Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 27 januari 2010

Lite allt möjligt

Av Marie - 27 januari 2010 08:58

Ester fungerar jättebra hos Anna, hon är som hon är men det är inga bekymmer, Anna gillar henne   

Vi får se hur det blir...har vi tur får hon stanna hos Anna, annars ska Anna ut på en massa lydnadsläger hela våren och sommaren och då hittar hon kanske någon som vill ta hand om Ester.


Izzie gör succé i Göteborg och det står nu klart att Leif Carlsson på Lei-Anns kennel kommer att behålla henne, hon kommer att bli hans nästa tjänstehund, och är hon fisk och visar sig verka duga till avel kommer hon att avlas vidare på.

Givetvis får jag en valp tillbaka då....


TACK Leif för att du tror på mig och mitt hundtänk och tar så väl hand om Izzie....  


Jag letar fortfarande en fodervärd till Izzies "Lillasyster" Samma mamma som till Izzie och pappa blir en helbror till Aijas farfar.

(Se till salu på www.vixax.com)


Lägenheten är fortfarande en enda stor röra, Rasmus är ledig i två dagar nu och ska börja kånka ner saker till källarförrådet, men jag måste nog sälja en av sofforna och dessutom slänga en massa...


Detta vill jag köpa på IKEA, men det får bi nästa lön...kostar bara 750:-!!

Det är ett likadant set som jag köpte till Kents badrum.

Nästan alla av dessa  grejjer får plats på toan   Det är väl det lilla Väggskåpet och spegeln som man inte kan sätta upp (man får inte borra i kaklet)

  

 

Jobbet känns bra, Rasmus trivdes på sitt jobb igår, det är en Järnia butik stor som 7 tennisplaner i tre våningar! Han packar upp varor, står i kassan och trivs kanon...

 

VILKEN tur vi har! Jag vågar knappt glädjas åt att det faktiskt ser ut att lösa sig för oss ekonomiskt inom en snar framtid...jag är livrädd för att det ska komma något bakslag...

 

Det är så mycket som kan gå snett, Maja som bor hos Kent kanske inte trivs eller ballar ur för att jag inte är där...

 

Mitt jobb är ju ett konsultjobb på LF och avtalet med LF går ut i mars..allt pekar på att det blir förlängt och att jag i framtiden ska bli fastanställd, men Elan spökar i bakgrunden....och man vågar inte ropa hej...

 

Jag är ju varslad av Elan i malmö, och mitt jobb där (i Malmö) tar slut sista mars, definitivt, Servicedesken stängs och allt flyttar till Dublin... dock har jag inte blivit UPPSAGD än, jag bara VET att kontoret läggs ner och det finns inga uppdrag i Malmö till mig, och Eftersom Elan och jag är så osams så gör de inget för att LETA uppdrag, de Vill ju bli av med mig!

 

Så jag hittade ju detta jobbet i Stockholm...så Elan i Malmö lånar ut mig till LF i Stockholm fram till den sista Mars, och Elan vill att JAG ska säga upp mig!

 

Jag pratade med facket och de sa att jag INTE skulle säga upp mig...

 

Så min konsultchef på Elan Malmö ringde igår och undrade varför jag inte skickat in min uppsägning...

Jag sa som det var att jag pratat med facket och de rådde mig att inte göra det..

 

- Jamen då kan vi kommendera dig att komma att jobba i Malmö!

-Men det finns ju inget att göra där, då gör ni ju bara det för att Djävlas!

-Det bestämmer dom!

-Vilka DOM?

- Servicedeskcheferna i Malmö

-Jamen du vet likaväl som jag att det inte finns något att göra där, det sitter 12 svenskar från Dublin och ska lära sig våra kunder och det ringer redan för lite för att det ska vara en optimal träning för dom!

- Ja men så är det, om du inte säger upp dig ska du finnas tillgänglig i Malmö!

-Ja men vi har ju avtal här till den sista mars?

- *Skrattar hånfullt* Ja detär inte så säkert och det kan ändras...du är bara utlånad..

- Det finns iallafall inget att göra i malmö!

- Ja men om vi hittar uppdrag till de andra som är varslade kan du behövas här!

- Ja, ja...vi hörs!

Klick!

 

Vilket fantastiskt proffsigt företag Elan IT är!

 
 
stina

stina

27 januari 2010 10:12

Grrrr.... till Elan. Det du ska göra är att skriva ner ALLT. Alla kontakter, datum, vad som sagts osv och se gärna till att du antingen bandar telesamtalen (vet att det ej är giltigt juridiskt, fast indirekt är det det om det skulle behövas) Du kan be någon i närheten lyssna med. Annars står saker ord emot ord. Se till att få så mycket på papper som är möjligt när de gör på det här viset.

Bollar de dig hit och dit så säg till facket att detta är provoserad uppsägning och gå vidare med detta genom den fackliga ombudsmannen. Men låt de göra bort sig lite till så du har mer på fötterna, Spela spelet men det tar mycket energi. Är facket lamt och verkar inget göra tryck på och säg att du går vidare till diskrimineringsombudsmannen.

Skönt att det hä rmed vovvarna fixat sig :O)

Varma kramar/Stina

http://samojederna.zoomin.se

 
Ingen bild

Carina

27 januari 2010 10:29

Hej.
Du kan ju också läcka till pressen, vilket företag som behandlar anställda som skit. Hoppas allt löser sig så bra som möjligt!
Carina

 
Sharon

Sharon

27 januari 2010 14:48

Hej Marie.. Hänger på din blogg ofta - och skriver aldrig någon kommentar, superdåligt;-))) Du är så ärlig, det är underbart...... Både om det som känns bra och det som inte känns kul....
Hoppas allt löser sig för dig och dina kära (barn och hundar).....
VAD ROLIGT att det är Leif som har tagit henne.... Va spännande det blir att följa dom..... Han måste väl snart behöva en ny hund i tjänst;-))) (- och fast han vill - så får han nämligen inte Chai.... -))))))
Ha det gott,
Kram Sharon

http://www.smedsbo.blogspot.com

 
Ingen bild

Jessica & Gonzo

28 januari 2010 09:30

Vad kul för dig att Leif tar hand om Izzie. Roligt att ditt tänk betalar sig så även om du helst velat ha henne själv.
Lycka till med allt i Sthlm nu. Kramar
Jessica

 
Alexandra

Alexandra

28 januari 2010 13:41

Hej! Läser ofta din blogg men skriver sällan. Vill i alla fall välkomna dig till Stockholm! Saknar du hund har jag tre här hemma och vissa dagar när dom skött sig mindre bra är dom till salu för 50 öre/st *skratt*. Hoppas att ni kommer i ordning snart och att ni trivs här uppe :)

http://www.mallenutt.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards