Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 13 mars 2010

En vecka kvar

Av Marie - 13 mars 2010 15:50

Sedan kommer lille Melvin, det är med blandade känslor ...Undulater skräpar en hel del...och nu är det så bekvämt för det finns inget som skräpar ner..om man inte räknar 20-åringen då förstås..  Efter att ha haft en fällande Schäfer här i några timmar och det svämmar över av hundhår så börjar pedanten i tanten titta fram  


En undulat bajsar var 12-15 minut!!! Jo jag har pluggat en del "undulat-lära" nu...och gissa vänner! Det finns Utställningsundulater versus "bruks" undulater OCKSÅ! Det jag har sett så är det som vanligt, utställningsfåglarna ser vanskapta ut med för stora huvuden, ögon och näbbar som knappt syns i överdriven fjäderskrud..kortare livslängd, mer sjukdomar...Förvånande? NOT!


Jo Melvin är en "bruksundulat" så klart  


Dessutom håller jag på att leta en billig bur...har ev en på gång...Men eftelyser en här också...titta på vinden och i källaren...KANSKE det står en liten fågelbur och skräpar någonstans , en liten bur som skulle komma till användning hos lilla Moi   


Nåja, det blir väl till att dammsuga en massa fröer och torka Undulat-poop ....

Jag får iallafall lite  pratsamt sällskap på kvällen  


Annars så har promenerandet fortskridit i stort sett varje dag denna veckan...om det inte vore för den där jäkla lilla ettriga muskeln i rumpan som gör så ont så hade jag nog rört mig lite mer...Piriformishelvetet har drabbat mig!    

 

Nåja, Chribba har gett mig några stretchövningar  och jag tänjer minst tre ggr /dag och det blir liiiiite bättre var gång....

 

Jag har ingen våg men det KÄNNs som om magen krympt lite....och när det är dags att handla nästa gång så ska jag snika över lite på LCHF dieten....

 

Hittade så många goda recept på nätet    

 

Jaha...Rafflande final i PÅ spåret, Skavlan var bra och Claudia Galli måste vinna Lets Dance!

 

Annars har jag blivit en "sucker" för Criminal minds, jag håller på att se igenom första säsongen  på nätet nu...http://www.free-tv-video-online.info/

 

Här är det gratis TV, en aning rörig sida men tar man  sig tid all läsa och trycka rätt  Så fungerar det kanonbra! Man kan bara titta 72 minuter åt gången vilket räcker till en och en halv episod..MEN om man startar om sitt modem så får man en ny IP adress och kan bara Refresha sidan och simsalabim så kan man titta hur länge man vill  

 

Jobbintervju på Tisdag   

 

Fortsatt trevlig helg därute...

 

 

 






 
 
stina

stina

13 mars 2010 17:18

Jisses vad du är påläst om underlaterna =D ....hade jag ingen aning om att det fanns två kategorier även där, fast jag blir inte heller förvånad om renrasiga, låglivade sådanna Suck !!

Heja, heja,,,,,vad du är super duktig med promenaderna och maten med antar jag ?!

Har också tagit nya tag denna veckan men inte med LFCH kosten då jag har en svaghet för godis och det är ingen bra kombination då man lagrar fettet man äter om man stoppar i sig kolhydrater med den dieten så den passar ej för mig :(

Med min nya "diet" kan jag äta ALLT bara jag håller mig inom den uträknade kalorimängden som är anpassad till mig så ska det fungera....men som sagt det har bara gått en vecka än !! :o-

Ok, men låt dig inte invaggas i falska förhoppningar.....pippi-fåglar sjunger tidigt, tidigt nästan innan solen går upp. Fast det finns ju mörka skynken förstås *S* ;)

Japp!! Claudia MÅSTE vinna !!

Lycka till på Tisdag :O)

http://samojederna.zoomin.se

 
Josefin

Josefin

13 mars 2010 23:36

Åh, det är roligt med undulater, nu blev jag också sugen på att skaffa en ny sådan!

Din nya importvalp låter spännande och vad roligt att det går så bra för Izzie. Är Leif nöjd så är det en bra hund. Basta! ;)

http://kubaochheidi.bloggain.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards