Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 4 mars 2009

Intressant eller ej??

Av Marie - 4 mars 2009 23:24

Det finns en blogg somär helt underbar, och det är Olas blogg om Java-Irma

Jag må ha andra åsikter än Ola om allt från invandring till hunduppfostran, men jag njuter av hans inlägg..Jag skulle önska att jag var så svängd i orden och kunde ironisera lika kul som han...Jag tycker att mitt förhållande till Ola borde känneteckna alla människor, dvs man kan ha funderingar om en persons, åsikter, och man behöver inte alltid vara överens om dom..men man respekterar människan för den individen den är!  Och att alla har rätt att vara som dom är....


Nåväl, förutom  att skryta om Ola som är en fullkomligt underbar människa, så måste jag ju också skryta om Annika som har Jazza -( Pluttan, hur fasiken kan man kalla en HH för Pluttan??) Men när jag läser Annikas blogg så blir jag bara så full i skratt, och jag ser framför mig  alla hyss som " Pluttan" hittar på. sedan har vi Malin! Jösses säger jag det den tjejjen gått igenom, det önskar jag inte min västa ovän, och så fint som hon hanterar sin Jagger!! Och så poppar Mia upp i mina tankar..Mia som köpt sin första hund, kämpar som en gnu för att få ordning på Sixtens päls...jag som velat profilera mig på att föda upp Shih-Tzu med enkel päls och bra mentalitet-....*suck* Mia fick mer päls än många andra...


Ja gud, så många underbara valpköpare man har, och så har jag bara nämnt några....Jag hoppas att ALLA mina valpköpare känner att jag finns för dom...


Men det är ändå som så.. de har EN uppfödare att höra av sig till....jag har minst 70 människor att ringa...det är absolut inte bristande intresse från min sida om ni inte hör något!


Hur gör man som uppfödare när man säljer en massa valpar?

Varje kull betyder något speciellt för en...man gör en parning för att man hoppas få fram en rastypisk individ, sund, och trevlig, och så hoppas man att i kullen det ska finnas avelsmaterial att gå vidare på.


Ibland blir det inte alls som man tänkte sig och man väljer att inte avla vidare på just de individerna..och ibland blir det kanon!



I vilket fall som helst så har man en plan och en inriktning som man vill satsa på.


Nåväl..så säljs alla små valpar.. kommer hem till sina nya ägare, och sedan är man som uppfödare helt bortkopplad.

Det är upp till valpköparen hur mycket kontakt man vill ha. Som uppfödare ringer jag alltid runt efter att jag sålt en valp, frågar hur det går och erbjuder mig än en gång att alltid finnas där för ev problem .... dygnet runt! Bara RING!

Men så upplyser jag samtidigt om att jag har så många valpköpare att jag vill att DE är mer aktiva än jag i kontakten...som jag sa..jag har runt 70 pers att ringa..de har EN!


Jag kompenserar detta genom att skick ut ett "kennelbrev" varje jul och så ordnar jag kennelträff varje år (sommar/vår) Sedan är det upp till mina valpköpare hur intensiv kontakt de vill ha.


**************************************************
*******************************

Och Lasse, det blev ingen mental träning idag heller...det blev den sämsta av alla avslappningsmetoder man kan tänka sig:) Kaffekask....


Usch fy och tvi....


Imorgon fyller Linus & Elin 19 år....

Gud vilka härliga ungdomar Åsa & Kent fostrat!


Tänk Iza...åsikter om det mesta, härlig, stark, och intensiv...och vilken gosig mamma...och så härlig som person puss gumman!!

Och My, den mjuka, sociala, snälla  och såååå lik sin far...Kan någon någonsin tycka illa om lilla My??  Tänk  någon gång på dig själv vännen! Du är underbar fantastisk och en riktig prinsessa!


Och så Elin...min goda vän..( vi har umgåtts mest)trots åldersskillnad. Hon tänker och funderar, jag är ibland orolig att hon ska hamna för djupt ner i sina tankar..Elin som har lite för mycket prestationsångest ibland...Du duger precis som du är och du är såååååå fantastiskt duktig! Var nu tonåring och lev faderullan! Du blir vuxen fort nog ändå!


Och så Linus...goe mysige  snälle Linus...Vad ska man säga?

Kan ma vara mer avundsjuk på Åsa & Kent?? En så duktig, snygg och härlig kille??


Så måste jag nämna Kents föräldrar, vilka fantastiskt underbara människor...så himla enkla och oförfalskade...här hymlas det inte med något och de är raka och ärliga. De är den sortens "äldre" man kan se upp till och önska att man själv kunde bli en gång.



Jag bara älskar min " bonusfamilj" det blir tufft att inte kunna träffa dom lika ofta som nu...speciellt lilla Filip, han sover ju hela tiden!

 Förra helgen kunde jag inte låta bli utan var tvungen at handla lite söta kläder..Iza och Filip kom på besök..men han sov ju hela tiden:(((


Får man lov att ta upp en bebis som sover? Tänk jag har glömt bort hur allt var när mina var små...


Och ja för er som tycker att jag är så hemsk mot mina barn...självklart måste jag nämna dom också...


Idag hade jag och Maja en riktigt bra dag, jag har pussat och kramat mycket på henne, för det behöver hon...hon har i dagar  varit arg och frustrerad för att hon inte har kläder, inga pengar mm

Jag gav henne återigen samma deal hon har fått många ggr

-Jag vill ha ett jobb där jag kan tjäna pengar säger Maja

- Men Maja du HAR ett jobb, det är att sköta skolan

- kan ej skriva och artikulera alla svordomar och okvädningsord som kommer ur Majas mun

- Maja, om du sköter skolan så är jag villig att förhandla om både barnbidrag och annat.

- Ytterligare okvädningsord

'- Maja, vill du vi ska ha en mogen diskussion?

- lite mindre okvädningsord

- Mitt krav är ganska enkelt, och egentligen samma krav du kommer att få senare i livet...ditt jobb just nu är att gå i skolan..gör du det får du lön i form av pengar (barnbidrag) Om du INTE går i skolan, dvs missköter jobbet....så blir det inga pengar!'

- tusen anklagelser som går ut på att få mig att få dåligt samvete för vad jag lägger pengar på istället för henne


Men kvälen slutade i Dur och förhoppningsvis har det trrängt in vad jag har sagt...


Rasmus då....ja vad ska man säga.... han är arg på mig för att jag kontaktade hans bästa kompis föräldrar och berättade om stölder och annat...

Just nu är jag bara en jobbig person som dubbelkollar allt han säger och allt han gör, men det är priset han får betala...hoppas han en gång i framtiden uppskattar att man faktiskt brydde sig...Jag älskar honom såååå mycket.


Over and out





Så alla som följt min blogg Ja älskar mina barn och jag älskar faktiskt mina bonúsbarn också...


Kan man så få lägga till att de har en helt fantastisk mamma, moster och mormor..jag har fått förmånen att få lära känna allihop!

Framförallt Åsa, gud vad du sliter vännen! Vänta bara till våren blir det " Swing in" då jäklar Åsa!









 
 
Asta

Asta

5 mars 2009 20:46

Vet att vissa går in för att feltolka allt som öppna personer skriver. Men, ingen som gått genom samma som du gör tvivlar någonsinn på att du älskar dina illbattingar!!! Men när det stormar som mest kan det vara svårt att minnas det... Kämpa på!

http://www.blogtown.se/blog.php?id=Asta65

 
Ingen bild

big

6 mars 2009 03:28

Bra jobbat med dottern, helt rätt resonemang. Pengar brukar vara en stark drivkraft för de små liven...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards