Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 20 april 2009

Jaha...

Av Marie - 20 april 2009 08:20

I går var Kent hemma och vi räfsade hela trädgården fri från löv:) (ja de delar där det har varit en gräsmatta en gång) och så satte Kent upp staket runt uteplatsen samt en bit av trädgården så hundarna skulle kunna vara ute  med lite mindre passning...


Det befintliga Staketet är nämligen bara typ 30 cm på vissa ställen och i Lördags hade vi en ekorre & en igelkott på tomten som fick räddas...

MEN , så kom nätet upp och Oj vad bra det blev,nätet går nästan i brösthöjd på mig och inbjuder  INTE speciellt mycket till att hoppa över...


Men det tog väl några timmar och så ringde Angelica och jag gick ut med hundarna och pratade (dålig täckning inne) tror ni inte Aagje fick syn på en kattdjävel 50 meter ut i skogen och vipps så var hon över staketet..HON är ju till skillnad från sin son LYDIG så hon vände när jag vrålade...men fan också...då får jag höja staketet ÄNNU mer...

 *suck*


Jag har en plan....*moahhahhaaa*


Jag ska på läger på Brukshundsklubben i Lenhovda till Kristiflygare men kökspersonalen vill inte ha sovgäster i stugan??????? Kan man inte laga frukost om någon sover där???

(serviceminded klubb må jag säga)

så jag letar boende :) Nån som har en husvagn eller nåt att hyra ut över helgen?


Jag som ordnar så mycket läger kan bli lite små irriterad när man inte kan lösa en boendefråga för tillresande...vandrarhem långt från klubben-hur kul är det?

Man åker ju på läger för att umgås även på kvällarna...

Själv öppnar jag ju alltid hus och hem  om vi har läger och brukar ha minst 6-8 pers sovande hos mig...


Ja vi är alla olika..men som sagt, Husvagn efterlyses:)


Hundarna kan sova i bilen om man är rädd om sin vagn:)






 
 
Jessica

Jessica

20 april 2009 09:54

Vad knökigt med boendefrågan då, vore ju smidigt att få sova i klubbstugan.
När Irene & jag var på tävlingsutflykt till Mariestad och det spöregnade nåt helt sanslöst kvällen vi kom upp(med tält) fick vi sova i deras klubbstuga och dom väntade där på oss med kaffe och mackor. Det kändes rätt bra:)

http://www.yrlabus.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards