Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 17 september 2009

Beslutsångest

Av Marie - 17 september 2009 07:55

Det kan man lugnt säga...det blir ingen avlivning i eftermiddag... Jag ska verkligen tänka över detta noggrant och uttömma alla möjligheter..

Just nu snurrar tankarna och jag letar lösningar, alltifrån att bygga en hundgård och ha honom själv, att låta en person som anmält sitt intresse  prova...till avlivning....den här gången ska jag inte ta något förhastat beslut...


Jag har tagit så många snabba och förhastade beslut i mina dagar som jag efteråt ångrat bittert...och en avlivning går aldrig ångra....jag avvaktar några dagar till....


Kent är riktigt ledsen, han tycker så mycket om Jäger, och Han är ju så go med alla oss i familjen... Alla Kents barn, deras kompisar, det funkar liksom med alla....Hur fan ska man knäcka denna nöten...

Nåja, han kan få finnas en vecka till innan man tar det slutgiltiga steget...jag måste få tänka över det ordentligt!


Igår hämtade jag Jäger hos Kent, han bor där så länge för jag har ju löptik hemma, och så åkte jag och simmade honom...jag måste vara blind men jag ser INGA hältor eller annorlunda rörelsemönster...


Han var lika glad som vanligt och vi lekte en stund innan jag lämnade tillbaka honom...sedan blev det bara pälsvård på småhundarna resten av kvällen...


I morse fick Izzie upp en kanin för första gången, sån tur för mig att kaninen sprang mot mig så jag behövde bara ställa mig ivägen för Izzie och så slog blixten ner....Jag TROR hon uppfattade budskapet...Flört


Idag på lunchen blir det mer lydnadsträning...ja har knatat runt med henne på Jägersro  två luncher nu och vi har varit på en skola och hälsat på barn, vi har hälsat på pensionärer med rulatorer och pensionärer på parkbänkar..hon är faktiskt stencool...jag upplevde för några veckor sedan att hon hade lite spökiga reaktioner  på just barn och pensionärer, men icke...Hon är precis LAGOM, tar kontakt om den erbjuds men är inte överdrivet intresserad...inga rädslor ...hon växer i mina ögon för var dag som går....KyssSkrattande


Jag har tom brottats med tanken på att sätta ut Izzie för att jag ska kunna ge Jäger ett bra hem...men det tar emot något grymt...jag kan inte ha bägge...men vill ju inte ha en hane,jag vill inte ha en STÖKIG hane, jag vill inte ha en hund som jag måste ha ögon i nacken med...jag vill inte ha en hund som man inte kan ha lös i trädgården utan att titta på honom 100% av tiden...och han ÄR inte helt i hand hos mig. Jag har INTE  100% lydnad på honom Skäms


Beslutsångest var det ja...













 
 
Ingen bild

bm

17 september 2009 10:22

Du trivs ju inte med jobbet så jäger kanske tycker du ska sadla om och bli väktare! Kanske därför han haltar när han är någon annanstans. Fundera på det. En bra hund har du ju redan! Ha de bra!

 
My

My

17 september 2009 11:21

Åhh jag tycker så mycket om Jägarn. Han får ju till och med va i min säng! :)

http://myssel.blogg.se

 
Ingen bild

Noelle

17 september 2009 13:42

Vänd på saken,du känner hunden utan o innan! Så lydnaden kan du lägga på. Det är inte d stora problemet. Utan vad du vill göra med han,använd han själv som nån skrev.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards