Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Alla inlägg den 7 september 2009

Av Marie - 7 september 2009 07:59

Lena & Aija gjorde ett fantastiskt fint MH igår.

Lena kommer att skriva om det i sin blogg men jag blev uppdaterad igårkväll.

Det är ju FAN med överbettet...finns det tanställning till hundar*he he he*

Åja, hoppet är det sista som överger en...TÄNK om underkäken helt plötsligt när Aija är 2 år vuxit en aning så överbettet inte är så stort längre...


*hoppas  hoppas hoppas*

Nåja, alla siffror på rätt plats, en dam med STORA resurser som ändå kan koppla av, hon kan bli riktigt arg men arbetar med sin fina kamplust  och hon löser allting själv utan hjälp. Riktigt modig.... Aijas MH var ruggigt bra!


För övrigt har helgen bara varit deppig....I lördags blev det inget spårande för himlen stod konstant öppen och det var som om man hade hällt hinkvis med vatten från skyn...På kvällen körde jag  in Kent till en klassträff och passade på att gå en kvällspromenad i Lund...

Vi höll oss runt centralstationen och åkte rulltrappor, gick över och under järnvägen, stod på perrongen när det kom tåg mm mm.


Izzie har en del reaktioner på saker som i hennes värld kan vara lite läskigt,  men hon kommer snabbt över det och växer på sig fort.  Men precis som Aija så har hon väldigt lätt för att ta till skall. Det som är glädjande är att hon istället för att sjunka i intensitet så ökar hon för var grej som vi genomför...


I går var  vi ute och spårade en kort sväng, jag la tre spår till Izzie, ett bröt jag för då vimsade hon mest, men övriga två var intensiva och bra! Jag la ett rakt med en vinkel och slut, sedan ett med tre vinklar och slut.


Serpentinspåret blev ingen höjdare, utan där får jag tänka till lite mer...


Jag jobbar på med inkallningsövningar  under promenader för allt händer väldigt fort med lilla Izzie..hon bara KAN inte låta bli ibland...


Jag går mina morgonpromenader mellan 05.30-06.30 och jag har inte stött på en enda människa någon gång..så idag givetvis så kom det en hundägare precis utanför där vi bor när jag kom tillbaka..Izzie var inte kopplad...och hon gör en tjuvrusning mot den andra hunden och skallar och raggar...det tar liksom några sekunder innan hon tar in att Morsan INTE uppskattar det där...

Det där med hundar är något som damen INTE är så förtjust i...men hon är inte så osäker nu som tidigare, så det har blivit bättre, dock börjar hon bli Bitchig istället......


Det är ganska mycket hund lilla Izzie....


För övrigt så roterar hjärnan på högvarv över hur man ska komma ur sin trassliga sits...men det är bara att inse den hjälp jag behöver finns inte så det går nog bara på ett håll...och det känns sååååå djävligt.....

Det som känns mest frustrerande är att jag har minnesförluster i samband med detta, jag var ju ganska sjuk en tid efter att jag gick i den berömda väggen" Och jag har stora minnesluckor därifrån...Jag håller på att gå igenom papper för att försöka förstå vart det gick så fel (förutom att jag sålde huset) För jag MINNS helt enkelt inte....














Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards