Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2010

Jag hittade en film

Av Marie - 9 augusti 2010 22:15

På en IPO hund...så fint det är när hunden utstrålar glädje och förväntan i lydnaden....  


Med tanke på kommentaren så ska jag givetvis tillägga att absolut! Grattis

Vill minnas att jag tom i min blogg grattade till SM vinsten förra året....


Här är några fler duktiga IPO Hundar...

http://www.ipo.nu/etikett/movies/


Och här en IPO I hund , den har visserligen aldrig vunnit något SM eller någon CACIT tävling, men visst är det något som skiljer? Hmm....funderar, ja, ja jag kommer nog på det till sist....jag är ju så okunnig så jag får nog fråga någon IPO expert kanske...


 
 
Ingen bild

CACIT

10 augusti 2010 01:20

Ja - verkligen härligt !
5:e plats på en internationell tävling (CACIT) och 99 poäng i skyddsarbetet. Världsklass - grattis !

 
Ingen bild

Sanne

10 augusti 2010 09:15

Det ser verkligen bedrövligt ut i den översta filmen:-( Har hunden ryggfel, mtp svansen eller är den bara rädd?! Hur sjutton får man en malle att se så där illa ut? Jag känner med den stackars hunden!

 
Ingen bild

Sanne

10 augusti 2010 09:20

Glömde ju att skriva att i den nedre filmen ser man en härligt glad malle som ser ut att ha en bra relation till sin förare i motsats till den första filmen.

 
Ingen bild

Göran

10 augusti 2010 11:14

"...så fint det är när hunden utstrålar glädje och förväntan i lydnaden...." Varför är du cynisk Marie, kring Tréons oförighet i lydnaden? Varken ägaren/förarna eller någon annan insatt har väl påstått att Tréon är en enkel hund att hålla en hög aktivitetsnivå på i lydnaden. Men han är en stark & självständig hund som istället (vilket inte är så ovanligt) ligger på höga poäng i spår & skydd.
IPO I-hunden har en stor skopa "will-to-please", förighet/samarbetsvilja, vilket är trevligt. Hoppas att den skuttar lika glatt när den är 5-6år & att den levererar i spår & lydnad också...

 
Ingen bild

Marie

10 augusti 2010 12:42

Är det cyniskt, nej det är Ironi...för jag tycker givetvis att det ser trevligare ut med den undre hunden...och det måste jag ju få tycka? Det är inte första filmen jag lägger in i bloggen där jag kan tycka om saker :) Hunden må vara hur bra som helst...det har jag inga synpunkter på...

 
Ingen bild

Kent

10 augusti 2010 12:53

Ser med spänning fram emot massor av filmer på glatt struttande 90+poänghundar med Marie som förare framöver, längtar!! :)

 
Ingen bild

Marie

10 augusti 2010 14:52

Då kan du längta läääääänge, det kommer förmodligen aldrig ske...men jag behöver inte prova att mörda för att veta att det inte är Ok heller....

 
Ingen bild

matte

10 augusti 2010 15:34

Är en stark hund i skydd och spår generellt sämre i lydnad, varför är det så?

 
Ingen bild

Moa

11 augusti 2010 11:41

Klart man får tycka! Hur skulle det se ut om ingen fick ha åsikter om sport? Tänk om alla som hade en åsikt om fotboll, friidrott eller ishockey skulle vara tvungna att prestera lika bra själva för att få uttala sig? Ha ha ha, då skulle det bli bra tyst i stugorna under fotbolls VM exempelvis. Den berörda föraren har ju haft en del framgångar, och även hans tjej med hunden och med andra hundar. Når man framgång kommer folk alltid ha åsikter, det får man ta med i beräkningen och tåla, vilket jag tror dom gör:-) Matte: spår och till viss del skydd kräver en större självständighet hos hunden, vilket inte premieras i lydanden:-) Kan vara svårt att få alla bitar i idealiska proportioner, även om det händer!

 
Dirdib

Dirdib

12 augusti 2010 16:27

Hej och välkommen för första men inte sista gången. Du har en jättefin hund på bilden ovanför presentation. Jag undrar om vi kan byta länkar? :)

http://dirdib.blogspot.com

 
Ingen bild

Jenny

13 augusti 2010 13:38

Visst Göran, hundar kan såklart vara olika föriga. Men den här hunden ser ärligt talat ut att ha blivit bankad på för att lyda. Hunden viker undan huvudet vid sättandet, smackar och drar sig undan. Det är inte bara det att hunden tycker lydnaden är tråkig, han tycker det är läskigt.

 
Ingen bild

björn

17 augusti 2010 20:04

om man tänker som vissa resonerar måste ju varenda bordercollie fått jävulskt med bank och stryk, herre gud vilket trams.

 
Ingen bild

Eva

20 augusti 2010 11:36

Bra Björn! Så rätt, kunde inte sagt det bättre själv!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards