Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 1 mars 2009

Klantigt värre

Av Marie - 1 mars 2009 21:24

Ibland klantar man till det mer än lovligt...jag hade lite övertro på Jäger idag. VI åkte ut på Revinge och jag skickade ut Kent med 10 minuters försprång, han hade små tygbitar som han lade ut c.a 10 meter innan vinkel...


Jag tänkte att Jäger skulle vara supermotiverad att följa husses spår så något annat skulle inte behövas...


Jag selade på och så tog jag Aagje med i koppel vid sidan av...tänkte att lite konkurrens om spåret skulle vara nyttigt...pyttsan...


Dels så slarvade jag i påsläppet, lite krångligt med två hundar så Jäger fäste aldrig riktigt i spåret, han fattade nog aldrig riktigt vad vi höll på med, inte verkade han märka att det var "husse" som gått spåret heller......han såg mest ut som om han gick på promenad...


Däremot Aagje spårade fint.

Så kom vi till första tygbiten...Nu var det mest Aagje som spårade och Jäger hade hittat annat att pyssla med...äta koskit....jag sa till honom ett par ggr och sedan tappade jag tålamodet och röck till och daskade till honom...*klantigt* Han var ju inte "i drift" vilket gjorde att han tog illa vid sig och slutade göra allt... gick vid sidan om mig istället...det vara bara att sela av och låta Aagje spåra vidare. Jäger gick "fint" i koppel vid sidan hela vägen.



Men 10 minuter blev ett LÅÅÅÅÅÅÅNGT försprång, efter att vi spårat säkert 8-900 meter blev Aagje trött, vi missade en vinkel  bland all koskit och sedan fick jag ringa Kent...det var bara att sela av och gå till bilen.


Så vad lärde vi oss på detta...

1. Jäger är fortfarande grön i sitt spårarbete och behöver sina signaler och en ordentlig uppstart

2. Ta EN hund åt gången....

3. Korrigera inte en hund som inte vet vad som förväntas!

4. Ta inte för givet att hunden ska känna igen spårläggaren

5. Konkurrensspåra med TVÅ förare...inte ensam...



Så när vi kom tillbaka till bilen gick Kent ut ett nytt spår på 4-500 meter , med lite näring i denna gången.


Jag gjorde en ordentlig uppstart och visade Jäger vad vi skulle göra.

Han var fortfarande en aning fladdrig inledningsvis men sedan blev han  noggrannare och noggrannare. Han spårade jättebra mot slutet....


Jag har tränat på tok för lite med andra spårläggare....


Det var iallafall skönt att se att han hade "glömt" mitt klavertramp tidigare.


Inte blev det någon friskis & svettis heller:((( Räkningarna behövde betalas och så lite städning och tvättning...


Nåja, jag åker till Itrim imorgon efter jobbet, för träna det SKA jag!







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards