Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 4 december 2009

Munkorg *aj aj aj*

Av Marie - 4 december 2009 10:28

Eftersom man kan lära sin hund en massa "skydd-beteenden" på sig själv...

Bevakningar, fasta positioner i bevakningarna, ett bra avstånd i bevakningen...man kan lära hunden "tänd och släck" på sig själv....man lär in fina släppanden på sig själv och man kan träna angrepp och inhopp med hjälp av bitkudde eller annat skoj, Så tänkte jag..varför int träna på samma sätt med munkorg på...


Sagt och gjort igår trasslade vi på munkorgen, givetvis försöker hon krafsa av den men då är det bara att tala om för damen att det är INTE ok, den SKA vara på...

hmmmm, Izzie sitter ner och  blänger surt på mig...jaha...

-Skall kommenderar jag....

Izzie blänger surt, som om hon sa" tror du att jag kan göra NÅGOT med den här skiten på huvet????" "Dumhuve!"

Jaha....hon som är så lättskallad har nu hamnat i "Freeze" läget...hon glor mig rakt i ögonen och ser riktigt "pissed off" ut....


Kliar mig i huvet....Aha..hämtar bitrullen...stimmar lite med den och visar den, tjoar och hetsar *pass på!"  "skall" woff woff...


Inte en reaktion...Izzie sitter fast ner och  glor "skitt" på mig...


Jamen, vafan, jag daskar till henne  snabbt på munkorgen med bitrullen  och snabbt på bogen....


Ja djävlar....med ett vrål trycker hon till mig....och givevis MITT PÅ HAKAN eftersom jag dumt nog böjt mig fram mot henne för att daska till henne...


Vilken stjärnsmäll, jag har ett blåmärka på hakan, jag fann mig kvickt och tjoade "duktig hund" slet av korgen så fick hon sin bitkorv...


Men det som man vill med munkorgsarbete, att hunden ska växla över och få lite mer figurantkänsla, det har lilla damen naturligt....


Jag skulle bara träna henne på att skälla med korgen på....INTE lära henne några stötar eller angrepp....bara en enkel tillvänjning så att hon kunde bevaka när det var dags för korgträning...


Tjohoppsan....jag får tänka mig för några varv vad jag gör bara..vill inte bli knockad fler gånger....


Izzie är nog den bästa hund jag någonsin haft, och en av de bästa tikar jag sett på ett bra tag....


Trevlig helg därute!


Håll tummarna för Elin & Aagje på Söndag..den gamla damen har börjat krånga med platsen på ädre dar *skithund*









 
 
Sara, Loke & Nike

Sara, Loke & Nike

4 december 2009 17:11

haha... hoppas det går att dölja blåmärket!.. HÅller helt med dig att det är en riktig pärla du har!! *underbar*... Håller tummarna för Elin på söndag!! Det kommer säkert gå fin-fint!..

Kram Sara & Nike

http://www.arbetshund.se

 
Ingen bild

ulla

5 december 2009 09:42

daskar till henne ? det är djurplågeri igen

 
Ingen bild

Josefin

5 december 2009 10:58

ulla - tycker snarare det var snudd på människoplågeri där ;)

 
Sanna

Sanna

5 december 2009 19:23

Djurplågeri...;-))) Tja, Marie fick ju sitt straff i så fall, en munkorgsstöt på hakan är inte det roligaste att få:-D Ajajajaj.

http://www.rohult.se

 
Ingen bild

L@sse & Fantom

6 december 2009 18:07

Varför saknar just detta blogginlägg foton? :-D
*vill se hakan* ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards