Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 14 mars 2010

Jag blir så TRÖTT!!!!!!!!!!

Av Marie - 14 mars 2010 23:02

Annons på "nya Blocket" Eniro köp & Sälj


SÖKES 

Hane rottweiler avel

**************************************************
***************

Vi ska para vår fina rottweilertik nu snart. Hon är 4 år och har ett fantastiskt temperament och är mycket rastypisk.

Letar efter en stabil, lugn och snygg rottweilerhane med lugnt och bra temperament till henne. Gärna med goda valpresultat sen innan.

Tiken har ingen stamtavla.
**************************************************
*********************


avel hane utlånas

Han är Frisk och trevlig med kanon psyke,
kommer överens med alla både djur som människor
erbjudes nu till avel med passande friska tikar
han har i sig följande raser
50% dobermann, 25% dalmatiner,
12,5% vit schäfer och 12,5% rottweiler
så någon av dessa raser eller blandning
är lämpligast som partner.
Han fyller 4 år i sommar
han är 65cm i manken väger mellan 32-37kg
priset är 4000kr
han e reggad i B@R hundregistret i blandis


**************************************************
************************

 

Liten hane sökes för parning till små tikar

Jag planerar att para mina små damer och vill så gärna hitta en hanhund gärna blandning Chihuahua/Kinesisk nakenhund men det kan nog finnas andra vackra gossar som kan komma i fråga.Jag vill gärna att du och din hund besöker oss flera gånger så hundarna blir trygga med varandra...vad tror du.Du är jätte välkommen höra av dig på ena eller andra sättet, och kika in på min/våran hemsida så ser du hur vi bor och vad vi har för damer.
Snälla ring inte utan sänd sms är ni rara.

http://www.123minsida.se/mina-hundar-5

http://www.wix.com/minahundar5/Tindra

http://www.mina-hundar-fem.dinstudio.se


**************************************************
***************************************


Vad ska man säga???


Jag blir bara sååååååååååååååååå TRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖTT!


Skulle vilja hålla hundägarutbildningar för ALLA i Sverige!

 
 
Ingen bild

Bi

15 mars 2010 05:35

Hon med hemsidorna ger ännu mer inblick i sitt hundliv på sin facebooksida. Med flera uppfödare som vänner, både blandras och SKK-dito....

 
Stina

Stina

15 mars 2010 10:13

Är själv inte motståndare till blandrasavel. Så uppkom alla raser. De blandraser jag kommit i kontakt med har lev F*n (ursäkta) så mycket längre liv och utan sjukdom.

Men jag motsätter mig "flervägskorsningar" Två till tre är ok. De är oftare långlivade och friska livet igenom pluss att du får bort sönderavlade anatomiska effekter som renrasaveln ställer till med. Som trånga tårkanaler, navelbråck, stabilare mentalitet, HD AD, ögon problem av alla de slag, halsproblem.............

Man kan undra varför jag har valt en renrasig hund ? Då de flesta har drabbats av sjukdom och en del avlivats pga det. Dålig mentalitet.
Dessa är viktiga bitar då det är mycket kostsamt för ägaren, mentalt och i plånboken.
Jag har valt renras om nu någon blev nyfiken *S* För att jag ska kunna ställa ut och vill bedriva avel som främjar den rasen jag väljer. Skulle dock aldrig avla för showighetens skull !! De ska ha kvar sina ursprungliga egenskaper. Skulle jag inte vara intresserad av tävlingar kan jag tänka mig ren sällskaps hund av blandras igen. Sen finns det mycket mer att tillägga, skulle bli för långt.

Vet egentligen inte varför man gör en sån stor grej av blandras aveln ? Är det för att man tycker folk skriver "knäppa" annonser ? Eller för att renrasuppfödarna vill ha hela marknaden för sig själva? (sticker ut lite) Måste hundarna ha en stamtavla för att föra goda gener vidare?

Finns lika många IDIOTER som föder upp renraser inom Skk som har meriteringar till höger och vänster men som inte vet vad bra mentalitet är ! Som det finns lika många seriösa blandrasuppfödare som HD, patella och ögonlyser sina vovvar och som är kunniga/pålästa.

Alla har vi varit nybörjare.
Sen är det upp till var och en att tycka som man vill, men konstiga annonser dycker upp lite här och nu oavsett om det gäller djur eller möbler :o/

http://samojederna.zoomin.se

 
Ingen bild

Jenny

15 mars 2010 14:31

Det är väl ingen som heller påstår att all renrasavel går rätt till?

Dessutom har jag än så länge aldrig fått svart på vitt, hur blandraser kan vara friskare än andra hundar. Det är en dum och dålig myt för att försvara urusel och ogenomtänkt avel.

 
Ingen bild

Bi

16 mars 2010 00:03

Visst finns det idioter inom SKK-leden, rätt många halstarriga okunniga typer faktiskt. De är rysansvärda.
Men det finns INGA blandrasuppfödare som är seriösa.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards