Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 13 mars 2010

Kofta...jo så är det

Av Marie - 13 mars 2010 01:03

Nej, jag är ingen svartfot...    Men jag har spenderat HELA eftermiddagen med en kofta! *host harkel* Förlåt vänner , jag menar givetvis en Schäfer!    


Skämt åsido, jag fick idag äran att få låna hem Patrik & Ingelas hund Eja , både jag och Eja behöver tappa några kilo så kombinationen Marie & Eja på promenad var helt enkelt kanon....  


När Eja kom så satte jag genast igång med att skapa en relation, vi lekte "gömma leksak" Eja fick sitta kvar i hallen och jag gick och gömde leksaker åt henne.


Det var lattjo lajbans tyckte Eja, speciellt som vi struntade i avlämnande och sånt där utan det vart Jackpot med  bollen så fort hon kom med grejjen.


Så fick vi lägga lite tid på hur man släpper en boll utan att ta om 50 ggr och gärna ta fingrarna också...men det tog bara en liten stund så förstod hon både mitt loss-nej-varsågod  


Det är ju en himla skillnad att lyda husse & matte och att lyda en främling  


Sedan var det dags för promenad...De första 500 metrarna tog nog 30 min...jag ville inte att Eja skulle dra och jag var envisare än hon....Två bollar och en mänsklig hjärna avgick med segern, resten av promenaden var en fröjd...


Vi lekte mycket, kampade, fick påminna IGEN hur man släpper en boll utan att bita om 30 ggr....och så gick vi en sväng igen....


En skön promenad  där jag fick nyttja lite hundkunskap och dressyrkunskap och jag har inte höjt rösten EN gång eller gjort ETT enda ryck i något koppel....

Eja går fint vid min sida i löst hängande koppel avslappnad och glad...  


När vi kom hem hade både hon och jag lera överallt, det töar ju äntligen..så det blev rätt in i badkaret...  


  


Så fick Eja ligga och torka en stund..


När hon blivit hyfsad torr så blev det lite hårfön och en halv schäfer på golvet...


För att inte tala om badrummet  


  


Nåja, när  vi vilat en stund talade Eja om att nu var det matdags...så då lekte vi "hitta maten" så fick hon jobba  lite till.....


Sedan var både jag och Eja trötta...  

  

  

All in all en bra dag med lite "hunderi" igen....      

 
 
Ingen bild

L@sse & Fantom

13 mars 2010 08:05

FÖRRÄDARE!!!

 
Ingen bild

Mia

13 mars 2010 09:00

Nämen, se där. Skönt med en vovve hemma va?:)
Försökte ringa igår, men såg att telefonen är till strulad igen *host host*:)
Ha en trevlig helg med hund?
Kram

 
Ingen bild

sassi

13 mars 2010 10:12

Äntligen, en RIKTIG hund!!!!! :D ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards