Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Alla inlägg under juli 2009

Av Marie - 16 juli 2009 10:20

Välkomna Till vårt bruksläger!

Vi har aldrig varit så många tidigare och det kan bli lite trixigt med parkeringar, vi gör så gott vi kan och hoppas ni har tålamod med oss.

På Torsdagen den 23/7 har vi MH för vår HH kull och en malletik som är vår halvfoderhund.

Jag vill så fort som möjligt få in era presentationer till instruktörerna, jag vill också veta om ni kommer på torsdagskvällen och om ni har husvagn eller tält.(påminn mig gärna n i som var vegetarianer)


Vi startar på fredag  morgon med Frukost kl 08.00 och drar igång verksamheten runt 09.00

Så kör vi så alla dagarna.

För er som skall ut i markerna skall vi försöka ordna med att lunchen blir utkörd till er.

På kvällarna skall vi tända grillar för de som vill grilla.

På lördagskvällen är det karaoke night!  Den var mycket lyckad förra året!

Varje instruktör/grupp bestämmer hur länge ni vill köra på dagarna.

 

Vi  hoppas på bra väder men lite svalare än förra året, det kommer blir trångt med parkeringar i skuggan så vi hoppas på bra samarbete

Hjärtligt välkomna

Vänliga hälsningar

Marie med övriga läger kommittén

0739-660324

vixax@veberod.com


Medtag Madrasser & Sängkläder ni som ska sova på Idala gården!

Idalagården verkar inte finnas med på Eniro, men Veberöd finns, så när man hittar fram till byn och kommer från Lunda-hållet så kör man igenom byn, passerar hydro, konsum, matöppet och sedan är det en väg in till höger som heter Idalavägen, man ser ett trafikljus lite längre fram..INNAN trafikljuset skall man svänga höger....följ vägen i 5-600 meter och sväng 3 dje vägen till  vänster


Kommer man från Sjöbo hållet blir det första vägan till Vänster EFTER stoppljusen..och sedan tredje vägen till Vänster igen....

Välkomna

Av Marie - 16 juli 2009 09:36

Carina Nord!

Jag har en lägerdeltagare som jag pratat med på telefonen och som betalat in men jag har inga  mail eller någon kontaktinfo...Någon som Känner Carina och kan maila mig en adress , e-mail eller telefon??



Av Marie - 16 juli 2009 09:08

Var faktiskt riktigt bra, om än  en aning långsam och jag kan irritera mig på Harrys undfallenhet..men men..sådan är karaktären...


Jag blev så glad så jag lipa när jag läste Saras blogg idag, Nike (Elsa) (får väl hålla på och skriva dubbelnamn ett tag tills alla lärt sig att Elsa numer heter Nike)...,har varit hos vetten och blivit veterinärbesiktigad.... såååååå härligt att det går så bra!!

Hon hade aldrig blivit så bra hos mig, och jag VISSTE att om jag bara kunde få ut henne till någon som BARA ser hennes fördelar så kommer hon att blomma ut....läs www.arbetshund.se och bloggen....det är så man blir tårögd....


Bamsekramar till Sara!!




Av Marie - 15 juli 2009 16:06

Vet | Unknown Location

Me: Emergency veterinary clinic, how can I help you?

Caller: worried female voice My dog has a red thing on him.

Me: Is it actively bleeding?

Caller: No.

Me: Where is it located?

Caller: On his tummy.

Me: Can you describe it to me? How large is it? Does it look more like a cut, a rash or an abrasion?

Caller: It looks like a little stick of lipstick.

Me: that’s his p****.

Caller: *hangs up*

Av Marie - 15 juli 2009 07:35

Kan göra underverk! Nike (Elsa) har ju bott med mig ett tag och hon har varit en ganska vek tjej som varit lite hämmad i sitt umgänge med mig, jag har hela tiden kännt att det är MER i den hunden än vad hon plockar fram...och när hon fick komma till Sara så blommade hon ut!


Det känns så härligt att höra om hennes "olydnad" och att hon är så framåt och gör en massa hon INTE har gjort med mig! (hon har inte vågat simma tidigare utan bara plaskat i strandkanten) Vissa hundar stämmer man med, och vissa inte...


Jag är glad och Tacksam att Sara beslöt sig för att ringa och jag är övertygad om att hon och Nike kommer att gå långt:)


Nu ser jag såååå mycket fram mot MH & Läger.mycket jobb, men också mycket roligt!


Kylväskor efterlyses *he he he* Ni i bekantskapskretsen..vi behöver låna ihop lite kylväskor så vi kan skicka med mat ut till SÖK, SPÅR & RAPPORT gruppen:)


Hittade på Jula´s hemsida, men de var slut...ska kolla  " i en butik nära mig"


Ikväll blir det också en upplevelse


Harry Potter & Halvblodsprinsen!

Näst sista filmen...jag bara älskar Harry Potter! Jag har provat lite annan Fantasy litteratur men allt blir bara dåliga kopior på  Sagan om Ringen eller Harry Potter...

Eragon tex, jag läste boken och såg filmen...näääää, ingen höjdare, en blandning av Sagan om Ringen & Harry Potter men sämre....



Av Marie - 14 juli 2009 14:02

Bloggen komer nu bara att updateras sporadiskt, Elsa (Nike) har det bra hos Sara, Jäger får det förhoppningsvis toppen hos ANders (Jäger hämtas efter MH) Så återstår bara lilla Izzie och jag:) Och det kommer jag att skriva mer om...


Nu har förberedelserna inför lägret tagit fart och vi hade funktionärsmöte igår.

Det är mycket som skall klaffa när närmare 100 människor skall utfodras och ha det bra:)


Jag är MEST nervös för parkering och husvagnsuppställning.....

Måtte vi få till det....


Annars har jag skrivit körsschema för oss i köket idag, Kent är logistik chef och fixar tält,  IPO värn, Mondioringutrustning ...så en typisk och klassisk könsfördelning på sysslorna ..jag organiserar köket med min kökschef Susanne:)och alla våra kvinnliga funktionärer

Och Kent organiserar allt bärande, tält, det tunga...med de manliga funktionärerna:)


Ha en bra dag!












Av Marie - 13 juli 2009 09:27

 Från www.notalwaysright.com

Någon ringer Supporten på ett dataspelsföretag:


Me: So you want to return the game then, right?

Customer: Yeah, and I wanna make sure I’m covered by the warranty.

Me: You should be, as you purchased the game within 90 days.

Customer:Okay, but let’s say that there are bite marks on the CD. Would the warranty still cover that?

Me: …I’m sorry, what?

Customer: I may have become a little upset when I couldn’t install the game and I might have chewed on the disc a bit…


**************************************


(This happened during corn season last year.)

Customer: Excuse me, how fresh is this corn?

Me: It was just picked this morning, so it’s about as fresh as it gets.

Customer: Yes, but God knows how long it’s been growing!

Av Marie - 12 juli 2009 21:28

 Sista veckan har det droppat in lite återbud, alltifrån sjuka hundar till separationer, jättetrist för alla..

MEN det innebär att jag i dagsläget har;

2 Platser i Skyddet för Janne

2 Platser i Brukslydnad för Mia

2 Platser i Söket för Trond

2 Platser i IPO för Daneskjold


Maila mig snarast om du är intresserad


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards