Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 13 mars 2009

Fredag kväll i katastrofzonen

Av Marie - 13 mars 2009 23:26

Ganska lugnt och skönt, rätt par åkte ut i lets Dance...

Skoja bara, det är ingen katastrofson...i eftermiddag åkte jag Maja & Rasmus till Nova för att Maja behövde nya Jeans..givetvis slutade det med en BH, och två toppar också..Rasmus fick 2 T-shirtar från JC


Så kommer vi hem och Maja bryter ihop...Maja är suuuupersmal...hon har precis samma kroppsbyggnad som sin far, Faster och farfar..dvs dom som kan vräka i sig hur mycket som helst och ändå vara trådsmala..


Det har funkat OK men för några veckor sedan hade Maja halsfluss och kunde inte äta på en vecka så hon har minskat i vikt..MYCKET!


SKolsköterskan ringde mig och Maja har gått ner från 56 kg till 52...hon är mycket orolig...


Jag vet ju att Maja äter som en häst, men tyvärr med för långt mellan målen...hon har inga ätstörningar alls...men hon är jätteledsen över att vara så smal...

Sköterskan frågar Maja..bantar Mamma...Ja säger Maja , Ja det kan ju påveka dig!


Jaha....så nu ska jag ha dåligt samvete för att jag bantar också....

När jag VET att Maja har en kroppsbyggnad som är som den är,,,jag kan hjälpa henne att  få lite mer hull , men pappa, faster och farfar ser likadana ut! Och Maja äter och älskar mat! och hon gå INTE och kräker....


Så strategin blir att fixa mer mat och oftare till Maja, så hoppas jag att hon kan lägga på sig lite.

Vi var faktiskt hos läkaren för någon månad sedan för att utesluta fysiska problem, hon är kärnfrisk!


Over and out!



 
 
Ingen bild

iza

14 mars 2009 07:35

usch vad jobbigt, men skolsköterskorna e inte kloka i huvudet, du känner din dotter bäst och vet hur hon äter och vad hon äter! Vi får börja göda upp den lilla kycklingen!

 
Ingen bild

Cicci

14 mars 2009 07:42

Jag vet precis hur hon känner sig. Har precis samma problem.(dock inte nu...)Pappa och lilla syster samma problem. Alla runt omkring tror att de har svar på alla problem. Min läkare svarade mig så att : Ät smör!!!! De ni!

 
Ingen bild

BM

14 mars 2009 08:50

Ja, det är inte bra att vara tjock och inte smal heller. Du vet ju att jag kan äta vad som helst och inte gå upp i vikt, har nog prövat det mesta. Det konstiga är väl att inte skolsköterskor som träffar så många har lärt sig att det inte hjälper för alla att äta mer.Och smör eller grädde hjälper inte heller, för då skulle jag nog vara en stor tunna så mycket smör och grädde som jag har i maten!Ha de bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards