Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 4 juni 2009

Valpar & Valpköpare...

Av Marie - 4 juni 2009 12:01

Ibland blir det inte alltid som man tänkt sig med valpköpare...det som startade så bra..blir helt plötsligt frostigt och avmätt...

För det MESTA  blir det bara bättre och bättre med kontakt och man finns som en stöttepelare och kan komma med goda råd och inputs...alltifrån små Griffoner, Shih-tzuer, mallar & holländare


Men när det INTE fungerar  då blir man lite ledsen  Man funderar ett tag på ..vad har jag sagt nu?   Varför blev det så här?

Men så får man inse att man har sålt en hund-ett gods-en vara och man har ingen som helst påverkan...


Det enda man kan göra är att finnas till och sedan är valet fritt.


Jag TROR ibland  att bara för att jag inte har tävlat  eller har meriter så kanske valpköparen inte anser att man har något att komma med...och så kan det säkert vara om det gäller en problemlösning i att få en 10ā på rutan i Elitklass....MOMENT är inte min starka sida....men i övrigt har jag på fötterna....


Men jag får väl försöka släppa ut Izzie för att "visa" att jag kan få till det på tävling också....


Det är ändå tråkigt att inte få veta förrän i efterhand på någon hemsida om det tävlats , ställts ut eller hur det går för hundarna...


Jag VET att jag är usel på att ringa...men jag har fött upp ett antal kullar och har svårt att ringa runt till alla, de flesta har EN eller ett PAR uppfödare att höra av sig till...och livet just nu är INTE en dans på rosor...


Jag försöker kompensera genom att anordna läger och träningshelger...grillträffar i trädgården för småhundarna...men vill man inte komma på det heller så..man kan inte TVINGA folk till socialt umgänge...


Nu ber jag till gud att jag skall lyckas samla den sista kullen till MH den 23/7


De fyllde ju ett år den 2/6 och det ska bli såååå roligt att få se hur de utvecklats.


Jäger har de sista veckorna samlat sig enormt, nu skall vi börja spåra igen lite smått och se om hjärncellerna finns på plats...


Det är ändå till 90% av iden enormt härligt att vara uppfödare, man gträffar så många härliga människor, och huvudsaken är ju att hundarna får det bra!

Att sedan personkemin inte alltid stämmer..det får vara underordnat...


Vissa dagar känner man sig bara lite nere och värdelös...idag är en sån dag.-







 
 
Ingen bild

mia

9 juni 2009 23:40

det är ok Marie,du kan en del, och är trevlig och ambitiös som uppfödare, men långt ifrån alla gillar dina metoder med hundar, även om du hade massor med tävlingsmeriter så tycker jag att du har ett trist sätt att tänka hund och jag skulle inte vilja ha dina råd i villket fall.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards