Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 7 januari 2010

Bara lite uppletande

Av Marie - 7 januari 2010 22:01

Idag har jag börjat packa lite inför flytten..så det blev bara en rastningsrunda på revinge med lite uppletande i snön, Ester sköter sig fint.

Fokuserar lite mer nu.


Rasmus har nu varit i Stockholm i en vecka och hjälpt min bror flytta, han har fått sååå mycket beröm! Det värmer ett modershjärta, hoppas denna "nya" Rasmus stannar kvar  


Inget nytt om Izzie, ska ringa nya husse imorgon igen, saknar henne mycket även om Ester värmer sängen fint  


Jag ska ta med mig "hundutrustningen" till Stockholm iallafall, vem vet om man kan hjälpa till att figga lite någonstans eller vara behjälplig på andra sätt..

Har ju tänkt att börja på Gym och bli en smalare och starkare "brutta"  


Denna Julen har jag fullkomligt vräkt i mig mat och inte mpotionerat som vanligt vilket känns på kläder och framförallt rygg och höfter..

Kära lillebror är ju Naturläkare, akupuntör, massör så jag lär få en massa hemläxa att förbättra mitt syndiga leverne...


För första gången ser jag verkligen fram emot flytten...det blir ett nytt kapitel i livet och ett nytt sätt att spendera fritiden, inte så mycket hund utan mer fokus på mig och ungdomarna...


Izzie kan inte ha hamnat på ett bättre ställe och har jag tur så nappar en tillfrågad person på Halvsystern till Izzie som jag gärna vill ta in...


Så om några år kanske jag sitter med en avkomma till någon av de tikarna...



Eller så lämnar jag hunderiet  helt...who knows  


 
 
stina

stina

8 januari 2010 13:26

Vad härligt med en nystart på det nya året :O)

*harkel* här är EN till som har ätit och ätit....och det har inte slutat än = ledigheten är ej över förren tills på Måndag, då allvaret börjar.


Förstår att det är många tankar nu och ibland vill man ha facit i hand, men det var någon som tyckte livet skulle bli mer spännande utan ;)

Kram Stina med Blenda

http://samojederna.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards