Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 2 april 2010

FY FAN!!

Av Marie - 2 april 2010 21:24

Nu när man har ofrivillig fritid blir det ju mycket surfande, hittade bla på AH en tråd om någon som vill köpa schäfer...


Då Kommer ett svar från "morran31" Som gör mig mörkrädd!


morran31 skrev:

En jättebra kennel om man garanterat inte vill ha "räkstjärtar"
Dom väljer att inte registrera sina valpar i SKK, just för att dom inte vill främja den snedvridna aveln av sunda schäfrar som SKK strävar efter.
**************************************************

**************************
Stackars förvirrade människa...morran31 tror på allvar att hon/han får köra bruks med din blandras, som dessutom sålts av dessa ÖKÄNDA personer Karjalainen
alias Pia Snällman De har kalat sin uppfödning alltifrån Devilgårdens, Dunkatorpet och nu Schäfergården
Läs mer här och SPRID sidan vidare!
Stackars morran31 får givetvis en massa påhopp där man talar om hur oseriösa uppfödarna är...
Varpå stackarn svarar:
morran31 skrev:
Lite väl mycket skitsnack va?
Har köpt min valp därifrån och är väldigt nöjd.
Tycker det är bra att man som uppfödare inte stödjer SKK´s snedvridna rasbeskrivningar och avlar fram räkstjärtar som får fel både här och där.
Och vad ska man egentligen ha SKK reggade schäfrar för??
Utställning? Nej, det intresserar iallafall inte mig!
Satsar på brukset som schäfern från början är tillämpad för..
**************************************************

***************************
FY FAN för sådana människor!! Jag hoppas att informationen om deras lurendrejjeri ska spridas långt!
En ny Facebookgrupp kanske ...hmmm
Kolla förresten den här koftan....

 
 
Ingen bild

Pia

2 april 2010 22:15

Ja usch för denna luredrejeri kvinnan.
Vi som har hållt på med hundar ett bra tag
vet alla vem hon är men tyvärr gör inte dessa unga naiva människor det.
Fy för Maria/pia snellman, henne har jag känt till sedan 80 talet då hon hade förkärlek för collie.

ja man skall sprida till ALLA om hennes affärer som aldrig är seriösa. Klart att hon kan kallas sig seriös och inte vill bidrag till SKK´s regler då människan är utesluten sedan många år ;)

Kramiz Pia

 
Ingen bild

Linda

2 april 2010 22:41

Men Marie; de har ju fina färger!

 
Ingen bild

Peo

2 april 2010 23:21

ja, fy sjutton för snellman/karjalainen eller vad dom heter. Begriper inte hur kennel prosport kunde sälja turbaz dunka till Pia/Marie?!

Vilka missfoster till koftor i youtube filmen:( De kan dessutom nästan inte gå. ryggarna är alldeles runda:o

 
Sara, Loke & Nike

Sara, Loke & Nike

3 april 2010 01:18

men fyy vad är detta för konstig film?!.. Jag blir helt illamående... stackars hundar! Varför i h-vete utsätter man dom för något de inte klarar av!.. idiotfolk!

http://www.rottismalle.blogspot.com

 
Ingen bild

Anna

3 april 2010 05:03

"Begriper inte hur kennel prosport kunde sälja turbaz dunka till Pia/Marie?!"
WHat???!!! Sant???
Göran måste ha handlat i "god tro".

 
Ingen bild

Marie

3 april 2010 10:43

Jag har ingen aning om om KENNEL Prosport (som inte ens fanns då) har sålt någon hund till dom...MEN om någon av innehavarna på den keneln för typ 8 år sedan blev lurade av denna människan..Tja, de är ju inte de första eller hur??

*cheap shot*

 
Ingen bild

Anna M

4 april 2010 18:21

Ja, hur kunda kennel Prosport sälja Dunka till Pia Snällman??? Tyvärr såldes hon till Pia precis som Pia fått andra hundar. En mycket verbal och trevlig människa, som kom med pengar i handen... Hon lurade inte oss på pengarna som hon gjort med andra, men tyvärr har hon ju inte kunnat träna/tävla henne som avtalet var, pga hennes avstängningar i SKK och bruksvärlden samt pga av den fängelsevistelsen hon fick (under 2 års tid) precis då hon köpt hunden. Tack och lov har Steffi (Trail of Siberia) tränat och tävlat hunden under dessa år och både hon och jag har vädjat till Pia att sälja Dunka till henne... Men utan förståelse för hundens bästa... Hoppas att ni är nöjda nu då ni vet hur detta har gått till. Fråga gärna oss nästa gång om ni undrar över något gällande Dunka...

 
Ingen bild

Pia

5 april 2010 13:43

@ Anna M
Jag förstår att ni sålde Dunka till marie/pia då hon är mkt vänlig och kan tala för sig.
Det är kanske inte för intet som hon har lyckats sälja både lägenheter och transporter till ont annade köpare.
Anna M det är många som har sålt sina hundar till marie/pia. Vad glad för att Dunka finns kvar och inte har vandrat vidare till okända.
Finns väl inget värre när man inte vet vart sina hundar har tagit vägen.
Mvh Pia me vovvar

 
Göran

Göran

26 maj 2010 14:01

Hallo,
Varken Anna eller jag har sålt någon hund till Pia S. Än mindre har Prosport gjort det givetvis. Hunden såldes av hennes uppfödare. Egentligen blev ingen lurad på mer än Pias identitet...

http://www.kennelprosport.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards