Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 4 mars 2009

Ta bort kycklingen ur ägget!

Av Marie - 4 mars 2009 12:56

Skulle jag har varit på Rehab träning hos Camilla med Jäger, hon har en treadmill och så arbetar hon med laser

Läs mer på www.kronch.se


Men hon fick lite strul med barnvakten så det får bli på fredag istället.

Så ikväll blir det mental träning...


Så till ett allmänbildningsproblem i Boråstrakten...Till Rix FM idag hade en kille mailat in och berättat att han och hans tjej skulle baka kladdkaka, killen knäcker ägget rakt i smetebn varpå tjejjen undrar om han inte är riktigt klok! Han ska väl ta bort kycklingen ur ägget!???

Jo, då trodde hon att den vita strängen var början till en kyckling..typ navelsträng...och så gjorde minsann ALLA där i Boråstrakten...


Hmmm....Jag var ju givetvis tvungen att ringa in och rätta till missförståndet...men allvarligt..hur allmänbildad är man om man tror att den vita lilla strängen som finns för att hålla gulan på plats är navelsträng till en kyckling?


och NÄR träffade våra burhöns en tupp senast?  Om man köper ägg hos en bonde kan man hitta ibland en liten mörk sak i gulan som kan vara en antydan till ett embryo...men hallå....kycklingar i ägg från burhöns...

 *ja jösses*




 
 
Ingen bild

A

4 mars 2009 13:45

Och vad ÄR den lilla vita strängen som håller gulan på plats då???

Min allmänbildning behöver visst höjas..., hehe

 
Pia & Wildha

Pia & Wildha

4 mars 2009 21:04

* Skrattar * Ja den var mkt bra den ;)
Men det finns faktist de som tror att det är skillnad på mjölkkor och de som får kalvar ;)

Bla trodde min svärfar detta och han var ändå över 70 år gammal. Han viste inte att en ko måste få en kalv innan man kan få mjölk....Undra hur många det är i vårt avlånga land som tror att det är skillnad på mjölkkor och andra kor,hihi
Kramiz ifrån Pia% W som slarvar med maten och mår SKIT....Jävla fetimaja är man :(

http://hillslettens.blogg.se

 
Ingen bild

Marie

5 mars 2009 07:38

Men Gumman! Ta nya tag! det är aldrig försent!Varje dag du klarar blir ett framsteg...och halkar du dit så fortsätt inte bara för att "det är ändå förstört" Utan NÄSTA dag blir en bättre dag....usch, jag vet inte vad jag ska säga för jag vet hur det är och det är så JÄVLA SVÅRT! *kram på dig*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards