Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Alla inlägg den 17 december 2009

Av Marie - 17 december 2009 14:31

Vår/sommar 2010 letar jag en halvfodervärd till en Malinois tik.

Återigen tar jag in en tik från Marion (Marraxplace.com)


Pappa är Cheecca Chien De Berger

  

Cheecca är en IPO meriterad hund, men han är helbror Till Marions SPIKE

Spike exporterades till USA och hade PHI, PH II  & Object, och han härstammar från kända Belgiska Linjer som Boscaille & Duvetorre (Stoned)


I sin närmaste stamtavla på Cheecca finns IPO titlade hundar men av Ring-linjer samt KNPV titlade hundar.

Cheecca

10xIPO 3 , FH 2
3x Kreismeisterschaften (Tyd distrikt/regionsmästare)
1x Landesausscheidung (6 Platz)
FH1 99 Poäng
FH2 100 poäng


Mamma kommer att bli IPO III Skye van de Vroomshoeve, återigen en IPO meriterad tik men av KNPV och tjänstehunds ursprung.

Förutom att Marion har  17 stycken KNPV  titlar och även har deltagit i KNPV mästerskapen så har hon också en karriär inom IPO (därav Skyes IPO III)


  



Skye är också Mamma till Izzie. och Skye är mormor till Aija


Av Skyes 43 valpar är 90% röntgade utan anmärkning(enligt Marion) jag har givetvis inga bevis.


Parningen kommer att ske under våren 2010, är du intresserad så hör av dig


Jag har förstahandsval på tik i denna kullen.

Jag förväntar mig lika sociala hundar som Izzie och Aija med klara tjänstehundsdrag

Eftersom jag kommer att bo I Stockholm får du gärna bo någonstans i närheten.














Av Marie - 17 december 2009 12:04

    

Av Marie - 17 december 2009 11:38

Det var länge sedan jag läste andras bloggar, har haft så mycket att göra, men så hoppade jag in på "Palmstrands Schäfrar" och kan bara nicka och hålla med....

Jag blir TOKIG på alla felskrivningar av DE  och DEM...så här kommer en "snodd" instruktion...(från denna platsen exscale.se)


Skillnaden på "de" och "dem"

Överallt på internet, i forum, undertexter bloggar och överallt annars där text förekommer används "de" och "dem" ofta åt helvete.

Jag börjar bli trött på att läsa saker som "känner du de?" och "var är dem?", så här kommer två enkla tips för att hålla reda på när man ska använda "de", och när man ska använda "dem".

"They" och "them"

Kan du engelska så kan du antagligen skillnaden på "they" och "them", och kan du det så kan du tänka att "de" är "they", och "dem" är "them".
Så, om du då är på väg att skriva "var är dem?", tänk då på engelska så hör du hur värdelöst det låter: "where are them?".
Lätt som en plätt.

"Jag" och "mig"

Det andra knepet är att ersätta "de" med "jag" och "dem" med "mig". Hör själv:
"känner du jag?" = "känner du de?" = FEEEL
"känner du mig?" = "känner du dem?" = RÄTT

Så, nu vet du skillnaden på "de" och "dem". Och om du ändå inte fattar så använd "dom" istället.

Om du vill läsa vidare så är det här en riktigt bra artikel om "de" och "dem".


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards