Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Alla inlägg den 20 mars 2010

Av Marie - 20 mars 2010 12:40

Förra gången jag var hos Christian & Bea trixade Elliott framför kameran  

      


Pajasen:)

Av Marie - 20 mars 2010 10:11

Fast det var nära att det inte BLEv någon Pippis igår   Jag åkte iväg med Pendeln och hämtade buren som jag köpt via blocket (fy vad liten) och när jag kom hem skulle jag ringa uppfödaren som var i Sundbyberg på besök fram till 19.00 om var vi skulle träffas...och när jag kom hem så fungerade inte bredbandstelefonhel..tet!


Jaha! Ingen telefon ALLS! Kan inte ringa och felanmäla, kan inte nå upfödaren!


    

Men Ja vet! Man kan skicka sms från datorn...via nätet! Men tjena! DÅ måste man registrera sig och få en aktiveringskod till sin MOBILTELEFON!  


Felanmäler telefonen på webben till (gissa) jo COMHEM! 4 ggr skickar jag in samma meddelande....skriver att det är BRÅDSKANDE...de hörde inte av sig på hela kvällen...

Nåväl, Rasmus kommer från jobbet 19.02 jag KASTAR mig över hans mobil och lyckas få tag på uppfödaren som är på väg att lämna Sumpan..men han vänder och Tada!!!

    

Här är Pippis....ja, det är arbetsnamnet...Melvin kom till mig som en blixt...men nu står det still på namnfronten...Pippis fick rivna morötter av mig igår så han är lite orange runt näbben   Han är sååååå sööööööööööööt!

Pippis är en Reessiv brokig kobolt, hane född 30/1


På tisdag kommer Melvin och imorgon en större bur...jag har redan haft pippis på fingret och han har ätit ur handen  


Solen skiner och jag är förkyld...det blir väl att sitta och gulla med Pippis hela dagen....har beställt leksaker på nätet som jag ska hämta på posten idag, och sedan ska jag börja tillverka egnaleksaker...har massor med länkar till Hobbybutiker och Idéer om hur leksakerna ska se ut...


Och givetvis får Pippis INGEN spegel  


Frukosten till Pippis idag bestod av broccoli, blomkål, morötter och sockerärtor grovt mixat med mixerstaven samt blötlagda fröer...


Jag har även satt igång med groddning av fröer så han ska få sina groddar så fort som möjligt...här är bra information om vad en undulat ska äta...


Ha en bra dag därute....





Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards