Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 11 mars 2009

Grannfejden

Av Marie - 11 mars 2009 09:08

Jag har fått kontakt med en tjej som bor på samma område som jag ska flytta till, hon har också hund och tränar aktivt:) Jättekul!


Mindre roligt var väl att det tydligen är rena kriget bland vissa därute... Folk som slänger sig på marken och river grus i ansiktet för att kunna anmäla en annan för misshandel...polisanmälningar, hotbrev i brevlådor mm mm


Ja jösses, det gäller att hålla låg profil *he he he*


Det ska bli spännande att se på Torsdag hur vikten ligger, jag har nämligen slutat väga mig hemma och väntar på Torsdagarnas dom...förra Torsdagen fyllde ju tvillingarna år så då var jag inte på mitt "AA-möte" *blink blink*


Lite pirrigt är det eftersom det känns som om jag fuskat lite VÄL mycket denna 14 dagars period.


Men det känns riktigt bra när jag tränar, att man tappat 10 kg gör underverk när man ska röra sig, jag orkar mer och orkar hoppa och röra mig längre stunder...nu är det "bara" 20 kg kvar....


På lunchen nu blir det en rask promenad igen, har glömt stegräknaren hemma men första gången jag gick rundan så var det strax över 7000 steg...


Idag är Jäger med på jobbet så han ska få en promenad i de fina villakvarteren runt Jägersro. Jag har hittat ett par fina hundrastgårdar som man kan använda också:)




 
 
Nina

Nina

11 mars 2009 10:47

Aha ... är det möjligen till Boket du ska flytta? Hoppas du klarar från att bli inblandad för det är väldigt fint där ute, lummigt och fluffigt i allra största allmänhet :). Håller tumme för viktminskning! Ha en fortsatt bra vecka :)!

http://www.palmstrand.se

 
Ingen bild

Marie

11 mars 2009 11:59

Tror mitt hus ligger i Furet, men det är väl så nära varandra allt därute:)

 
Ingen bild

lina

11 mars 2009 13:04

finns massa hundar härute...bla en granne med hundar i hundgård långa tider
så det e lugnt o känns bra att det kommer fler hundar hit ut

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards