Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 5 januari 2010

Glad och ledsen på samma gång

Av Marie - 5 januari 2010 08:09

Pratade med Izzies nya husse igår och det går fantastiskt bra...Jag är jätteglad men samtidigt ledsen, saknar henne enormt mycket, och även om jag har Ester hos mig i sängen på nätterna så är hon ju inte Izzie...


Izzie har redan "stulit" förstaplatsen i hans hjärta från den tik han redan hade hemma...  


Izzie skall vara hos sin nya husse och målet är tävling, ev tjänst och vidare avel.

Men det är under förutsättning att hon givetvis friröntgas och håller hela vägen ut (vilket jag faktiskt är 99% säker på att hon gör) och framförallt i händerna på nya husse....


Det finns så många som anser att jag inte vet vad jag pratar om när det gäller hundar eftersom jag inte tävlat själv (har Svennis tex någonsin varit proffs ? Det finns så många duktiga coacher & tränare därute som inte själva har haft en karriär på tävlingsbanan)


Men då känns det bra att man blir uppringd , och ens val av import intresserar andra uppfödare som fött upp mer än 50 L-testade hundar med godkänt resultat.

Och när jag berättar om Izzie och hur bra hon är...samt ber vederbörande att gärna kolla av med andra som sett henne.

Så Värmer det lite extra  i hjärtat när man får höra:

 -Jag litar på dig, säger du att hon är bra så är hon!


**************************************************

******************************

Ester fick igår som sagt lite miljö och stadsträning, när vi åkte hem fick hon leta boll och leksaker på ett fält.

Hon får använda näsan och så kampar vi och härjar när hon kommer tillbaka...Hon litar redan blint på mig!


Och hon är inte riktigt så "mesig" som hon framstår, jag vrålade högt, "sparkade" på henne och dunkade på rejält i kampen ..men hon tog bara i mer och svansen gick! Hon älskar verkligen det fysiska...!


Idag blir det lunchträning i parkeringsgaraget och ännu mer kamp och bus och härjande...här ska det byggas hund!










 
 
Lena & Aija

Lena & Aija

5 januari 2010 11:24

Härligt att det går bra för Izzie, men som du säger det är en jäkligt fin hund :) vi håller tummar o tassar allt vi kan för vår lilla släkting o hennes nya husse.

Vi hörs

http://www.mallemaija.se

 
ankifl

ankifl

5 januari 2010 11:25

Hej!
Trevlig sida & vackra hundar du har. Om det är ok för dig så länkar jag hit från min blogg.

Önskar er en God fortsättning på 2010.

Mvh
Anki.

http://www.ankifl.bloggplatsen.se

 
stina

stina

5 januari 2010 12:59

Förstår hur du känner det med Izzie.
Roligt att det fungerar bra med nya husse :)

Ta åt dig av den fina komplimangen :O)
Är så lätt att man bara tar åt sig av de negativa filurernas komentarer.

Du vet vad du kan och står för !

Kramar Stina med Blenda

http://samojederna.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards