Kennelmamma, Tonårsmamma, Älskarinna, Bonusförälder och Bitch!

Direktlänk till inlägg 13 september 2009

Träning mm

Av Marie - 13 september 2009 17:37

Idag åkte jag och Elin till Sjöbo brukshundklubb, Elin ska tävla med Aagje i oktober och behöver fräscha upp Aagjes vana att vara på många olika klubbar. Och Izzie behöver ju också komma ut...

Att Aagje och Elin var på plan var jättestörande för Izzie...det var sååååå svårt att inte titta vad dom gjorde...

Det krävdes mycket jobb från mig för att få till några riktigt bra övningar så jag kunde belöna rätt beteende...

För övrigt var vi helt ensamma där.


Under dagen har det blivit  lite tvättande och städande Rynkar på näsan Izzie fäller så det måste dammsugas hela tiden...Min hundallergi har förvärrats en aning, jag vaknar ofta på natten och måste gå upp och ta medicin..det kliar så jag kan bli tokig i halsen..näsan rinner och jag nyser och nyser...

Middag idag var stuvad blomkål och stekt falukorv..mums mums...


Så har jag tillbringat en stund med att uppdatera hemsidan lite, inne på sidorna med planerade kullar och sånt, Peggys kommande parning är utlagd bla. Fast mest har den Engelska sidan fårr lite nytt.


Jag skulle behöva ta tag i Yrkeshundar.se och göra något vettigt egentligen..men tiden rinner iväg...


Så som livet ser ut just nu så blir det inte så mycket med eget företagande, livet måste vara mer stabilt och man måste vara i mental balans för att orka satsa.


Just nu letar jag något billigt förråd att hyra så jag äntligen kan tömma Kents hus på alla mina möbler och saker, jag har köpt mängder med möbler sedan jag flyttade till Kent och där jag bor nu får jag inte plats med något.


Jag köpte ett jättefint vitt vitrinskåp som står i Kents hall...DET skulle jag så gärna velat ha plats för just nu..

Men men, en vacker dag så bor man lite större så att alla ens möbler får platsFlört


Lite Söndags blues....veckorna bara rinner förbi och just nu känns det precis som John Lennon sa:


Livet är det som pågår medan man sysslar med annat.


Jag har börjat lägga ut små trevare här och var till olika träningsgrupper, jag måste hitta någon att träna med.

Jag är lite less på att alltid träna själv , mår man lite tjývens en dag är det så lätt att strunta i det..har man en grupp så får man lite mer motivation.


I första hand bara Spår, brukslydnad och så småningom sök...skyddet funderar vi på om något år...

Jag förbereder henne i beteendeövningar och så får vi se sedan.


Problemet är ju att de allra flesta grupper är fullsatta och redan har en fungerande gemenskap...inte lätt att släppa in en sån Matrona som mig då....Fast jag LOVAR jag KAN vara tyst och snäll *moahha hahhahha*Tyst


Det har blivit lite TV-tittande på kvällarna...

"Här är ditt liv "med Persbrandt var riktigt bra, Oldsberg fyller verkligen Lasse Holmkvistst skor på ett bra sätt.

Så tittade jag även på Kändisljungeln i fredags, också helt ok...men hualigen vilka grejjer de ska göra ...inget för den här insektsrädda damen...


Ikväll såg det ut att bli en bra deckare på fyran...den ska jag nog se...


Må bra däruteKyss







 
 
Elin

Elin

13 september 2009 21:29

Haha kom på att vi helt glömde inkallningen! Jag ska nog läsa på lite om ordning och sånt (A)

http://www.ElinRoseen.devote.se

 
Jessica

Jessica

14 september 2009 10:28

Roligt att se alla gamla bilder du letat fram:)

Spexa och jag fick plats i en spårgrupp på SBK Malmö för några veckor sen. Funkade bra att komma in i gruppen och dessutom var hon första schäfern i det gänget *s*
Hoppas du hittar en grupp, det ska väl inte vara helt omöjligt tycker jag?:)

http://www.yrlabus.se

 
Ingen bild

Pia

14 september 2009 13:29

Hej

Köp en furminator och borsta ur hela hunden.
Jag lovar den är kanon och du blir av med fällande päls
nästan med en ggn.
Vist försvinner halva hunden men pälsar i fortare också.
Den är verkligen kanon bra, jag vet för hundar ser ut att fälla
mkt i liten lägenhet/hus ;)
Bada hunden efteråt ( sjö ) så borstar du hunden en ggn till sedan när den är torr och vips har du en nakenhund men den fäller inte mera heller. Kan vara jätte bra för din allergi.
Obs, borsta i skogen/fältet, för det blir mkt päls på backen.
Kramiz Pia

 
Sara med Loke & Nike

Sara med Loke & Nike

14 september 2009 20:56

Kan oxå rekommendera furminatorn eller kopian som funkar lika bra! Nike har halverat sin kroppsstorlek när jag borstat ur henne! Sjukt skönt att slippa allt hår i hörnena!

SYnd du bor så långt bort annars hade du varit välkommen och träna med oss!!

Vi är på träningsläger i Marma och Nike sköter sig sjukt bra! ALLA tycker hon är underbar och en fantastisk brukshund!! Blir nästan generad över alls lovord... ;)

Kramar Sara

http://www.arbetshund.se

 
Ingen bild

Marie

15 september 2009 15:58

Allergi är ett elände, har det själv.FURminatorn är super! Du köper den billigast på Tradera, 179kr + frakt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 12 februari 2013 12:24

Sista skälvande dagarna i Vilnius och jag har mer eller mindre fasat ut mig själv…så nästan inget att göra på jobbet… Nu har jag varit i Vilnius  sedan slutet på Oktober, Jösses vad tiden sprungit iväg…   Annars är det ju s...

Av Marie - 8 november 2012 11:29

För att citera Robban Broberg, det är ÖKEN! Vilnius är bara grått, grått ,grått, grått....och ännu mer grått... Jobbar 9-18 Litauisk tid vilket är 8-17 Svensk tid...Mitt svenska resesällskap roar sig med lite gym träning på kvällen och sedan hote...

Av Marie - 1 november 2012 12:14

Andra veckan i Vilnius går mot sitt slut, här är det en "public Holiday" idag och bara vi som jobbar "internationellt" jobbar. Vad GÖR jag då? Jag har det sista året varit operationellt ansvarig för SEB interna Servicedesk, dvs alla som är anställd...

Av Marie - 15 oktober 2012 10:33

Livet i Storstan rullar på…Jag har dedikerat de sista två åren till mitt arbete,. Jag trivs verkligen kanon med jobbet jag haft , jag har utvecklat mycket av min roll själv och känner att jag verkligen har gjort  skillnad .  Nu har kunden dock...

Av Marie - 8 augusti 2012 13:37

Det är så sorgligt med människor som saknar sjukdomsinsikt, alkoholism är en hemsk folksjukdom och inget man skulle behöva skämmas för, men man måste förstå när det är dags att söka hjälp! Man måste VILJA ha hjälp, och INSE att man är sjuk!Vad gör ma...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vovve

Länksida


Ovido - Quiz & Flashcards