Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 1 maj 2010

SNÄLLA SPRID DETTA!

Av Marie - 1 maj 2010 01:36

Sprid detta vidare i era mailinglistor och på FB, be alla kopiera texten och maila till peter.rimsby@sbk.se samt Prov & tävlingskommittén SKK ptk@skk.se (är inte hundra på SBK-adressen men provskickade ett mail som inte studsade)(kan också vara @brukshundklubben.se

 

**************************************************
*****************************************

 

Jag protesterar å det bestämdaste mot att SBK stoppar AFBV från att genomföra en Mondioring tävling genom att hota med repressalier mot arrangörer och funktionärer!!!!Mondioring är en godkänd FCI gren, dessutom har vi i Sverige trots att inga tävlingar existerar här, ekipage som gång på gång utmärker sig genom fina pla...ceringar på VM! Under ett flertal år har Svenska ekipage inte bara stått på "pallen" utan dessutom även visat på kompetensen genom vinster i några klasser.
MONDIORING är en gren som kommit för att stanna, SBK & SKK får inte längre gömma sig bakom okunnighet och intolerans för nya hundsporter och utveckling av tävlingsverksamheten för hund. Vi kräver att Mondioring skall få lov att utövas i Sverige, på svenska klubbar samt att De klubbar som vill skall kunna anordna tävlingar enligt de regelverk som FCI stipulerat.
Vi är många som stödjer Mondioring och vill att även VI ska få möjlighet att tävla här i Sverige!

 
 
Rickard

Rickard

1 maj 2010 03:41

Håller med dej Marie!

Men skk och sbk har ju alltid varit extremt konservativa. Nya saker är ju otäckt läskiga och skall motarbetas med näbbar och klor in i det sista.
Nog dags för Peter Rimsby med co att vakna upp och inse att de fåtal som ägnar sig åt att TÄVLA i någon skyddsform INTE är de som orsakar rubriker i diverse kvällstidningar. Och att deras egan fördommar är helt grundlösa och helt saknar verklighets förankring. Är tämligen säker på att Peter och hans anhang är välkommen till varje sbk ansluten skyddshundsgrupp för att bevittna hur träningen bedrivs och hur tankegångarna bakom dessa är.

Mvh/
Ilsken!

http://www.grimner.se

 
Ingen bild

Sanna L

1 maj 2010 06:39

Jag är inte säker på att det är en bra idé att "gapa och skrika" i en så pass anklagande ton. Risken är att man raserar det AfBV hittills uppnått genom sitt lobby-arbete. De flesta människor går i försvar om de anklagas för okunnighet och intolerans...

 
Ingen bild

Marie

1 maj 2010 07:54

Vilken lobbyverksamhet? Finns det en sådan ? Varför hör man alödrig talas om det? OCh det har påståtts att man ska tassa fram på tårna ända sedan Nordiska MR föreningen skapades...och att man ska göra detta via lobbyverksamhet..har det hjälpt? Inte något som nåon hört talas om..
Jag är trött på att "sugarcoata" nu! Dags att tala om vad allaa FAKTISKT tycker EGENTLIGEN! Och det ÄR att de som beslutar inom SKK & SBK ÄR Intoleramta och okunniga inom detta område.,..

 
Ingen bild

Peo

1 maj 2010 08:17

Vart kan man läsa om att det är inställt?!

Så här skriver AFBV på sin hemsida:

http://afbv.se/Tavling/Mondioring/Mond2010/mond10.html

 
Ingen bild

Marie

1 maj 2010 08:35

Det finns En grupp på Facebook med många medlemmar
"Vi som vill ha Mondioring som officiell tävlingsgren i Sverige & Norden"

Här har Affe JAnnesson skrivit:
SBK stoppade tävlingen!!! Man hotade AfBv och EBK med diverse efterräkningar om man genomförde tävlingen! Som det ser ut just nu så blir det ingen tävling.
Varför inte skicka SBK ett mail och berätta vad ni tycker om detta?

 
Ingen bild

Sanna L

1 maj 2010 09:08

Inom AfBV finns AG Mondioring.

Om man anser att de gör ett dåligt jobb finns ju möjligheten att visa intresse för att ta en plats vid nästa årsmöte...

Jag tror inte att man kan "tvinga" SBK att ändra inställning genom att gapa om deras okunnighet.

 
Ingen bild

Marie

1 maj 2010 09:18

Ja då tycker vi helt enkelt olika, nu har det lobbats för detta under hur många år?? 5-6-7??
Och inget har blivit bättre??
Tänk att ja hade MYCKET väl kunnat tänka mig att arbeta i AFBV för MR, och jag hade gärna stått till tjänst
OM JAG VETAT ATT EN SÅDAN GRUPP FANNS!!
Den är så ANONYM; så INGEN jag pratar med Ang Mondioring har en ANING om att det finns en sådan grupp, VARFÖR syns inte den arbetsgruppen ute på nätet, i forum, på Facebook..DET är lobbyverksamhet...

Jag har frågat en MASSA människor som ärlite insatta i MR, VAD GÖRS nu för tiden??
INGEN vet, alla rycker på axlarna och suckar uppgivet!

Nä för min del är det dags att skrika från barrikaderna att nu är det nog!! Bort med silkesvantarna och lyssna på sanningen! NI är bakåtsträvare och okunniga inom området SBK/SKK

 
Ingen bild

L@sse & Fantom

1 maj 2010 11:06

Jag håller med Sanna, och har därför mailat Peter Rimsby i en lite vänligare ton. Gjorde det via SBK's hemsida: http://www.sbk.nu/templates/Contact____3842.aspx

------------------------------------------
Hej Peter!

Det stormar på internet för att SBK tydligen stoppar den utlysta Mondioringtävlingen i Enköping i juni. Själv tränar jag inte Mondioring, men är ändå nyfiken på varför SBK motarbetar en tävlingsgren som är godkänd av FCI?

Tack på förhand för att du tar dig tid att svara!

Vänliga hälsningar

Lasse Persson i Malmö

 
Sandra

Sandra

1 maj 2010 11:44

Jag tycker också att det är mycket tråkigt att Mondioring i Sverige stöter på så mycket motstånd.

Som medlem i AfBV har jag läst om AG Mondioring i klubbtidningen och på deras hemsida. Det är ju kanonbra att den gruppen finns! Tänk vad bra att i alla fall rasklubben backar upp Mondioring!

Tyvärr har jag själv inte gjort något för Mondioring i Sverige så jag kan inte klaga på andra.

Visst måste man fortsätta jobba vidare med frågan på ett seriöst sätt. Jag tror också att det är bra att välja ord.

http://www.skyddsangelns.se

 
Ingen bild

Sanna L

2 maj 2010 18:41

Vänta lite, Marie. DU tycker....

Eftersom du inte visste att arbetsgruppen finns utgår jag från att du inte kollat vad DE tycker. Har du frågat de aktiva vad DE tycker? Eller spelar det ingen roll vad berörda tycker? För DU tycker att det är dags att skrika från barrikaderna...?

Sorry, jag köper inte det resonemanget.

 
Ingen bild

Marie

3 maj 2010 08:30

Självklart kan jag inte kolla vad någon tycker om jag inte ens vet att den finns...och har jag inte rätt att tycka själv? Måste jag ha något slags godkännande från någon?

Jag må inte tävla och träna själv eftersom jag inte haft möjlighet!!
Men jag har varit väldigt engagerad i frågan och har haft TRE MR läger ...så jag anser mig BERÖRD själv! JAG vill träna MR med nästa hund! Och ALLA jag pratat med som haft förutsättningar att kunna köra Mondioring säger, Ja det hade varit JÄTTEKUL...MEN det finns ju inga tävlingar!!

Så JAG tycker att det är dags att "fräsa ifrån" men det betyder inte att du måste hålla med mig, ELLER andra heller...Och jag tycker INTE ordvalet är för hårt! Okunnighet inför sporten är sant, intolerans för sporten är också sant ...

Sitter du med i MR gruppen ? Det verkar som om jag trampat dig på tårna...


 
Stine

Stine

3 maj 2010 08:43

http://www.afbv.se/styrelse.htm#komm
Under Tävlingskommittén står det klart och tydligt AG/Mondioring och sedan 5 namn på personer i denna arbetsgrupp. Ingen av dessa personer är väl direkt okända innom SBK/AfBV och 2 av dem är väldigt aktivt tävlnade i MR.....

http://www.16tassar.se

 
Ingen bild

Sanna L

3 maj 2010 08:48

Visst får du tycka! Det får alla! Men när ditt agerande KAN gå tvärtemot planerna som AG har och KAN bidra till att sportens införande fördröjs mer än nödvändigt så tycker jag att du borde ha en dialog med berörda (= AG och aktiva).

Det må vara att okunnighet och intolerans är sant. MEN man skapar inget bra förhandlingsläge genom att påpeka det!

Nej, jag sitter inte i AG. Gruppen finns att se på AfBV:s hemsida under tävlingskommittén.

 
Ingen bild

Marie

3 maj 2010 10:59

Den approachen har man haft i 10 år nu...att man ska tassa fram med silkesvantar ANNARS kan de förbjuda sporten helt...
SBK sitter ju i guldstol..de behöver inte göra NÅGONTING..för de är så medvetna om att ingen vågar protestera av rädsla att de ska blir sura och förbjuda det helt...

Och jag tror INTE att mitt "agerande" stör någonting...OM det är någonting på g öht??....sist jag pratade med en "aktiv" så lät det som om de inte HELLER visste vad som pågick...eller om NÅGOT alls pågick...?

Lät mest som om att man tröttnat på att slåss mot väderkvarnar och att man väntar på att en ny generation ska ta vid...
Och Stine, det är enkelt att hitta något när man vet var man ska leta.)))

Ha det bra alla...

 
Ingen bild

Stine

3 maj 2010 11:09

Ja fast jag har ju inte ens Belgare och hittade uppenbarligen rätt. ;-) Om inte annat så vet nu fler var de ska leta efter AG/mondioring.

 
Ingen bild

Sanna L

3 maj 2010 13:01

Varför inte kolla med AG Mondioring?

Då får du veta vad som är på G! De kanske tom har en plan som du kan stötta...

Jag har iaf fullt förtroende för personerna i AG Mondioring! I mitt tycke är de kompetenta BÅDE vad gäller kunskap om sporten, förmåga att föra fram en åsikt och att kunna förhandla på ett sansat och balanserat sätt.

 
Ingen bild

Anders A

4 maj 2010 21:02

Herregud vem tror SBK/SKK att dom är?! Det är ju vi medlemmar som är föreningen. Dags att byta ut ledningen tydligen, bättre med en ledning som värnar brukssporten.

SBK/SKK kan ju inte bestämma över vilka aktiviteter som ordnas i Sverige, det finns ju inga _lagar_ som förbjuder mondioring vad jag vet?! Kan man ha nån lokal mopedveteranklubb som _arrangör_ istället kanske? Funktionärerna kan ju tillfälligt vara medlemmar i veteranmopedklubben:)

Skämt åsido, låt någon annan förening modellflyg, moped, mc-klubb eller vad som helst stå som arrangör av mondioringtävlingen för då har ju inte SBK/SKK något som helst med det att göra!!

 
Ingen bild

L@sse

24 maj 2010 19:48

Hur många har fått svar/kontakt med Peter Rimsby? Konstaterar att jag INTE fick svar på mitt (sakliga) mail.

Känns märkligt att efter drygt tre veckor så har föreningen jag tillhör, och betalar medlemsavgift till, inte bevärdigat mig med ett svar på en vänlig förfrågan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards