Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Alla inlägg den 3 juni 2009

Av Marie - 3 juni 2009 20:57

Izzie har funnit sig väl till rätta och börjar bli den "pain in the ass" som små mallevalpar gärna är...man lyfter helt enkelt upp vattenskålen i metall och bär iväg den och skvimpar ut allt vatten, man äter på ALLT utom leksakerna och kompostgaller...hmmpfff...det tar man tag i med tänderna och bara drar undan, välter eller annat...

Den lilla skiten är så duktig så står dörren öppen går hon ut och bajsar..en liten pöl inne så här långt...


Nu finns alla bilder ute...


Jag får ju skämmas för jag ser inte om detta är Hiske eller Face...


Steven & Maurice



 Elin med kavaljer inför studentbalen...


Holland, kanaler, fält inga skogar....

**************************************************
******************************


Under övrigt så finns nu fyra album ute, enjoy:)


Har blivit av med mitt bank ID igen och har inte kunnat betala räkningar*suck*

Får försöka fixa det imorgon..

För övrigt suger jobbet fett, Man LETAR efter saker jag säger eller gör som kan vara fel...det är rena sandlådan....det känns som om man vill bli av med mig för att jag har  mycket frånvaro..(alla möten hos terapeuter , skolor och socialen) Jag fick en skriftlig varning för att jag skrev ut 10 sidor på företagets skrivare!


Man har tvingat mig att ha förstadagsintyg om jag skulle bli sjuk....och allt beror på när det var som stökigast och jag fick åka skytteltrafik till Majas skola, eller vara ute på nätterna och leta och jag kom sent till jobb....

Jo jag hade en hel del frånvaro, men JAG var inte sjuk och jag ringde jämt och förklarade varför..jävla PISS STÄLLE!!


Innan jag blev sjukskriven hade jag min chefs jobb...under min sjukskrivning omorganiserades hela jobbet och jag outsourcades...


När jag kom tillbaka fanns ju inte min tjänst kvar..men gissa om någon måste känna sig hotad....


Jag söker en massa andra jobb men idag är det svårt...


Jag MÅSTE starta eget!


Nä Greys anatomy kallar..och Gissa vem lilla bebisen är döpt efter:)

Isobel Stevens..Izzie





Av Marie - 3 juni 2009 09:28

På fredag kväll flög jag ner till Amsterdam, hyrde en bil och programmerade in Marions adress och vid 01 tiden på natten var jag framme:)


 Två valpar fanns kvar, min och en som skulle till Kina om ett par veckor..bägge lika öppna och trevliga. Jag hade överlåtit till Marion att välja valp till mig.


Marion och jag har pratat hund så mycket så hon vet vad jag tycker är viktigt hos en hund. 

Vi kom isäng framåt 05 på morgonen och sedan var det upp och hoppa kl 10 för då skulle jag vidare till Joris & Lea.


Joris skulle på en ”Öppet hus dag” på en klubb i Beauvechain och visa Mondioring med Tim..tyvärr hade Tim skadat sin rygg igen så det blev varken träning eller tävling.... 


Tim du Grand Gauget är en otroligt trevlig hund!

Supersocial och otroligt stark, han har extremt hårda attacker vilket gör att figgarna har svårt att fånga upp honom och  tom i vissa fall spänner emot och blockerar honom så han skadar sig på tävling...


Genetiskt har han inga fel i ryggen , han är väl kanske dock en aning lång...Xjules är exakt kvadratisk men Tim är en aning längre...det gör givetvis att det blir mer ryggrad att trycka ihop...


Joris är ganska uppgiven..han vill ju så gärna tävla och lägger så mycket tid på träning ....


Uppenbart är att det finns en hel del korruption och mygel i Ringsportsvärlden..figgar som figgar olika beroende på vilket ekipage/hund som kommer domare som är lite snällare mot någon och hårdare mot någon... Vi är nog ganska förskonade här i Sverige för avigsidan av delar av hundsporten. Det kommer ett album i galleriet med bilder från träningen i Beuvachain. Mest IPO och en Ring-hund....



Dagen efter var det dags för Mondioring tävling i Wetteren, jag träffade Geert, Kes, Neal Wallis mfl jättekul!


Neals lilla tik efter Lei-Anns Åskar verkar mycket lovande... Det var 9 hundar som deltog och varje hund tar c.a 45 minuter så det tar en hel dag med en MR III tävling. Det är så himla trevligt på tävlingar i Belgien, man spelar musik, det serveras öl, vin, god mat och man känner sig verkligen som på semester. 


Jag tog jättemånga bilder över 700 på flera av ekipagen...Jag har dock inte orkat sitta och kommentera alla bilder, en del är serietagna bilder på alltifrån ”förarförsvar” till framåtsändande eller hopp...maila gärna och fråga om ni undrar vad hundarna gör:)


Det ingår ju förutom lydnad en form av avsök, vittringsapportering  ett antal hopp, och sedan bitarbete i olika varianter, flykter, frontalattacker, transporter, förarförsvar, också  vaktande av föremål (det som någon smarting på SBK ansåg som så farligt) *suck* 


Det fanns två hundar efter Kes hund Zep som såg lite trevligare ut än övriga (Emma med Xa har också en son till Zep om jag minns rätt) Men för övrigt var det ingen hund som man sa WOW om....


Ingen kandidat till framtida avel...I albumet från Beuvechain finns bilder på Maurice (Francesco) hans pappa Ares tävlade också men det var ingen hund som tilltalade mig alls.


Inte ens Tanit du Croc D´Olympe imponerade överhuvudtaget...undrar om man blir blasé  till sist ? Eller lär man sig för varje år att bedöma hundarna bättre och bättre?


Under tävlingens gång satt jag länge i diskussion med Geert (vår instruktör till IPO lägret i sommar)En mycket trevlig och sympatisk kille men med bestämda åsikter (som de flesta figgar ) *ha ha ha*En sak har han & Joris gemensamt, de anser båda att Mallen håller på att bli sämre och sämre...det finns så få riktigt starka mallar kvar, (enligt dom)


 De har inte mycket till övers för IPO, våra svenska program eller andra sporter än Ringsport, och helst Belgisk ring från NVBK. De har full respekt för människor som utövar sporterna men anser att det inte behövs lika mycket hund som det behövs i Belgisk ring NVBK.


Jag har fört samma diskussion med en mängd av människor i Belgien & Holland...och det finns inget sätt att visa att det skule vara på något annat sätt heller...Deras träning går ju ut på att höja en hund till skyarna, tända alla turboraketer som finns och verkligen varva ut på varje växel...och det behövs nog kanske för att dels tåla dressyren, men också för att klara bitarbetet...



Ja, det spelar ingen roll hur man vänder och vrider på det..skulle våra svenska mallar vara lika bra om vi tränade som dom?


Lät valparna bita bita bita....Eller ÄR det så att våra dressyrmetoder som är ”humana” och bygger på lite mer tänk SKAPAR mjukare/vekare hundar?


Eftersom  om man höjer en hund upp över skyarna i ”upphetsning”  så blir den så mycket okänsligare för påverkan från föraren...och har man då heller inte den grundlydnad som vi ofta lägger på våra hundar så är det i mina ögon inte så konstigt att alla har el & stackel....för hur ska de nå fram annars?


(jag säger INTE att det är BRA!!!!!!!)


Men om man hade tränat DERAS hundar (som DE anser vara rejäla) med VÅRA metoder..hade de ansetts lika bra då?  Hade de BLIVIT lika bra? Eller MÅSTE man i KNPV & Ringsport höja hunden så mycket som de gör?


Tja, jag har inget absolut svar..och jag kan tänka mig att det är individuellt....jag inbillar mig att det skulle fungera med ”svenska” metoder...men är långtifrån helt säker... 


Nåja, efter MR tävlingen så var det grill partaj hos Joris & Lea med några av hans goda vänner, som vanligt alldeles för sent i säng och sedan var det dags för KNPV-träning på måndag kl 09.00


Jag försov mig och var inte där förrän runt 10...bilder finns i albumet, Marion & Patrick samt några av deras klubbkamrater var och gästtränade på en annan klubb...så jag såg Face from Marraxplace & Hiske from Marraxplace Mor & syster till min fodervärdstik i Skellefteå, Både Hiske & Face är riktigt trevliga, supersnabba & intensiva..


Face går mot sin PH examen i September och Marion siktar på KNPV mästerskapen nästa år...Jag tror att både Face & Hiske har reella möjligheter!


Nu är jag partisk men av alla hundar jag tittat på i helgen så tillhör bägge dessa hundar några av de trevligaste... 



Och ja, på samtliga bilder kommer det att visas Elhalsband och stackel och så ÄR det på alla klubbar som jobbar med Ring-KNPV...jag säger inte att jag tycker att det är OK, men kan eller VILL  inte som gäst  och ensam svensk på Belgiska/ Holländska klubbar lägga mig i hur de tränar..jag diskuterar mycket med mina vänner privat, efter träningen och de vet alla min ståndpunkt..så vi är rörande överens om att vi INTE är helt överens:)


Bilderna försöker jag få ut ikväll....och sedan kommer det lite mera Izzie & Jäger

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards