Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 11 mars 2010

vit korv

Av Marie - 11 mars 2010 09:33

Många förfasas över den vita korven.  ..men jag LOVAR den är fantastiskt god och innehåller mycket kött! Lidl är en bra affär att hita Tyska korvar i, och vi i Sverige må vara ett "korvland" Men falukorv och Hot-dogs går inte jämföra på samma dag som riktigt fina Tyska korvar.... Så låt skeptisismen fara och PROVA:)  


Igår fick jag lampor i hall & Kök uppsatta, nu ska jag bara investera i nya energisnåla LED-lampor till spotsen, men de kostar ju över 100:- lampan så det blir 600:- för hallen bara.


I kökslampan  sitter urfula energilampor med ett fruktansvärt sken, dessa ska bytas till något varmare och snyggare.Man kan inte ens ha den tänd just nu.  

**************************************************
*****

PÅMINNELSE!  


20/3 liten inflyttnings/födelsedagsfest 18.00


Maila mig om du kommer!  

**************************************************
******

Idga skall jag träffa Ingela och gå en runda med tre st Schäfrar  


Sedan blir det att sätta sig och ansöka om ännu fler jobb...börjar bli otålig nu...detta är INTE kul....



Ha en bra dag därute...


Och föresten....


Lille Undulatgossen ska heta MELVIN!


 
 
Stina

Stina

11 mars 2010 10:20

Jaaaaa.....gillar namnet skarpt !! Iaf i första ögonblicket då jag läste fel....hahahahaha Marvin som pappan heter i Hitta Nemo filmen. (skyller på trötthet) *S* Blir nog bra med Melvin också *tummen upp*


Amen...alltså på riktigt......du kan inte äta med munnen förstår du väl ???? Det börjar liksom med ögonen....huuuu !!!! *ASG* ;) Vem kom på id'en med röda och vita korvar ?!
Horro mästare eller ???!!!!

http://samojederna.zoomin.se

 
Jenny

Jenny

11 mars 2010 17:22

Min kära morfar hade en gång med sig en påse med riktig älgkorv. Rå sådan. Inte rökt eller på något sätt rörd. Den såg lika äcklig ut som dina vita korvar. Och smakade lika äckligt som den såg ut! Dessutom såg dom ut som döda manslemmar. Så, vad lärde jag mig? Ser det inte gott ut så är det inte gott heller! ;)

http://www.balleronn.se

 
Kim

Kim

11 mars 2010 19:30

Så söt blogg :)

http://kims.bloggplatsen.se

 
Sara, Loke & Nike

Sara, Loke & Nike

11 mars 2010 20:01

'asg'... Melvin var ju ett jättefint namn!... fast korvarna... haha... ja - jag säger då det! Tacka vet jag en flottig falukorvskiva! Fast jag lovar - en dag ska jag prova en sån där viting.... Halloween kanske?.. hihi

http://www.rottismalle.blogspot.com

 
Korvbloggen

Korvbloggen

11 mars 2010 23:39

Visst är tyska korvar goda, men ännu godare är det ju med hemgjorda korvar. Och det är faktiskt inte så svårt som man kanske tror. Kolla gärna in min korvblogg med texter och bilder

http://korvblogg.wordpress.com

 
Ingela

Ingela

12 mars 2010 01:34

Tack för en trevlig stund i spåret!!

Undrar hur många skidåkare som blir sura efter denna dagen.. *fniss*

http://www.schaferpower.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards