Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 2 mars 2010

Dagens I-landsproblem

Av Marie - 2 mars 2010 08:37

Jag och sonen lider av lite Coca-beroende...   Jo jag skäms..vi försöker köpa billighets-coca men i stort sett varje kväll blir det några glas framför TV´n...(light för mig) Det innebar iallafall att jg hade samlat på mig en SOPSÄCK med Pet-flaskor...hmmm vad gör man med dom två trappor upp mitt i Sumpan...???

Lokala Icahandlaren på hörnet !

Nähä..där fick man bara lämna 20 flaskor/dag och hushåll *hmppfff*  


Så det blev att släpa med sig säcken på Tunnelbanan till Sundbybergs Centrum....

Och detta gjorde jag igår i samband med att jag skulle följa Maja till flyget....

INGEN BRA IDÈ!


Maja VÄGRADE kännas vid sin "lumpsamlande morsa" hon skämdes ögonen ur sig...

Hur KUNDE JAG BARA! En svart sopsäck med flaskor!  Visa mig ute! och på TUNNELBANAN!!!  


Det är i dessa lägen jag är så glad att jag inte är tonåring längre och kan göra precis vad jag vill utan att bry mig vad folk ska tycka!  


Nä osminkad, fula jeans, håret på ända, gummistövlar och en svart sopsäck med Pet-flaskor, jag på ett säte i Tåget och Maja i andra änden på vagnen knallröd och förbannad  


Ja, ja, givetvis gick vi dessutom upp på fel uppgång när vi kom till Centrum, så jag fick släpa med mig säcken ut på gatan! Och GÅ hela huvudgatan ner med denna skam *he he he*


Så när vi anlände till Hemköp och äntligen skulle panta flaskorna...så var givetvis maskinen sönder   


Det innebar ÄNNU en Golgata marsch för tonårsdottern, genom hela tunnelbanestationen ut på andra sidan och över till Lidl, där hade de tack och lov en maskin som funkade.


Dagens andra I-landsproblem är att få hem maten man handlar...man vill ju kunna storhandla NÅGOT...jag funderar på att beställa mat via nätet med hemleverans!


http://www.mathem.se/Home.aspx  Har kollat på några olika leverantörer och den här har bra priser...

Fördelar är att an måste planera matsedel och därigenom spara pengar, man handlar bara det man ska ha, man plockar inte på sig saker som man är sugen på eller massa extrasaker....nackdelen är att man måste känna till förpackningar, storlekar, man kan inte klämma och känna....



Ett annat alternativ är DRAMATEN! en sådan har jag haft en gång i tiden när jag inte hade körkort och bodde på landet....för sisådär 25 år sedan *he he he*


  


det är nog en sådan man får satsa på..

passar ju bra med resten av pensinärsloooken  

 
 
Ingen bild

åsa

2 mars 2010 09:34

DRAMATEN är suverän! jag fick en när jag fyllde 50, men du har ju några år dit! när jag fick den av kära mor o systrar kände jag mej "riktigt gammal"!!

 
Ingen bild

stina

2 mars 2010 10:40

*ASG*

Men huj....jag fick verkligen en snabb overklig inblick i åldrandet !!! =))))))))))))

Konstigt nog förstår jag din DOTTER !!!!

Det finns ingen möjlighet att de kan ta med sig säcken med flaskorna när de levererar maten ???? *fniss* ;)

J*a gissel när man inte har bil.

Kramar Stina

 
Ingen bild

Jenny

2 mars 2010 11:33

Vilken underbart inlägg, jag kan verkligen se både dig och Maja framför mig!

Får tillägga att jag själv pantar flaskor, men hade dött av skam om min mamma skulle släpa med sig en stor sopsäck med pantflaskor genom stan... ;)

 
Ingen bild

Sune Stockholmare

2 mars 2010 11:53

Underbart att du väljer att panta burkarna trots alla motgångar.
Länge leve miljötänket.

 
Patrik

Patrik

3 mars 2010 02:38

Du kan juh alltid ringa Ingela, så kan ni gemensamt panta flaskor..:)
Hon har juh egen bil oxå, så det kan juh faktiskt underlätta..

http://www.schaferpower.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards