Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Marie - 10 mars 2009 22:29

Jag hade egentligen tänkt att åka och träna direkt efter jobbet men Maja ringde och ville ha en filmkväll, så vad gör en hunsad tonårsmamma...

Givetvis säger hon ja ...så det blev att köra hem direkt efter jobb.


Så tänkte jag gå en långpromenad med Jäger innan filmen.

Men det smög sig också...My, Iza & Filip var på besök och det lektes med Jäger och en boll i trädgården för fulla muggar när jag kom hem.

Givetvis ville man umgås med tjejjerna så Jäger fick stå tillbaka idag (även min motion) Jag gick visserligen 45 minuter på lunchen det är dryga 7000 steg...men jag hade behövt förbränna mer av mina synder i helgen...


Nåväl...Maja had beställt stuvade makaroner, så det blev det...och fru Axelsson kunde inte låta bli att äta...jag äääääääääääälskar Stuvade Makaroner!


När Tjejjerna gått hem bänkade jag & Maja oss framför DVD´n och satte i filmen. Maja ligger alltid med Huvudet i knät och så ska jag pilla henne i håret. Så hela filmen blev ett pilleri, flätande, kammande, tofsande, pillande och snurrande i håret på Maja, myspys.

Jag såg fram emot en rolig komedi...Patrik 1,5 ....var det komiska i den filmen var , det vetitusan...jag gillade filmen men den var mer ett drama.


Jag tycker det är imponerande skådespel av killarna, de är så ömsinta och blickarna är sååå kärleksfulla.

Man tänker inte på det när det är kille & tjej som spelar älskande  lika mycket...och i Broke Back Mountain så uppträdde  killarna inte lika kärleksfullt mot varandra...


Usch Imorgon ska Smulan somna in...det känns inte alls kul, men det är ju tyvärr så det är att vara hundägare...


Nä imorgon börjar jag jobba kl 06.00 så det är at gå upp 04.45

Så natti natti....



Av Marie - 10 mars 2009 12:41

Idag fick jag ett dystert besked, Gunnel löper...MEN hon har hosta och noskvalster, så tyvärr blir det ingen parning nu i vår.

Vi håller det öppet om det kan bli en parning i höst...men sommarvalpar är alltid skönast, och de som står i kö nu kanske väljer att köpa från andra uppfödare..har man ställt in sig på valp i år så vill man nog inte vänta.


Det känns jättetråkigt! Som tur är har jag Ester iallafall som är från en syster till Gunnel...


Så den enda kullen som FÖRHOPPNINGSVIS blir till i år är Peggy till hösten.

Jag får se hur det blir när Agnes löper nästa gång om vi eventuellt gör ett nytt försök...det beror lite ghrand på hur det ser ut med antal kullar av Shih-Tzu. Jag har ingen brådska.


Så nu blir det småhundar för hela slanten de närmaste två åren iallafall...

Apropå det..måste kolla med Mia om hon anmälde till Malmö utställningen:)


Tror också att någon av Peggys barn skulle ställas ut där :)









Av Marie - 10 mars 2009 08:30

Min datorskärm på jobbet...ser spännande ut eller??

Av Marie - 10 mars 2009 08:21

Vårtecken i Malmö...snödroppar...fåglarna kvittrar och det känns som vår i luften faktiskt...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards