kent kom med det som jag hade önskat mig! En överdragsklädsel till bilen, tänkte försöka skydda min fina Renault mot hundhår och annat.

Så skickade mamsen ett jättefint halsband:) Många grattisar har jag fått på SMS och via facebook, Tusen tack!

Det blir INGET tårtkalas...här håller vi på vår diet...

Dessutom fyller man inte jämt så är det inte så mycket att fira tycker jag...


Jag måste ner några kg till snabbt, det är personalfest om två veckor, en salsa kväll men den grundkurs i salsa...oj vad jag ska dansa:)


Men jag vill ju se liiiite smalare ut...


Nu skiner solen härligt, dags att ta en liten kaffepaus:)





Av Marie - 24 mars 2009 07:49

Är alltså slaktare!  Sassi gav en liiiten ledtråd...om man säger "kalla" så kan det tänkas att man kan tänka på kalv-kalva-kalvakväljare...

Trodde inte någon använde ordet längre Sassi:))


Det är roligt med dialekter, och skånskan är väl nästan ett eget språk. Fast DOCK inte besläktat med Danskan! Skåningar har INTE så mycket lättare att förstå Danska än vad "vanliga" svenskar har (såvida man inte tittat mycket på Dansk TV eller varit VÄLDIGT mycket i Danmark)


Maja med på jobbet idag med och idag ska vi lära oss om organiska syror, estrar och sockerarter inklusive fotosyntesen. Det blir inte lätt för en gammal mamma som inte var så förtjust i Kemi..(vad tusan är Estrar??)

Men hon ska ha muntligt prov på allt på Torsdag så det är bara att plugga på...om någon har tips på lättlästa, intressanta Kemi-länkar så blir jag jätteglad:)


Inte mycket gjort med vovven igår, en promenad på slingan och leta kong i mörkret, han fick även leta rätt på mig en gång och även Elin.

Igår satt vi (jag & Elin) och meckade med hennes projektarbete...varför är ungdomar alltid ute i sista sekunden???






Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards