Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 10 januari 2010

För övrigt

Av Marie - 10 januari 2010 08:41

  Så blev det ingen sök-träning idag  Det blåser mer eller mindre storm!

Nåväl, jag skall ut med lilla Ester pester idag och göra något iallafall.


Igår åt jag lutfisk! Har längtat länge efter det, lagade till den hos Kent för Linus var lite sugen på att smaka, får se om han gillar det när han kommer hem ikväll.


Jag äter lutfisk med kryddpepparsås, här i skåne äter man med senapsås.

Så förr i tiden när Kent levde så blev det alltid två såser när vi skulle äta lutfisk.

Jag som inte gillar fisk annars ÄLSKAR lutfisk, det smakar inte fisk alls!!


Inatt har jag drömt såååå konstiga saker...jag var med i en flygolycka på väg till Thailand, men piloten lyckades "glidflyga" fram på gatorna i en stad (i en JUMBOJET??) fram till stranden och buklanda planet i vattnet så det gled upp på en liten sandö och vi kunde alla hoppa av torrskodda...


Men INNAN planet stannade ..och man såg alla människor, bilar och annat som kom emot en på gatan och som precis lyckades slägna sig undan...fy fan vad rädd jag var!


Så drömde jag om min gode vän som är sjuk, han är ju så satans envis den karlen  Det är det som håller honom på fötterna, men jag drömde att han hade sååååå ont, och så vägrade han ta Morfin....

Det skulle göra honom "snurrig" Hmmm??..Macho-stuk....  


Han finns ofta i mina tankar och jag tror att när jag drömmer så blandar hjärnan in Kent och de upplevelser jag hade när han gick bort....


Rasmus har nu bott i vår nya lägenhet första natten, jag åker dit i morgon!

Ska bli sååå spännande...en tvåa på 65 kvadrat, öppen spis, 2.50 i takhöjd...


MEN Turkosa väggar i hallen....GULA väggar i köket   

Det ska målas om på studs"


Lägenheten är T-formad och består av en ganska lång hall, tre till fyra meter , eller åtta normala Rasmus-steg  , toalett till vänster, ungefär så stor som här..(med badkar)

Vardagsrum rakt fram, sovrum till vänster i vardagsrummet och köket till höger.


Ha en fortsatt trevlig helg!





 
 
Erika

Erika

10 januari 2010 11:58

Näe både sökträning och all annan träning har frusit inne! Här har vi -27 ett par dagar - hundarna kryper in under filtarna och vill knappt ut och pinka! Var är det globala uppvärmningen undrar jag?

http://stoltaebbas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards