Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Alla inlägg den 26 december 2009

Av Marie - 26 december 2009 22:24

 

Ovan Saras Duffy i publiken på SM


Nedan Izzie , Queen of the Sofa Kingdom  



         


Också Lilla Agnes, den sötaste av alla Shih-Tzus...   

Av Marie - 26 december 2009 17:11

Där vi ska bo i Sumpan....Kolla HÄR 


Idag var jag på City Gross och körde linförighet i Foajén,gör man på rätt sätt håller Izzie (och andra hunder) ihop alldeles utmärkt    Vi körde "linförighet" eller Kontakt/position i 20 minuter och Izzie var lika taggad när vi slutade som när vi började.


 Folk får tycka att man är konstig som tränar mitt i dörrarna men det är KANON! Izzie är superduktig och vi skapar verkligen vår lilla "bubbla" det är hon och jag och lilla kampdutten  


Snön har regnat bort på fälten så jag passade på att spåra också och det var ju mer än tre veckor sedan sist så Izzie var lite ringrostig, och HARAR var MYCKET intressant...*mutter* Vi såg inga levande men MÄNGDER med spår och bajs ute i gräset och leran... men vi trixade till det med lagom med bannor och beröm..och jag vart nöjd till sist.


Om allt gåt som planerat så lämnar jag Izzie i Göteborg nästa vecka *snyft*


Nä, dags att bryta av julmaten med litev Taccos, mums!


Av Marie - 26 december 2009 14:04

   Svängde inom Venke för att hämta min kamera på Juldagen, givetvis fotade jag lite underbara fyra veckors Qaala valpar...Guuud så söta och en liten kille fastnade direkt!

Han blir INTE att "leka" med    Humör redan, lite dominans och bara URHÄRLIG! Kröp rätt upp i knät och in i mitt hjärta...


Och så lilla Prinsessan med gult halsband *suck* Jag är sååå avundsjuk på er som ska ha valpar från denna kullen...  

Nåja, som tur är kan jag förhoppningsvis  använda någon av dom i vidare avel.

Nästa hund ut att paras är Ju Vixax Jazza (även om vi tydligen inte skrivit avtal för jag hade ju glömt att skicka ett avtal)  Men muntliga avtal gäller och vederbörande har ju klart Erkänt att det FINNS ett muntligt avtal...så det är bara att ställa upp med en kull när det blir dags...  



Här kommer iallafall några bilder, fler dyker nog upp på Towas & Venkes sidor, jag mailade alla bilder till dom...så jag "tjyvstartar" med ett par här...


      


Och så en Hälsning från Kroatien och  Multi Champion -Vixax Dark Side of the Moon (Diablo) Ägare Leona på Kennel Letibo


Diablo  är :

CHAMPION OF CROATIA

CHAMPION OF BOSNIA & HERZEGOVINA

CHAMPION OF MONTENEGRO

INTERNATIONAL CHAMPION (p.c.)

CLUB WINNER 2006


  








 Här är Diablo...


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards