Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 4 mars 2009

Mindre trevligt och romantiskt

Av Marie - 4 mars 2009 13:10

Var endoskopin jag fick göra idag...

*hualigen* Jo jag har haft lite struligt under nr 2...blod bla så jag var tvungen att kolla upp det..man är ju livrädd för Cancer, min pappas fru fick koloncancer och gick bort...det de kunde se idag såg OK ut men de skall göra en större endoskopi hela vägen....


Det är ju faktiskt nu man ska börjar bli orolig för sina krämpor, i  40-60  års åldern dyker det mesta upp... Och med Kent i färskt minne plus annat som finns i bekantskapskretsen så är man extra nojjig...

Jag är noga med självundersökningar av brösten och hittade en knuta för ett tag sedan, då blev det mammografi och så tog dom prover, som tur var var det bara en fettknuta  *tror fan det så tjock som man är* *ha ha ha*


Men som sagt man är nojjig med sin hälsa....så den här gången var det något mindre trevligt som ur "fel ända"


Jag vägrade gå till vårdcentralen för jag vet ju hur det blir..någon klåpare till allmänläkare som ska glo en därbak och klia sig i huvudet och ändå skicka en remiss...


Så vad gör fru Axelsson..skriver en egen remiss (jo det får man göra) och inom tre veckor fick jag tid på Sjukhuset...de var förvånade, de får bara ett par egenremisser per år:) Men de var mycket proffsiga och duktiga..läkaren sa tom att när du nu själv valt att komma hit får vi ju känna oss smickrade *he he he*


Jo Fröken Axelsson är ju den som alltid ska ta genvägar till allt, aldrig följa regler och bestämmelser om det går att undvika och man kan komma snabbare fram...drar mig inte för att parkera konstigt, köra där man inte får och bete mig allmänt fräckt i trafiken...blivande X sambon skäms som tusan..men å andra sidan är han lite VÄL överkänslig...hans föräldrar har nog lärt honom att man ska ha händerna på ryggen när man går i affärer... och vid 50 års ålder går han fortfarande med händerna på ryggen i en affär *moahhahhhaaa*

Inga uppror mot sina föräldrar där  inte....inte konstigt att han inte kan förstå bråkiga tonåringar....*he he he he*



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards